Tehnica recomandată de medici prin care poţi adormi în mai puţin de un minut

Tehnica
recomandată de medici prin care poţi adormi în
mai puţin de un minut

Antrenarea creierului pentru a induce starea de somn. FOTO Shutterstock

Considerată de unii medici o epidemie, lipsa somnului reprezintă un real pericol în ceea ce priveşte sănătatea. Celulele umane se regenerează în timpul somnului, iar perturbarea acestui proces poate provoca depresia sau dezvoltarea altor boli cronice.

Ştiri pe aceeaşi temă

Un studiu realizat de Universitatea Surrey din Marea Britanie a constatat că doar o săptămână de somn inadecvat poate duce la schimbări la nivelul a 700 de gene din corpul uman. Deficitul de somn poate duce la probleme de sănatate cronice, cum ar fi hipertensiunea arterială, obezitatea, anxietatea, depresia, boli de inimă sau cancer, scrie powerofpositivity.com.

În timp ce eliberarea minţii de gânduri poate părea o sarcină dificilă, Dr. Andrew Weil recomandă o tehnică de respiraţie simplă care ajută la inducerea stării de relaxare. El indică tehnica de respiraţii 4-7-8, un remediu natural pentru nopţile în care somnul pare să te ocolească.

Paşii pentru efectuarea exerciţiului de respiraţie:

  1. În primul rând, asiguraţi-vă că aveţi postura potrivită care să vă permită o respiraţie profundă. Staţi drept, cu umerii relaxaţi.
  2. Se pune varful limbii pe cerul gurii în spatele dinţilor din faţă. Păstraţi-o acolo pe tot parcursul exerciţiului, chiar şi în timp ce expiraţi.
  3. Expirati puternic.
  4. Inspiraţi până număraţi la patru.
  5. Ţineţi-vă respiraţia până număraţi la 7.
  6. Expirati pe gura până număraţi la opt.
  7. Apoi, repetaţi exerciţiul de încă trei ori.

S-ar putea să dureze câteva nopţi de practică pentru ca exerciţiul să funcţioneze. Ideea principală este să vă concentraţi pe respiraţie şi să eliberaţi toate gândurile care vă apar în minte. Tehnica funcţionează pentru că vă permite să aveţi control asupra respiraţiei, ceea ce vă face automat să vă simţiţi mai relaxat, crescându-vă nivelul de oxigen din corp.

Oamenii de ştiinţă sunt de părere că exerciţiul reduce stresul, anxietatea şi înlătură gândurile care elimină somnul.

citeste totul despre: