„Plăteşte cu poezie“: peste 270 de cafenele din ţară acceptă pe 21 martie versuri în schimbul cafelei

„Plăteşte cu poezie“: peste 270 de cafenele din ţară acceptă pe
21 martie versuri în schimbul cafelei

De „Ziua Mondială a Poeziei“, peste 270 de cafenele din România acceptă versuri în schimbul cafelei.

Pe 21 martie „se plăteşte cu poezie“ în peste 270 de cafenele din România pentru al cincilea an la rând. De Ziua Internaţională a Poeziei, românii îşi pot (re)descoperi creativitatea la o ceaşcă de cafea.

Ştiri pe aceeaşi temă

Este dovedit ştiinţific faptul că poezia poate avea un impact pozitiv asupra emoţiilor noastre, iar momentul unei cafele este un excelent prilej de inspiraţie. Cu siguranţă, la un anumit nivel, există un poet ascuns în fiecare dintre noi, tot ceea ce trebuie să facem este să-l descoperim şi să-l aducem la suprafaţă. Marca de cafea vieneză invită clienţii în locaţiile participante, cu ocazia Zilei Mondiale a Poeziei, pe 21 martie, să-şi regăsească sinele poetic. Astfel, toţi cei care aleg să participe la această campanie pot folosi versurile ca monedă de schimb pentru a primi o cafea sau un ceai, la alegere, din partea casei. Harta locaţiilor participante din întreaga lume poate fi consultată aici.

„Feed the poem“, live, pe 21 martie

Tot de Ziua Internaţională a Poeziei, oricine intră pe pagina oficială de Facebook Julius Meinl poate deveni muză pentru artişti. Internauţii sunt invitaţi să lase un comentariu cu o poezie preferată, iar trupa Otherside, împreună cu Helen vor interpreta în timp real, începând cu ora 13.00, toate versurile primite de la aceştia.   

Anul trecut, campania-manifest a reuşit să strangă peste 18.000 de poezii scrise de români din peste 70 de oraşe din ţară, toate acestea în schimbul cafelelor oferite în locaţiile participante.

Maxime, ambasadorul global „Plăteşte cu poezie“

În misiunea sa de a inspira lumea prin intermediul poeziei, Maxime Buchi, artistul fondator al revistei cult şi al salonului de tatuaje Sang Bleu, s-a alăturat manifestului Julius Meinl, devenind ambasadorul global oficial al campaniei „Plăteşte cu poezie“.

Prin tatuajele sale devenite deja populare, Maxime „aşterne“ poezie pe piele, dar îşi ia, de asemenea, angajamentul de a-şi extinde viziunea şi spre alte forme artistice de exprimare. Astăzi, Sang Bleu este o revistă, un centru cultural, o galerie de artă pop-up şi un label de modă.

Maxime consideră că atât poezia, cât şi tatuajele sunt expresii ale unor adevăruri şi vulnerabilităţi care pot fi folosite pentru a ne elibera sinele creativ. Artistul a creat peste 1.300 de tatuaje în cei 8 ani de carieră, unul dintre cei cu care lucrează constant fiind Kanye West.

Maxime crede în vocea interioară a oamenilor şi vrea să le trezească creativitatea pentru a crea o lume mai bună şi mai inspirată. Anul acesta, campania „Plăteşte cu poezie“ se va desfăşura la nivel global în 1468 de cafenele din 37 de ţări.

citeste totul despre: