5 tehnici pe care poţi să le aplici atunci când te simţi nervos pentru a te calma instantaneu

5 tehnici pe care poţi să le aplici atunci când te simţi nervos pentru a te calma instantaneu

Starea de nervozitate poate să fie combătută printr-o serie de tehnici FOTO 123rf.com

Furia poate fi un sentiment copleşitor şi poate naşte efecte negative. De aceea, atunci când te simţi nervos poţi aplica o serie de reguli prin care să eviţi stările de furie.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cu toţii trebuie să conştientizăm care sunt semnele furiei şi să învăţăm să ne calmăm prin a ne înţelege felul în care trebuie să ne exprimăm sentimentele în cel mai adecvat mod cu putinţă. Furia poate fi o stare benefică, o supapă, dar dacă este dusă la extrem poate avea consecinţe nefaste, făcându-ne să vibrăm pe o frecvenţă negativă, care ne împiedică să atragem lucrurile pe care ni le dorim. Astfel, site-ul spasique.com a întocmit o listă cu sfaturi care te pot ajuta să depăşeşti starea de furie mult mai uşor.

Caută un mod productiv prin care să elimini furia

Atunci când eşti furios ai tendinţa de a dezbate evenimentul care te-a adus în această stare, numai că această tactică duce doar la intensificarea sentimentelor şi la o stare de furie superioară. De aceea, trebuie să concentrezi această stare într-un mod productiv, care necesită şi auto-disciplină. De exemplu, dacă partenerul tău te-a rănit într-un fel întreabă-te cum poţi discuta despre problemă în mod constructiv, explică ce simţi în mod raţional şi evită orice comportament agresiv. Pe de altă parte, te poţi refugia în sport, cum ar fi alergatul sau ridicatul greutăţilor, prin acest mod transformând impulsurile negative în ceva acceptabil. De asemenea, îţi poţi îndrepta atenţia spre acte creative, cum ar fi pictura, scrisul şi muzica.

Înlocuieşte resemnarea cu iertarea

Te poţi gândi că dacă alegi să ierţi pe cineva vei rămâne şi mai furios, însă poţi controla lucrurile foarte uşor. Te poţi gândi în felul următor: dacă rămâi furios pe cineva îi permiţi să aibă un soi de control asupra ta şi asupra gândurilor şi sentimentelor tale. Când ajungi în starea de iertare te eliberezi de povară şi o să ai libertate. Cum faci faţă furiei care încă este crudă? Depinde de relaţia pe care ai dezvoltat-o cu acea persoană. Dacă acea persoană ţi-e apropiată ar trebui să staţi şi să discutaţi ce s-a întâmplat şi să oferi iertare. Pe de altă parte, dacă acea persoană atrage asupra ta o stare de negativitate ar trebui să găseşti o cale prin care să nu ai parte de acea toxicitate.

Foloseşte tehnici de relaxare

Reprezentanţi ai The American Psychological Association spun că furia poate să fie controlată prin diverse tehnici de relacare, cum ar fi exerciţiile de respiraţie şi „imaginistică de relaxare“. Această tehnică din urmă are în vedere legea atracţie şi presupune să te vizualizezi în postura pe care ţi-o doreşti pentru a deveni realitate. Exerciţiile de respiraţie te vor ajura să te relaxezi, să elimi tensiunea.

Bazează-te pe reconstrucţia cognitivă

Te poţi manifesta furios prin diverse moduri, cum ar fi să înjuri şi să jigneşti, dar când reacţionezi aşa nu faci decât să îţi întăreşti emoţiile negative şi să blochezi calea spre o soluţie. Tehnica de reconstrucţie cognitivă presupune să îţi asculţi vocea interioară şi să o completezi cu mesaje pozitive chiar în situaţiile în care simţi ură. Cu timpul, gândurile pozitive vor deveni un soi de natură secundară.

Devino un ascultător mai bun

Dacă înveţi să devii un ascultător activ vei înţelege fiecare moment al unui dialog şi nu vor mai exista neînţelegeri şi sentimente de frustrare sau de furie. Ascultatul activ înseamnă că trebuie să îl înţelegi pe interlocutor, să nu îl întrerupi şi să îi observi limbajul corpului ca să îi înţelegi sentimentele. 

citeste totul despre: