Un CEO din Silicon Valley a dezvăluit că şi-a schimbat culoarea părului şi hainele pentru a fi luată în serios: Vreau să fiu văzută ca un lider, nu ca un obiect sexual

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Aşa arăta tânăra înainte să-şi schimbe culoarea părului şi să poarte haine bărbăteşti FOTO Arhivă personală Eileen Carey/BBC
Aşa arăta tânăra înainte să-şi schimbe culoarea părului şi să poarte haine bărbăteşti FOTO Arhivă personală Eileen Carey/BBC

Un CEO de succes din Silicon Valley şi-a schimbat culoarea părului şi poartă haine bărbăteşti în încercarea de a impune respect în compania în care lucrează. Aceasta este de părere că pentru a reuşi în business, trebuie să atragi cât mai puţin atenţia din punct de vedere sexual.

Eileen Carey este un CEO de succes din Silicon Valley în vârsta de 30 de ani. Are ochelari şi părul roşcat, însă nu a arătat dintotdeauna aşa. Tânăra şi-a schimbat înfăţişarea pentru a fi luată în serios în lumea afacerilor, scrie BBC.  

„Prima dată când mi-am vopsit părul a fost în urma unui sfat primit de la o femeie care studia capitalul de risc“, a spus Carey, adăugând că investitorii pe care îi consiliază se simt mai confortabil să colaboreze cu o brunetă decât cu o femeie blondă.

Respectul, impus prin înfăţişare

„Mi s-a spus că pentru o majorare de fonduri ar fi în avantajul meu să-mi vopsesc părul, existând o recunoaştere mai puternică a modelului de directori femei brunete“, a explicat ea.

Conform teoriei tiparului identificării, oamenii caută experienţe familiare - sau oameni - care la rândul lor îi pot face să se simtă mai confortabil cu riscurile pe care şi le asumă.

Aşa arată acum Eileen Carey FOTO Arhivă personală Eileen Carey/BBC

image

Când avea părul blond, Eileen spune că a fost asemănată cu Elizabeth Holmes, a cărei companie a trecut printr-o serie de controverse. „Părul închis la culoare mă ajută să arăt un pic mai în vârstă şi am avut nevoie de asta pentru a fi luată în serios“, a spus Carey.

„Pentru a avea succes în acest domeniu, al industriei tehnologice, trebuie să atrag cât mai puţin atenţia, mai ales din punct de vedere sexual“, a declarat Carey. 

Şi-a schimbat lentilele de contact şi poartă haine bărbăteşti

Carey şi-a schimbat inclusiv lentilele de contact şi poartă haine „androgine“. Ea spune că, într-un mediu de lucru dominat de bărbaţi, vechiul aspect o ajuta mai mult să flirteze decât să-şi atingă obiectivele profesionale.

„Vreau să fiu văzută ca un lider în afaceri, nu ca un obiect sexual. Aceste două lucruri sunt încurcate foarte des în acest spaţiu“, explică ea, admiţând că hărţuirea sexuală la muncă sau în alte spaţii publice a devenit o obişnuită.

Hărţuirea sexuală la locul de muncă

·  Conform unui sondaj realizat în 2016 de Silicon Valley, 60% dintre femeile care lucrează în domeniul tehnologiei s-au confruntat cu avansuri sexuale nedorite

·  Hărţuirea sexuală reprezintă aproape 30% din cazurile de plângere împotriva discriminării la locul de muncă depuse în acel an

·  Un sondaj realizat în 2013 a arătat că 75% dintre cei care au suferit hărţuiri sexuale la locul de muncă nu au raportat incidentul

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite