5 metode pentru a te elibera de stres, explicate de psihologul Angela Nuţu

5
metode pentru a te elibera de stres, explicate de psihologul Angela Nuţu

5 metode pentru a te elibera de stres

Potrivit studiilor, 66% dintre români consideră că au o viaţă stresantă, principala sursă de stres fiind locul de muncă. Sunt afectaţi în aceeaşi măsură atât bărbaţii, cât şi femeile.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cu toţii am experimentat stresul în viaţa de zi cu zi, mai ales în momentele în care ne simţim supraîncărcaţi şi ne luptăm să facem faţă cererilor tot mai complexe. Aceste cereri pot fi legate de finanţe, de locul de muncă, de relaţii şi de alte situaţii, esenţial este că orice lucru care reprezintă o provocare reală sau este percepută ca atare poate atrage după sine stres.

În opinia psihologului Angela Nuţu, vicepreşedintele Asociaţiei Române de Hipnoză, este important să conştientizăm că un eveniment poate fi foarte stresant chiar dacă el nu reprezintă un pericol real pentru noi, atâta vreme cât noi îl percepem ca atare.

„Stresul este de fapt o parte importantă a evoluţiei omenirii ajutându-i pe strămoşii noştri să supravieţuiască. Eliberarea de adrenalina adusă de un atac iminent din partea unor animale carnivore de dimensiuni mari i-a ajutat, de exemplu, pe strămoşii noştri să se pregătească pentru luptă şi fugă, iar acest gen de stres încă ne aduce beneficii. Dar lumea modernă a adus cu sine un stres continuu asupra corpului şi minţii noastre – şi există voci care consideră că încă nu suntem pregătiţi să facem faţă acestei schimbări. Mai mult decât atât, contrar opiniei populare, nu orice stres este rău, ci fiecare persoană are propria toleranţă la felurile variate de factori de stres. Cheia este să ne ştim gradul de toleranţă, cunoscându-ne semnalele negative atunci când stresul ne atinge punctele critice“, a explicat psihoterapeutul Angela Nuţu.

Cum putem scăpa de stres

Relaxează-te

Un exerciţiu simplu ne poate ajuta să ne relaxăm profund. Cum îl punem în practică?

  • Stai confortabil pe scaun cu tălpile lipite de podea. 
  • Trage puternic aer în piept, inspirând pe nas. În acelaşi timp ridică privirea, cât mai mult cu putinţă în sus, doar privirea, capul rămâne nemişcat. În acest fel vom ajunge cu ochii „daţi peste cap“, în timp ce capul rămâne în poziţie verticală, ca şi cum am privi un punct interior, în creştetul capului.
  • Menţinem respiraţia şi numărăm în minte 1, 2, 3.
  • Lăsăm apoi privirea să coboare lent în jos în timp ce expirăm lent, controlat, pe gură. Pleoapele coboară lent, în final ochii închizându-se natural, iar respiraţia devine şi ea profundă şi naturală.
  • Repetă de minim 3 ori.
  • Atenţionare! Nu face niciodată exerciţii de relaxare în timp ce eşti la volan sau operezi cu diverse aparate, utilaje, etc. Alege pentru asta întotdeauna un mediu liniştit, sigur, în care pe cât posibil să nu fii deranjat cât durează exerciţiul tău de relaxare.

Mişcă-te

Eliberarea de endorfine şi concentrarea pe corpul tău te va face să te simţi mai bine, exerciţiile fizice ajutând sistemul nervos să se relaxeze. În loc să te concentrezi pe gândurile tale, concentrează-te pe corpul tău 

Reglează-ţi sistemul nervos

Meditaţia şi respiraţia conştientă sunt modalităţi rapide de a te calma. Pur şi simplu ia o pauză şi concentrează-ţi atenţia pe 60 de respiraţii de fiecare dată când simţi că te sufoci şi nu faci faţă unui moment.

Nu te izola

Conexiunea cu oamenii care te fac să te simţi bine şi în siguranţă este una dintre cele mai eficiente modalităţi de a-ţi relaxa sistemul nervos. Sprijinul familiei şi al prietenilor este vital în recuperarea echilibrului.

Fă câteva schimbări benefice în viaţa ta

„Atunci când te lupţi cu stresul e foarte posibil să nu mai urmezi cursul firesc al vieţii tale. Somnul, apetitul, energia îţi vor fi afectate. Este un moment în care trebuie să măreşti efortul pentru o viaţă sănătoasă: orientează-te către o alimentaţie sănătoasă, apucă-te de un sport nou, relaxează-te înainte de somn“, conchide psihoterapeutul Angela Nuţu

citeste totul despre: