Ce trebuie să faci în primele 10 minute la birou ca să-ţi meargă bine toată ziua

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cea mai bună modalitate de a începe o zi de muncă este sesiunea de planificare a activităţilor din cursul zilei FOTO Adevărul
Cea mai bună modalitate de a începe o zi de muncă este sesiunea de planificare a activităţilor din cursul zilei FOTO Adevărul

Pentru mulţi dintre noi, verificare corespondenţei de îndată ce ajungem la birou funcţionează ca un reflex. Această activitate nu este, însă, deloc recomandată la începutul unei zile de lucru.

Chef Anthony Bourdain, autor recunoscut şi vedetă de televiziune, susţine că, înainte să se apuce de gătit, se asigură că „toate sunt la locul lor”. Acest lucru include studierea unei reţete, procurarea vaselor şi a tacâmurilor de care are nevoie, stabilirea proporţiilor ingredientelor etc. Cheful evaluează meniul şi stabileşte un plan de gătit, pentru ca procurarea celor necesare să nu-i distragă atenţia în timpul preparării. Astfel, toată atenţia lui se concentrează asupra preparatului.

Abordarea lui Bourdain poate fi folosită cu success şi în afaceri. Potrivit publicaţiei „Psychology Today”, cea mai bună modalitate de a începe o zi de muncă este să ne planificăm activităţile din cursul zilei. 

Cheful îşi imaginează rezultatul final înainte de a se apuca de gătit. Pe acelaşi principiu, Ron Friedman, psiholog american, recomandă: „În momentul în care vă aşezaţi la birou, spuneţi-vă: «Ziua se va termina şi vreau să plec acasă simţind că am realizat ceva. Ce voi realiza până la sfârşitul zilei?»”. Acest exerciţiu durează mai puţin de 10 minute şi ajută la delimitarea sarcinilor care par urgente de cele care sunt cu adevărat importante. 

După stabilirea obiectivului, urmează crearea unui „plan de atac”. David Allen, scriitor şi specialist în management şi productivitate, recomandă ca la începutul fiecărei zile de muncă să creăm o listă cu sarcini, iar fiecare sarcină să înceapă cu un verb („sortez documentele”, „printez fotografiile” etc.). Conform studiilor, cu cât suntem mai specifici când vine vorba de obiectivele noastre, cu atât avem mai multe şanse de reuşită. 

După stabilirea paşilor de realizare a obiectivului, urmează stabilirea priorităţilor. Specialiştii recomandă ca sarcinile care necesită mai multă energie mentală să fie realizate primele, pentru că, pe parcursul zilei, cheful de muncă se va diminua treptat.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite