Tragedii pe şosele: 19 morţi în cele mai grave accidente rutiere din Alba în ultimii 10 ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În accidentul din mai 2011 au murit 5 oameni
În accidentul din mai 2011 au murit 5 oameni

Cele mai grave accidente petrecute în Alba în ultimii 10 ani au curmat viaţa a 19 persoane. Evenimentele au avut loc în 2003, 2010 şi 2011. În 2003 au murit 8 persoane, în 2010 au decedat 6 oameni, iar în 2011 au dispărut 5 persoane. În toate cele trei accidente vinovaţi au fost şoferii, care nu au respectat regulile elementare de circulaţie.

Tragedia din octombrie 2003 a avut loc noaptea, pe DN 1, în localitatea Galda de Jos. Cei opt tineri se întorceau cu un autoturism Dacia 1310 de la o discotecă din zona. Pe rază localităţii Galda, la kilometrul 394+870 de metri, şoferul Daciei, Nicolae Mădălin Girca, de 20 de ani, din cauza oboselii şi a neatenţiei, a pierdut controlul volanului, autoturismul a intră pe contrasens şi s-a lovit frontal de un tir marca Mercedes, aparţinând unei firme din Bacău.

În urma impactului, şapte dintre cei opt tineri au murit pe loc: şoferul Nicolae Mădălin Giurcă de 20 de ani din Galtiu, Maria Ioana Halalai de 18 ani din Teiuş, Ioana Petric de 17 ani din Teiuş, Adrian Traian Mitrea de 22 de ani din Teiuş, Alin Suciu de 23 de ani din Galtiu, Cosmin Ioan Pavel de 18 ani din Ghirbom şi Olga Bacinschi de 16 ani, elevă. Cel de-al optulea pasager din Dacia 1310, Victoria Taltabet, a fost internat în stare gravă la Secţia de neurochirurgie a Spitalului din Sibiu. Ancheta poliţiştilor din Alba a relevat faptul că Nicolae Mădălin Giurcă, tânărul de 20 de ani care se află la volanul Daciei, primise înainte patru amenzi pentru încălcarea regulilor de circulaţie. Tânărul avea permis de conducere de doi ani.

Şoferul vitezoman a ucis şase oameni

În ianuarie 2010 au murit pe DN7, în zona localităţii Blomir şase persoane. Constantin Marga, şoferul care a provocat accidentul era vitezoman şi nu respecta semnele rutiere. „În perioada 2006-2007 i-au fost aplicate patru sancţiuni contravenţionale pentru oprire interzisă, nerespectarea vitezei maxime admise, circulaţia pe drum cu acces interzis şi depăşirea vitezei între 10-20 km/h. Toate faptele s-au petrecut în judeţul Alba“, a declarant, la vremea respective, Iulia Haţegan, purtătorul de cuvânt al IPJ Alba. De asemenea, în anul 2001, acestuia i-a fost suspendat permisul de conducere pentru 30 zile, de poliţiştii din Hunedoara, pentru încălcarea regulilor privind trecerea la nivel cu cale ferată. 

Constantin Marga (35 ani) se întorcea de la Orăştie cu un autoturism Renault Megane, de la părinţii săi, însoţit de soţie şi cei doi copii, fiica Teodora în vârstă de 12 ani şi un băiat de şapte ani. A fost ultimul drum pentru bărbatul inconştient, care a apăsat pedala acceleraţiei până la podea, dar şi pentru soţia şi fiica sa. A intrat pe contrasens hotărât să depăşească o coloană de maşini, însă din sens opus circula un autoturism Alfa Romeo cu numere de Italia. A intrat în coliziune frontală cu acesta, în carambol fiind antrenate alte două autovehicule. Patru persoane şi-au pierdut viaţa pe loc, o alta a fost resuscitată minute în şir de medici, însă şi aceasta a decedat. Alte trei persoane au fost transportate la spital, unde a mai decedat o victimă. Băieţelul de şapte ani al familiei din Alba Iulia a fost singurul supravieţuitor al accidentului. 

Depăşire fatală

Un alt accident foarte grav s-a petrecut în mai 2011. A murit atunci patronul firmei New Generation Construct Sebeş, Luca Moretto, trei angajaţi ai săi şi şoferul taxiului care-i transporta spre Arad. Evenimentul rutier a blocat traficul aproape patru ore pe una dintre cele mai circulate şosele din ţară. Şoferul taxiului a intrat în depăşire, într-o curbă deosebit de periculoasă fără a se asigura, şi a intrat frontal într-un TIR care transporta sucuri, condus de un şofer ceh.

„Şoferul taxiului, o Skoda, s-a angajat în depăşirea unei coloane de maşini  într-o curbă deosebit de periculoasă, semnalizată cu indicatoare corespunzătoare acestui sector de drum şi a intrat în coliziune frontală cu un autotractor. Şoferul taxiului şi ceilalţi patru pasageri au decedat la faţa locului“, a explicat Dan Toma, de la Poliţia Rutieră Alba, după producera accidentului. Circulaţia a fost întreruptă pe ambele sensuri aproape patru ore. Cei cinci bărbaţi care şi-au pierdut viaţa în cumplitul eveniment rutier au fost scoşi dintre fiarele contorsionate de echipa de descarcerare a ISU Alba.

Imaginile de la faţa locului au fost terifiante atât pentru martori, cât şi pentru echipajele de intervenţie. Toate trupurile victimelor erau mutilate.  Luca Moretto, italianul de 45 de ani , era patronul firmei New Generation Construct Sebeş, societate specializată în  producţia de pardoseli metalice pentru hale industriale.

Citiţi şi:

Tânăr de 29 de ani, angajat al Jandarmeriei Alba, decedat în accident. A intrat cu maşina într-un camion

Şofer de TIR de 32 de ani decedat într-un accident de circulaţie în Alba

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite