FOTO Cele mai ciudate poduri din lume

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Arcul neon al acestui pod pietonal se reflectă în lagună, creând un arc dublu de o culoare intensă.
Arcul neon al acestui pod pietonal se reflectă în lagună, creând un arc dublu de o culoare intensă.

Cele mai multe poduri sunt făcute pentru a transporta oameni sau vehicule dintr-un loc în altul. Dar unde mai este distracţia în toată această treabă? Astfel, mai mulţi arhitecţi şi ingineri şi-au lăsat imaginaţia să zburde atunci când au construit câteva poduri care au ajuns să fie unice, amuzante şi uimitoare.

O veche cale ferată din Wuppertal, Germania surprinde trecătorii cu dedesubturile sale care arată precum un proiect Lego supradimensionat. Aceasta este munca unui artist de stradă cunoscut sub numele de Megx.

Tianjin Eye, Tianjin, China

Când un pod nu este un pod cu adevărat? Atunci când este o roată de carusel! Tianjin Eye este un pod ce are o înălţime de 120 de metri şi face posibilă trecerea peste râul Haihe din nordul Chinei. Terminat în 2007, caruselul cuprinde 48 de capsule pentru pasageri, fiecare având o capacitate de opt persoane. O singură rotaţie durează jumătate de oră, creând o deviere perfectă pentru navetiştii prinşi în traficul de pe pod.

tianjin eye

Podul Prieteniei, Nantan, Japonia

podul prieteniei

În mod normal, un pod reprezintă distanţa cea mai scurtă dintre două puncte, dar Podul Prieteniei nu este unul obişnuit. Localizat în frumoasa staţiune Yoshi Springs, chiar în afara oraşului Kyoto, podul este de fapt un cerc cu diametrul de 80 de metri. Construcţia sa a fost gândită de arhitecţii japonezi Norihiko Dan şi Asociaţii, iar scopul său este de a se integra în liniştea contemplativă a staţiunii.

Falkirk Wheel, Falkirk, Scoţia

pod 4

În trecut, 11 ecluze ridicau navele mici de la un nivel mai scăzut al apei, din canalul Union, la porţiunea cu apă mai mare,a canalelor Clyde şi Forth. Atunci când întregul mecanism a fost demontat, în 1933, legătura de tranport a fost ruptă. În încercarea de a reconecta cele două canale, British Waterways a construit în 2002 Falkirk Wheel, o invenţie ciudată ce permite navelor să navigheze într-o capsulă sigilată care se roteşte, ducând barca la noul nivel al apei.

Xiying Podul Curcubeu, Penghu, Taiwan

Pe timp de zi, acest pod nu se deosebeşte de alte construcţii de acelaşi tip. Noaptea, însă, se transformă într-un dublu curcubeu. Arcul neon al acestui pod pietonal se reflectă în laguna sclipitoare, creând un arc dublu de o culoare intensă.

Podul Răsucit, Vlaardingen, Olanda

pod 6

Deşi podul are o suprafaţă ce poate fi traversată de pietoni şi ciclişti, uimitoarea sa proiectare pare periculos de înclinată, ca şi cum structura sa se lasă sau este pe cale să se prăbuşească. De designul său s-au ocupat arhitecţii de la West 8, din Rotterdam, care au rotit, într-un mod dinamic, 400 de ţevi din oţel.

6. Podul Flipper, China

pod 5

Construit de firma olandeză NL Architects, podul are şi un alt scop în afară de a susţine traficul. Acesta leagă ideologii diferite, dintre China continentală, cu o ideologie politică de dreapta, şi insula Hong Kong, cu o ideologie politică de stânga. Peste apă, podul se separă în două benzi care formează cifra opt.

Podul Aiola Island, Graz, Austria

aiola pod

Artistul new-yorkez Vito Acconci a înţele faptul că, de cele mai multe ori, oamenii se opresc la jumătatea unui pod pentru a admira priveliştea. Astfel, în 2003, el a creat acest pod peste râul Mur din Graz, Austria. Pe pod se află un bar, o cafenea, un teatru şi un loc de joacă, toate acestea fiind plasate în interiorul unei construcţii ce are forma unei cochilii.

Podul animalelor, Parcul Naţional Banff, Canada

image

Acest pod oferă o trecere sigură pentru animalele sălbatice care traversează, de pe o parte pe cealaltă, vastul parc canadian.

Steve Holl Architects, Copenhagen Gateway, Olanda

pod 8

Acest pod pietonal arată ca o platformă pentru cei cu abilităţi de a merge pe sârmă. Fixat între două clădiri, cu ajutorul unor cabluri, podul se află la 65 de metri de sol şi oferă o vedere excelentă a navelor de croazieră care trec pe dedesubt.

Storseisundet Bridge,  Norvegia

pod 9

Din anumite unghiuri, Podul Storseisundet, care face parte dintr-un drum ce leagă oraşe mici de-a lungul Oceanului Atlantic, pare să dispară în aer. Cu o lungime de 260 de metri, podul a fost construit în 1989 şi face o cotitură în mijlocul deschiderii sale, ceea ce ascunde cealaltă jumătate a sa.

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite