Tehnologia, secretul din spatele spectacolelor Cirque du Soleil

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cirque du Soleil este, de ani buni, lider în entertainement. Este un circ altfel, fără animale, doar cu acrobaţi, dar şi cu o mulţime de efecte speciale. Maşinăria din spatele fiecărui show este însă una extrem de elaborată, unde tehnologia se împleteşte cu talentul. Rezultatul: spectacole sold out în toată lumea.

„Am început ca un circ normal, dar am văzut curând că oamenii vor mai mult. Cirque du Soleil este despre inovaţie, despre a prezenta ceva ce nu s-a mai văzut şi, mai mult decât atât, la care nu s-a mai gândit nimeni până atunci”, a declarat pentru Adevărul Frederic MacDonald, account manager Cirque du Soleil.

Pentru a evolua şi a inova, acesta spune că Cirque du Soleil se foloseşte intens, zilnic, de inovaţiile din domeniul tehnologiei. Atât pentru spectacole, cât şi în activitatea zilnică, tehnologia face ca show-ul să meargă mai departe. De la spectacole cu drone coordonate şi integrate în reprezentaţii ca parte a coreografiei până la corespondenţa zilnică a celor 4.000 de persoane angajate în companie, cu 25 de naţionalităţi diferite, tehnologia a devenit o componentă esenţială şi indispensabilă pentru show-ul care, la prima vedere, nu pare să se bazeze decât pe abilităţile acrobaţilor.

„Colaborăm cu SAP de foarte mulţi ani, în aproape tot ce ţine de activitatea noastră: de la HR, furnizori, comunicare internă. Gândiţi-vă că avem angajate mii de persoane cu peste 25 de naţionalităţi, avem peste 16.000 de costume, 45 de furnizori în toată lumea. Echipa executivă are nevoie de acces live la date pentru a putea lua decizia rapid. Ce nu văd spectatorii este partea inteligentă a businessului, este nevoie de o implicare şi de o coordonare specială. Cu ajutorul softurilor de la SAP monitorizăm perfect activitatea fiecărui angajat, indiferent din ce departament face parte sau unde se află el”, a explicat Federic MacDonald.

Pe de altă parte, o componentă esenţială pentru activitatea Cirque du Soleil o reprezintă engagementul fanilor. De la ceea ce se întâmplă pe scenă până la felul în care spectatorii sunt antrenaţi în spectacol. Mai mult, componenta tehnologică se regăseşte în deciziile pe care le iau managerii companiei atunci când pregătesc un nou spectacol. „Ne place să ne conectăm cu fanii clasic, dar şi digital, pentru că tehnologia face parte din viaţa noastră. În general, durează trei ani pentru ca un spectacol să fie pus în scenă. Dincolo de concept, analizăm prin intermediul softurilor puse la dispoziţie oportunitatea de a face primul spectacol într-un anume loc, când, de ce, pentru a ne maximiza vizibilitatea”, a mai detaliat MacDonald.

Printre inovaţiile digitale la care şi fanii au fost implicaţi se numără TORUK, o aplicaţie dedicată celui mai nou spectacol Cirque du Soleil. Aceasta a fost inspirată din filmul lui James Cameron, Avatar, şi introduce simultan spectatorii într-o lume fantastică prin intermediul unei aplicaţii pe care aceştia o descarcă pe telefon. În planurile de viitor ale directorilor artistici se numără însă şi introducerea realităţii virtuale ca parte din spectacol. „Vrem să obţinem pentru spectatori o experienţă live, ceva extraordinar, care să se ridice peste nivelul aşteptărilor!”, a conchis Federic MacDonald.  

Stil de viață

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite