Adevărul Live, ora 11.00. Cum a ajuns bunica în reclamele noastre? Tradiţii la superofertă, cu antropologul Florin Dumitrescu

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Produsele tradiţionale sunt valorizate comercial indiferent că e vorba despre multinaţionale ori despre micii comercianţi
Produsele tradiţionale sunt valorizate comercial indiferent că e vorba despre multinaţionale ori despre micii comercianţi

„Ca la mama acasă“, „ca la ţară“, „ca odinioară“, „de la bunica“ sunt doar câteva clişee discursive întâlnite din ce în mai frecvent în reclamele din ultimii 15 ani. Ce rol are abuzul de elemente tradiţionale în publicitate şi de ce e importantă tradiţia în promovarea unui produs explică antropologul Florin Dumitrescu, la Adevărul Live, de la 11.00.

INTRĂ ÎN DISCUŢIE şi urmăreşte emisiunea în modulul Adevărul LIVE

Florin Dumitrescu a lansat, la finalul anului trecut, volumul „Tradiţii la superofertă” , un studiu antropologic despre publicitatea din România, insistând asupra mecanismelor din spatele campaniilor multinaţionalelor, în tendinţa acestora de a se întoarce la tradiţia populară şi la autohtonizarea producţiei industriale, în special în domeniul alimentaţiei.

Florin Dumitrescu s-a născut în 1966 şi a lucrat peste 20 de ani în publicitate după ce a terminat lingvistică la Universitatea din Bucureşti. În anii ’90 a publicat primele cronici de publicitate în presa românească, a colaborat constant cu articole în presa periodică şi cotidiană, iar mai recent, din 2014, ţine o rubrică de “antropologic digest” (“Jurnal apropologic”) în Caţavencii

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite