55% din românce se declară fericite

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Peste jumătate din femeile din România găsesc fericirea în abordarea unei atitudini pozitive asupra vieţii
Peste jumătate din femeile din România găsesc fericirea în abordarea unei atitudini pozitive asupra vieţii

55% din femeile din România declară că sunt fericite cu viaţa pe care o au, calculând fericirea ca atitudinea faţă de viaţă, potrivit unui studiu realizat de Discovery Networks, despre principalele surse ale fericirii în rândul persoanelor de sex feminin.

După „Species”, un studiu complex despre comportamentul tinerilor bărbaţi din Europa, realizat în 2008, Discovery şi-a propus să afle ce anume le face pe femeile din ziua de azi să se simtă împlinite, în contextul carierei, al familiei şi al societăţii în general.

Ce înseamnă fericire?
Menţinerea unei atitudini pozitive faţă de viaţă generează noi oportunităţi care contribuie la fericirea femeilor şi le protejează de loviturile ce ar putea să o diminueze. Familia, relaţiile şi munca sunt de asemenea factori care joacă un rol important, dar pentru femei fericirea începe cu mentalitatea pe care o au.

Femeile fericite sunt încrezătoare în ele însele şi simt că deţin controlul asupra vieţii lor (65%).

  • Cu toate acestea, 51% din femeile tinere (20 -29 de ani) din România resimt puternic presiunea de a face cele mai bune alegeri pentru a fi fericite, fiind într-un moment al vieţii în care nu au atins un echilibru interior în ceea ce priveşte cariera, relaţia cu un partener stabil sau banii.

Majoritatea respondentelor au afirmat că fericirea începe cu felul în care gândesc. 65% din femeile care se declară fericite au sentimentul că deţin controlul asupra vieţii lor.

  • Femeile tinere (20 - 29 de ani) simt presiunea ideii că trebuie „să reuşească din prima”
  • 30% din femeile cu vârste cuprinse între 20-24 de ani sunt de acord cu afirmaţia: „Există prea multe aşteptări în ceea ce mă priveşte. Prea mulţi se aşteaptă să fiu perfectă”.
  • 51% din femeile tinere din România (20 - 29 de ani), 63% din Rusia şi 35% din Marea Britanie sunt de acord cu afirmaţia: „Nu am obţinut cât de multe mi-aş fi dorit până la vârsta mea”.

Relaţia cu partenerul

Când vine vorba despre relaţii, femeile căsătorite sunt mai fericite (46%) decât cele implicate într-o relaţie de concubinaj (40%) sau cele care au o relaţie cu un partener, dar nu locuiesc împreună cu acesta (32%). Femeile căsătorite care au declarat că sunt fericite sunt de cel puţin două ori mai numeroase decât cele singure care au spus acelaşi lucru (21%). Mai mult decât atât, rezultatele arată că femeile căsătorite de peste 10 ani (45%) sunt la fel de fericite ca şi cele proaspăt căsătorite (45%).

În ceea ce priveşte cele mai votate calităţi pe care femeile din toate cele unsprezece ţări le caută la partenerul ideal, acestea au fost onestitatea, înţelegerea şi loialitatea. Femeile preţuiesc susţinerea emoţională - ele caută pe cineva cu care să împartă bunele şi relele şi pun personalitatea şi caracterul mai presus decât bunurile materiale şi aspectul fizic.

  • Banii şi un corp frumos nu apar pe lista primelor zece lucruri pe care o femeie le caută la un bărbat. Femeile din România pun mare preţ pe înţelegere şi loialitate (89%), onestitate (78%) şi pe simţul umorului (54%), faţă de cele din Rusia care văd ca prioritare atribute masculine mai tradiţionale, precum hotărârea, exercitarea controlului şi aspectul financiar.

Echilibrul între frumuseţea interioară şi cea exterioară

Al treilea element fundamental pentru găsirea fericirii este echilibrul între frumuseţea interioară şi cea exterioară. Astfel, femeile care sunt mulţumite de aspectul lor fizic sunt mai fericite, în general. În acest caz, nu este vorba de standardele clasice de frumuseţe fizică, ci de o imagine pozitivă de sine. În toate ţările implicate în studiu, femeile sunt de acord că, pentru o viaţă fericită, sănătatea este mai importantă decât aspectul fizic.

  • Această atitudine apare cel mai pregnant în România (98%), Italia (97%), Polonia (94%) şi Rusia (93%). Femeile respective au în mod activ o atitudine sănătoasă faţă de aspectul lor fizic. Printre altele, de exemplu, tind într-o mai mare măsură să respingă ideea de chirurgie estetică.

Noi, nu doar eu - Relaţiile cu familia si prietenii

Într-o ierarhie a fericirii, cea mai importantă relaţie a unei femei este cea cu partenerul de viaţă. Cu toate acestea, multe dintre celelalte relaţii pot să contribuie la fericirea ei, începând de la cea cu copiii, părinţii, fraţii şi surorile, prietenii sau colegii.Pentru femeile fără un partener, aceste relaţii devin şi mai importante.

  • În acelaşi timp, relaţiile cu familia şi prietenii îi asigură unei femei sprijinul de care are nevoie, ocazia să se dezvolte şi să se distreze. Dar mult mai important este faptul că aceste relaţii îi conferă un sens şi un scop.

Statut social

Al cincilea element de referinţă pentru fericirea femeilor este încrederea inspirată de poziţia lor în societate. Nu este vorba despre statutul personal, ci despre locul pe care femeile simt că îl deţin în societatea contemporană.

  • Studiul arată că aprecierea din partea prietenilor, familiei şi a societăţii în general contribuie la sporirea respectului faţă de sine în cazul femeilor. Oricare ar fi alegerile pe care le fac, ele au nevoie să se simtă apreciate şi respectate pentru a fi cu adevărat fericite. 

După 50 de ani de progres în ceea ce priveşte egalitatea dintre sexe, femeile încă sunt depăşite numeric de bărbaţi în poziţii-cheie în lumea politică sau cea financiară.

  • Dintre toate naţionalităţile, danezele (27%) sunt cel mai puţin preocupate de inegalitatea dintre bărbaţi şi femei în ceea ce priveşte aceste funcţii, în timp ce 52% din românce consideră că nu există suficient de mulţi lideri femei în societate.

Studiul „She: În căutarea fericirii ei” a fost realizat în a doua jumătate a anului 2012, pe un eşantion de 5.500 de femei cu vârste cuprinse între 20 şi 49 de ani, din 11 ţări din Europa, printre care România, Rusia, dar şi Africa de Sud. 

„Am realizat acest studiu pentru că am dorit să înţelegem mai bine publicul feminin al canalelor noastre. Dar în loc să începem cu a întreba ce anume îşi doresc de la programele TV, am mers la esenţa problemei şi am întrebat femeile ce îşi doresc de la viaţă, ce anume le motivează şi cum îşi evaluează situaţia actuală. Având răspunsurile, diferite pentru cele 11 ţări care au făcut parte din studiu, am putut apoi face şi pasul următor, şi am încercat să conturăm TLC, televiziunea noastră dedicată femeilor, în aşa fel încât să răspundă acelor cerinţe”, a spus Ada Roseti, Director de Programe, Europa de Sud-Est, Discovery Networks CEEMEA.
 

Stil de viață

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite