Reguli nescrise de conduită de care trebuie să ţinem cont atunci când ne aflăm într-un restaurant

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Personalul restaurantelor, de la chelneri, la bucătari şi directori, le-a văzut pe toate în rândul oaspeţilor, aşa că mai mulţi reprezentanţi au lansat, pentru clienţii lor, o serie de reguli nescrise de conduită de care aceştia trebuie să ţină cont atunci când iau masa în oraş.

Publicaţia britanică „The Independent” a intervievat mai mulţi membri de personal veterni de la mai multe restaurate americane pentru a descoperi ce anume îi deranjează pe aceştia în legătură cu comportamentul clienţilor. Rezultatul este o serie de sfaturi pentru oaspeţii restaurantelor, care evidenţiază regulile de conduită pe care aceştia ar trebui să le aibă în vedere atunci când merg la restaurant:

Fii atent cu chelnerul tău

„Încearcă să nu fii prea prins în conversaţii cu cei care te însoţesc. Nimic nu este mai rău decât momentul acela în care vrei să iei comanda, dar nu vrei să întrerupi conversaţia de la o masă”, ne sfătuieşte Jeff Strine, director de resurse umane şi training în cadrul francizei de restaurante a chefului britanic Jamie Leeds. Un al lucru important, potrivit lui Strine, este să nu curăţăm singuri farfuriile şi să nu i le punem chelnerului în mână, ci să îl lăsăm să strângă singur masa. „Este profesionist şi ştie ce face”, a completat acesta. 

Ţine cont de cei din jurul tău

„Mi se pare incredibil că electronicele încă îşi fac loc în restaurante”, spune Joseph Cicerone directorul general al restaurantului Blue Duck Tavern, din Statele Unite. „Telefonul este permis, desigur, însă să vii cu laptopul la restaurant? Categoric nu. Foloseşte-ţi telefonul cât de puţin poţi, într-o manieră care nu face zgomot”, spune Cicerone, adăugând că manifestările publice de afecţiune sunt la fel de nepotrivite. „Aţi fi surprinşi dacă v-aş spune câte am văzut în restaurante. Nu este în regulă nici ca oaspeţii să fie intimi, nu este o privelişte bună într-un restaurant, mai ales în unul în care oamenii vin cu familiile”, a completat acesta.  

Fii sincer în legătură cu alergiile tale

Dacă ai alegii severe, menţionează-le chiar din timpul rezervării. Restaurantul Pizzeria Paradiso a găzduit, la un moment dat, o petrecere privată, oaspeţii cerând ca toate alunele să fie scoase din clădire la momentul petrecerii. „Există o limită, dar unele restaurante sunt dispuse să facă compromisuri atunci când oamenii au alergii.Nu minţiţi în legătură cu acestea. Nici că aveţi o alergie când, de fapt, este vorba doar despre preferinţele personale. Discutaţi cu chelnerul. Noi suntem preocupaţi de ospitalitate, vrem să vă simţiţi cât mai bine”, a declarat Ruth Gresser.

Dacă nu îţi convine ceva, spune pe loc, dar fă-o politicos

„Chelnerul tău, ceilalţi membri ai personalului şi echipa de management, cu toţii îşi doresc să aibă grijă de oaspeţi. Asta este treaba lor. Vor ca oaspetele să plece mulţumit. Directorul unui restaurant preferă, cu siguranţă, să îi vorbeşti în persoană, la restaurant, în loc să primească a doua zi un telefon sau un e-mail sau, mai rău, o recenzie proastă pe internet pentru un lucru pe care nu i-ai dat ocazia să îl explice în persoană”, explică Strine.  

Ţine-ţi copiii în frâu

„Asigură-te că cei mici sunt mulţumiţi şi că nu vor avea căderi nervoase care i-ar putea deranja pe ceilalţi clienţi”, a specificat Meredith Cutler, directorul general al restaurantului de familie Firefly din Statele Unite. Puteţi opta pentru locuri care sunt, de altfel, pergătite pentru a primi copii. Restaurantul Firefly, de exemplu, pune la dispoziţia familiilor prăjiturele pe care copiii le pot decora singuri.

Stil de viață

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite