Sorin Văduvoiu, Perfect Tour: Asistăm la o alterare a bugetelor pentru vacanţe

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sorin Văduvoiu
Sorin Văduvoiu

Romanilor le place sa calatoreasca, insa se pare ca anul 2013 a dus la o scadere a bugetelor alocate vacantelor, atat pe fondul diminuarii puterii de cumparate, cat si datorita ieftinirii unor produse turistice, a declarat pentru wall-street.ro Sorin Vaduvoiu, director executiv in cadrul agentiei de turism Perfect Tour.

Wall-Street.ro: Care au fost pricipalele schimbari pe care le-ati observat in domeniul turismului in 2013?

Sorin Vaduvoiu: In 2013, am constatat un fenomen de polarizare, in contextul unei piete de turism cu o tendinta de stagnare sau, chiar, intr-o usoara scadere. Consolidarea in jurul marilor jucatori este un trend in expansiune si usor de observat, datorita factorilor care influenteaza decisiv achizitionarea pachetelor turistice, precum increderea, perceptia soliditatii si, nu in ultimul rand, un pret corect.

WS: Care au fost destinatiile de top preferate de turistii romani?

S.V.: Pe plan intern, in functie de sezon, litoralul si statiunile de pe Valea Prahovei continua sa se mentina in topul preferintelor turistilor.

Pe plan extern, vara, topul este condus de Turcia, Grecia si Bulgaria, iar iarna, in contextul sejururilor la schi, de Bulgaria, Austria, Franta si Elvetia. Dar, planurile de vacanta ale romanilor incep sa nu se mai concentreze doar pe traditionalul All Inclusive si sa includa alternative de relaxare, distractie si aventura in destinatii exotice, cum ar fi Dominicana si Mexicul, sau pe mari si oceane, la tarife sensibil egale.

Cererea de city break-uri in metropolele europene se afla si ea pe un trend ascendent. Parisul a fost cap de lista, datorita legaturii magice cu singurul loc din Europa unde visele devin realitate, Disneyland Paris. In ceea ce priveste sarbatorile de iarna, Laponia, Tara lui Mos Craciun, si Pietele de Craciun din Germania si Austria sunt printre primele optiuni.

Ca particularitate, in 2013, clientii au dat dovada de sete de cunoastere, solicitarile pentru circuitele exclusiviste explore (China, Maroc, Peru, Tunisia, etc.) depasind oferta.

Croazierele reprezinta produsul turistic cu cea mai mare crestere in ultimii ani in Europa, iar romanii sunt din ce in ce mai atrasi de experienta unei astfel de vacante, in care impachetezi o singura data pentru ca, in fiecare dimineata, sa te trezesti in alta destinatie.

Astfel, in comparatie cu aceeasi perioada a anului 2012, in primele 10 luni din 2013, Perfect Tour a comercializat cu 125% mai multe sejururi pe marile si oceanele lumii. Destinatia preferata a turistilor este Marea Mediterana, datorita apropierii porturilor de imbarcare/debarcare, care sunt deservite atat de avioanele de linie, cat si de cele low-cost, dar si a itinerariilor variate si a posibilitatilor multiple de distractie.

Din totalul croazierelor vandute insa, segmentul celor premium a avut cea mai interesanta evolutie, crescand cu peste 44%. Turistii care au vrut mai mult decat o croaziera au optat pentru destinatii precum fiordurile norvegiene, turul insulelor Hawaii si, de asemenea, pentru Mediterana.

WS: Cum au evoluat bugetele medii alocate de romani pentru vacante?

S.V.: Perceptia generala este ca pe toate segmentele asistam la o alterare a bugetului mediu alocat vacantelor. Aceasta scadere este generata de mai multi factori:

a) puterea de cumparare a segmentului mass market a scazut, lucru ce se observa usor daca ne uitam la evolutia numarului de locuri in chartere, de la un an la altul.

b) unele produse turistice au devenit mult mai accesibile - incepand de la scaderi evidente ale tarifelor de business class pentru zborurile lung curier, pana la tarifele croazierelor care se vand in proportie foarte mare pe oferte speciale (cu preturi incepand de la 199 euro/persoana).

Citiţi continuarea interviului pe www.wall-street.ro

Călătorii

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite