Cum se recuperează bagajul pierdut în timpul călătoriei cu avionul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cazurile bagajelor nerecuperate sunt tot mai rare.
Cazurile bagajelor nerecuperate sunt tot mai rare.

Vacanţele ar trebui să fie o pauză pe care oamenii o iau de la stresul vieţii cotidiene. Asta dacă nu te trezeşti singur în spaţiul destinat ridicării bagajului din aeroport, la câteva ore după ce zborul a ajuns la destinaţie, aşteptând ca bagajul tău să apară şi sperând că nu va trebui să petreci două săptămâni în aceleaşi haine.

Din 2007 până în prezent, companiile au îmbunătăţit serviciile de recuperare a bagajelor pierdute. Mai exact, cazurile de bagaje care ajung la alţi destinatari au scăzut la 7,3 din o mie de pasageri, faţă de 18, 9 înainte de 2007. Dar de ce dispar totuşi bagajele?

Aproximativ jumătate din cazurile de bagaje dispărute au loc în timpul transferului de la un avion la altul când este vorba de un zbor cu escală. Transferul bagajelor este mult mai greoi decât al oamenilor, motiv pentru care se întâmplă ca unele geamantane să nu mai ajungă în cala celui de-al doilea avion. Apoi, mai există şi cazurile când bagajele ajung la destinaţie, dar călătorii le confundă şi pleacă de la aeroport cu lucrurile altor oameni. 

Ce se întâmplă când dispar bagajele?

Pasagerii anunţă reprezentanţii companiei aeriene sau ai aeroportului, iar personalul se conectează la serviciul de urmărire a bagajelor World Tracer, un program pe care îl folosesc peste 440 de companii aeriene şi alte companii care se ocupă de recuperarea bagajelor pierdute. De asemenea, serviciul este prezent în aproape 3000 de aeroporturi din întreaga lume.

În timp ce pasagerii reclamă pierderea bagajului, este foarte posibil ca acesta să fi fost deja găsi într-un alt colţ al lumii, loc în care a ajuns din cauză că transferul a fost prea încet sau pentru că a fost etichetat greşit şi a fost încărcat în alt avion.

„În cele din urmă, va fi găsit de cineva şi va apărea în sistemul World Tracer.”, spune Nick Gates, angajat al SITA, o companie de IT care oferă consultanţă mai multor companii aeriene. Numărul de pe etichetă, descrierea aspectului bagajului şi a conţinutului acestuia sau alte informaţii precum traseul bagajului până la momentul pierderii sunt comparate de programul de recuperare, iar în momentul în care informaţiile pe care un călător le oferă se potrivesc cu cele care există în sistem, bagajul este trimis către proprietarul de drept.

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite