Tehnica veche de 86 de ani care te scapă de insomnie, îmbunătăţeşte memoria şi capacitatea de concentrare: cum sunt resetate funcţiile organismului

Tehnica veche de 86 de ani care te scapă de insomnie, îmbunătăţeşte memoria şi capacitatea de concentrare: cum sunt resetate funcţiile organismului

Un leac german, vechi de 86 de ani, te scapă de insomnie prin reglarea funcţiilor tuturor organelor. Foto Arhiva Adevărul

După ce s-a chinuit timp de 34 de ani să găsească o metodă prin care să scape de insomnie, jurnalista Arifa Akbar a dezvăluit cum a reuşit să se vindece, folosind cea mai răspândită tehnică de relaxare din lume, care resetează funcţiile organismului uman, îmbunătăţeşte atenţia şi memoria, creşte nivelul de autocontrol şi autocunoaşterea.

Arifa Akbar, jurnalistă a publicaţiei Daily Mail, a dezvăluit cum a reuşit să se vindece de insomnie, după ce s-a luptat cu această boală de la vârsta de zece ani. După ce a încercat totul, de la somnifere şi până la renunţarea la cafea şi zahăr, în cele din urmă a descoperit o tehnică germană de relaxare.

„Îmi lua cinci sau şase ore pentru a adormi şi, chiar şi atunci, somnul îmi era întrerupt. Sistemul meu imunitar a avut mult de suferit. Am luptat din greu împotriva insomniei,  apelând inclusiv la remedii din plante, dar părea că situaţia se înrăutăţească”, a spus femeia. Arifa Akbar a  povestit că problemele ei au luat sfârşit după ce a găsit un articol care descria terapia de auto-hipnoză, un remediu pentru insomnie al psihiatrului german, Johannes Heinrich Schultz.  

Antrenamentul autogen Schultz este cea mai răspândită tehnică de relaxare din lume cu efecte foarte puternice de relaxare fizică şi psihică, ce are ca principală funcţie reglarea activităţii tuturor organelor corpului uman.

Metoda este folosită cu precadere în managementul stresului şi de către persoanele cu afecţiuni psihosomatice, dar s-a dovedit a fi eficientă şi atunci când se doreşte experimentarea unui nou mod de cunoaştere, un exerciţiu de control şi autocontrol.

În timpul tehnicii sunt eşalonate gradual 9 exerciţii de 3 ori pe zi, a câte 15 minute:

1. Exerciţiul pentru linişte

Presupune atingerea unei stări de calm, destindere şi odihnă. Cei care vor să practice această tehnică trebuie să închidă ochii şi să repete următoarele afirmaţii: „Sunt în întregime liniştit! Sunt cu desăvârşire calm!Toti muşchii îmi sunt destinşi şi odihniti! O linişte plăcută mă înconjoară! Calmul mă inundă! Nimic nu-mi tulbură liniştea! Simt o linişte şi o pace interioară! Sunt complet calm! Braţul meu drept zace fară vlagă, inert! Braţul meu drept este în întregime greu! O greutate ca de plumb îmi cuprinde umarul, braţul, mâna şi se furişează pâna în vârful degetelor! Braţul meu drept este foarte greu! Sunt în întregime linistit !”

 Mişcaţi braţul în sus şi în jos de 3 ori, strângeţi pumnii, respiraţi profund de trei ori şi deschideti ochii !

2. Exerciţiul pentru linişte şi greutate

Sunt recomandate afirmaţii care să ajute muşchii să se simtă destinşi şi odihniţi. Organismul este cuprins de calm şi o linişte profundă. Afirmaţiile fac referire la trupul înconjurat de mult calm şi un necontenit echilibru.

3.Exerciţiul pentru linişte, greutate şi căldură

Cuprinde afirmaţii care induc o greutate liniştitoare a corpului.Corpul meu zace inert şi destins ca un arc în repaos, împietrit ca o stână de piatră!Trupul este cuprins de căldură iar venele braţului drept se dilată! O căldură plăcută îmi năpădeşte braţul drept şi mâna dreapta, ca într-o baie caldă! Braţul meu drept este învăluit într-o căldură odihnitoare”.

4. Exerciţiul pentru linişte, greutate, căldură şi echilibru

Începe cu afirmaţii care induc liniştea şi echilibrul: „Sunt în întregime liniştit! Sunt cu desăvârşire calm! Toţi muşchii îmi sunt destinşi şi odihniţi”. Organismul trebuie să se lase cuprins  de tihnă şi un echilibru necontenit .

5. Exerciţiul pentru inimă

Se bazează pe afirmaţii care să liniştească ritmul în care acest organ funcţionează: „Inima mea bate linistită, egal, ritmic. Inima împraştie sângele calm în tot corpul meu”.  Cei care exersează trebuie să se lase cuprinşi în voie de tihnă senină şi echilibru necontenit.

6. Exerciţiul pentru respiraţie

După ce se atinge starea de calm, specifică acestei tehnici, se fac afirmaţii care să creeze senzaţia unui aer curat, plăcut şi înviorător: „Răsuflarea mea este liniştită şi rară. Respir liber şi aproape de la sine. Aerul este foarte curat în jurul meu. Trupul meu respiră calm şi liniştit. Mă scald într-o baie de aer plăcută şi înviorătoare. Plămânii se mişcă liniştiţi. Respir în pace. Aerul mă împresoară ca un balsam dătător de viaţă. În preajma mea totul respiră lin, un aer tonic, proaspăt, ca de înalţimi”.

7. Exerciţiul pentru abdomen

Este recomandat persoanelor care işi simt corpul tensionat.  Se stă în poziţia de bază, cu ochii închişi şi corpul relaxat şi se repetă afirmaţii precum:„Abdomenul este foarte liniştit şi relaxat. Toţi muşchii care îl învelesc sunt destinşi, orice tensiune cedează. Plexul este cuprins de o căldură plăcută. Nu mai simt niciun spasm în tot abdomenul. Plexul este cald şi relaxat. Mă las cuprins în voie de tihnă senina şi necontenitul echilibru din jurul meu”.

8. Exerciţiul pentru cap urmăreşte echilibrarea psihică şi relaxare

Îmbunătăţeşte concentrarea atenţiei, memoria şi capacitatea de învăţare. Participanţii la terapia de auto-hipnoză trebuie să afirme: „Liniştea şi echilibrul mă inundă. O greutate firească îmi năpădeşte tot trupul. Corpul meu este liber şi uşor.  Muşchii feţei sunt relaxaţi. bărbia atârnă destinsă. Limba este foarte grea, fruntea devine rece şi tot mai destinsă. Nicio cută nu o mai tulbură. Simt cum aerul rece îmi împresoară tâmplele. Creierul îmi este limpede ca un izvor de munte, o limpezime de cristal.  Acum m-aş putea concentra asupra celor mai dificile probleme. Capul îmi este limpede şi clar!”.

9. Exerciţiul pentru somn

Metoda este utilizată în medicina preventivă pentru creşterea rezistenţei la frustrare şi la alţi factori stresanţi, cât şi în pregătirea psihologică a sportivilor de performanţă.

După ce se fac afirmaţii care să aducă linişte şi echilibru în organism se continuă spunând: „ În preajma mea este numai linşte şi pace, ca într-o amiază caldă de vară, se aude zumzet de gâze în lanuri de grâu; deasupra mea este cerul senin cu nori de vată. O toropeală placută mă năpădeşte ca o boare marină, precum foşnirea mătăsoasă a mărilor cu sare. O lumină diafană mă împresoară. Încet, încet se stinge orice zvon din jurul meu. Lumina se pierde treptat, ca umbrele estompate în noaptea polară”.

Exerciţiile în formă completă pot fi consultate AICI.

Printre efectele miraculoase ale tehnicii puse la punct de psihiatrul german Johannes Heinrich Schultz se numără creşterea echilibrului emoţional, îmbunătăţirea concentrării atenţiei, memoriei şi capacităţii de învăţare, reglarea funcţiile tuturor organelor şi procesele psihice, îmbunătăţirea circulaţiei sanguine, creşterea autocontrolului şi autocunoaşterii.

În perioada de învăţare a tehnicii, pentru rezultate garantate, specialiştii spun că este indicată practicarea exerciţiilor sub îndrumarea unui psiholog, psihoterapeut sau medic.

citeste totul despre: