Radu Mazăre şi Corina Martin predau o lecţie de PR turismului românesc

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Turismul românesc suferă din cauza unei  strategii de PR absolut deficitare. În afara câtorva destinaţii cu  brand puternic, toate celelalte zac într-un anonimat dureros pe marginea căruia se întâlnesc să sporovăiască autorităţile tutelare, fără să lase impresia unei acţiuni concrete.

E un subiect vast care obligă la o analiză de fineţe. O las pe altădată. Astăzi mă opresc la un studiu de caz, totodată model de promovare susceptibil de a fi replicat la scara întregii ţări. 

Mamaia. Cazul Mamaia. După ce a decretat că această staţiune trebuie să devină Ibiza de România, nimic nu i-a mai stat în cale primarului Mazăre. Mamaia are o situaţie aparte: proprietarii au făcut front comun cu autorităţile, forţaţi de realitatea că numai aşa pot atrage cât mai mulţi turişti şi îşi pot dezvolta business-urile. Prin hotărâre de Consiliu Local, Mazăre a impus că proprietarii de cluburi şi plaje să investească în industria de promovare. Vă mai amintiţi paradele carelor alegorice din vara 2013, obligatorii pentru toţi agenţii economici? Imposibil de uitat căci  printre dansatori acrobaţi, animatoare, fachiri şi femei splendide aproape despuiate, a tronat însuşi Mazăre, costumat ba în Nabucodonosor ba în Suleyman Magnificul sau orice alt personaj potrivit să dezlănţuie şi să întreţină show-ul.

Se ştie! Mazăre este pâinea oamenilor de media căci generează un rating enorm! Subiectele sar de pe ordinea de zi şi se instalează o rumoare isterică la zvonul că Mazăre soseşte intempestiv la o conferinţa de presă. Îl suspectez că îşi întârzie deliberat intrarea, pentru a fi primit ca un rege. Vorbele lui sunt notate, interpretate, rostogolite. Îi sunt fotografiate din unghi apropiat,  bermudele, ceasurile scumpe, etichetele tricourilor de firmă. Ca o prinţesă a audienţei, conştient de impactul pe care îl are, răspunde natural la întrebări şi nimic nu-l găseşte descoperit. Când consideră ca micul spectacol este gata, se ridică şi părăseşte audienţa fără prea mari farafastâcuri. Rar mi-a fost dat să văd  - poate niciodată - o  persoană atât de congruentă cu propriul sau brand şi atât de puternic identificat cu o localitate. Cel puţin, nu în România. Mamaia este copilul drag al ambiţiilor sale şi un pariu, în stilul propriu, că se poate!

Din exact aceeaşi plămadă este făcută şi Corina Martin, preşedintele Asociaţiei de Promovare Litoral Delta Dunării. Comunicatoare înnăscută, histrionică şi hiperactivă, Martin este celălalt vector de imagine al staţiunii şi al litoralului. Cele două branduri personale se încrucişează peste Mamaia şi sunt vârful de lance al strategiei de promovare a destinaţiei.

image

Din 2010 Martin se bate, prin federaţia pe care o conduce, pentru plata taxei de promovare de către toţi agenţii economici din staţiuni. Scopul este de a folosi banii exclusiv pentru promovare În contul asociaţiei sunt deja 230.000 de euro,  cea mai mare sumă aflată vreodată în visteria unei asociaţii de promovare.  

Un film de promovare şi un imn sunt deja emblemele identitare ale staţiunii Mamaia.

Ambiţiile lui Martin şi Mazăre depăşesc graniţele României.  Spectacolul Mamaia Style va fi merge anul acesta să promoveze destinaţia  la Târgul de Turism de la Moscova, dar şi la cel de la Londra. 

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite