15 ponturi prin care şi tu poţi ajunge un lider de succes

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Un bun lider este expert în luarea deciziilor FOTO Shutterstock
Un bun lider este expert în luarea deciziilor FOTO Shutterstock

Mulţi se întreabă cum reuşeşte un lider să ia cele mai bune decizii chiar şi atunci când se află sub condiţii de presiune. Pentru oamenii de afaceri de succes, putem vorbi chiar despre un instinct când vine vorba despre conceperea celor mai bune strategii: au trecut prin asta de atâtea ori de-a lungul carierei lor, încât au devenit imuni la presiune.

Ei au în spate o anumită experienţă, au trecut prin diverse situaţii, au intrat în contact cu diverse personalităţi şi au întâmpinat eşecuri neprevăzute.

Revista „Forbes“ oferă 15 ponturi pe care să le aplicăm zilnic, pentru a deveni un conducător de succes.

1. Oferă-le celorlalţi siguranţa de a-şi spune părerile

De cele mai multe ori, angajaţii se simt intimidaţi de funcţia şi de puterea de care dispune liderul lor. Dar un conducător de succes va reuşi să distragă atenţia de la acest aspect şi îi va încuraja pe ceilalţi să-şi exprime cu încredere perspectivele şi punctele de vedere, reuşind să creeze un mediu de muncă prietenos.

2. Ia decizii

Un bun lider este expert în luarea deciziilor. El fie va facilita dialogul pentru a le da posibilitatea colegilor să ajungă la o concluzie, fie va face personal asta. Rolul lui este acela de „a duce lucrurile la îndeplinire“. Deţine arta „politicianismului“, deci nu-şi va irosi timpul pe chestiuni care ar putea împiedica progresul. El ştie cum să ia 30 de decizii în 30 de minute.

3. Exprimă-ţi aşteptările

Liderul reprezintă un bun comunicator, iar acest lucru se simte mai ales când vine vorba despre prezentarea aşteptărilor. Astfel, el le reaminteşte colegilor misiunile şi valorile de bază ale organizaţiei şi se asigură că viziunea lui s-a transmis în mod corect şi că obiectivele sunt bine îndeplinite.

4. Provoacă-i pe oameni să gândească

Un bun lider cunoaşte şi înţelege mentalitatea, capacităţile şi domeniile la care angajaţii săi trebuie să se perfecţioneze. El se va folosi de aceste informaţii pentru a-şi provoca echipele, determinându-le să gândească şi să-şi dorească mai mult.

Dacă nu gândeşti, nu înveţi lucruri noi. Dacă nu înveţi, nu te dezvolţi şi astfel vei deveni irelevant în cadrul muncii pe care o efectuezi.

5. Răspunde de faptele tale în faţa celorlalţi

Un lider trebuie să le permită colegilor lui să-i supravegheze activitatea. Desigur, acest lucru nu trebuie confundat cu un control, ci mai degrabă el le oferă posibilitatea de a se asigura că într-adevăr este proactiv la nevoile lor.

6. Fii un exemplu pentru ceilalţi

Deşi pare a fi simplu, puţini lideri reuşesc să reprezinte un exemplu pentru angajaţi. Pentru a se bucura de acest succes, liderul trebuie să facă ceea ce spune şi să fie conştient de acţiunile sale. El ştie că toţi sunt cu ochii pe el şi din acest motiv este foarte intuitiv şi îi detectează cu uşurinţă pe cei care aşteaptă să comită vreo greşeală.

lider

7. Evaluează şi premiază performanţele

Un lider cunoaşte performanţa afacerii sale şi îi recunoaşte pe cei ce sunt campionii acestor performanţe. El nu numai că măsoară randamentul investiţiilor, ci şi recunoaşte munca şi eforturile angajaţilor, indiferent de care ar fi rezultatele. De asemenea, ei sunt foarte atenţi cu privire maniera prin care îi poate recompensa.

8. Menţine un feedback permanent

Angajaţii doresc ca liderul să fie atent la munca lor şi apreciază orice remarcă. Liderii de succes oferă întotdeauna feedback şi chiar încurajează acelaşi răspuns din partea angajaţilor, prin crearea unei relaţii bazate pe încredere cu colegii.

9. Dezvoltă abilităţile angajaţilor

Un lider de succes îşi cunoaşte abilităţile şi ştie cum să le folosească. El este expert în dezvoltarea capacităţilor colegilor săi şi ştie să le utilizeze în funcţie de împrejurări.

10. Pune întrebări şi caută sfaturi

Din exterior, pare că liderii ştiu totul, însă ei sunt însetaţi de cunoaştere şi caută în permanenţă să afle lucruri noi. Acest lucru se datorează şi faptului că vor să fie cei mai buni prin înţelepciunea celorlalţi.

11. Rezolvă rapid problemele şi evită amânările

Liderul ia în piept problema şi nu amâna rezolvarea acesteia. Astfel devine eficient, învaţă din situaţiile dificile şi nu le ocoleşte. Ca să reuşeşti trebuie să te confrunţi cu lucrurile pe care cei mai mulţi dintre oameni le evită.

12. Emană energie pozitivă

Un bun lider ştie cum să seteze şi să inducă o atitudine pozitivă la locul de muncă, prin care să-şi motiveze angajaţii. Ca atare, el este simpatic, respectat, are o voinţă puternică şi nu permite niciunui eşec să-i perturbe activitatea.

13. Fii un bun profesor

Cei mai mulţi dintre angajaţi susţin că liderii lor au renunţat să le mai fie profesori. Însă un lider care vrea să se bucure de succes nu renunţă niciodată să-i înveţe pe ceilalţi, deoarece astfel se automotivează şi învaţă împreună. Mai mult decât atât, el îşi va menţine colegii bine informaţi şi le va îmbogăţi cunoştinţele legate de statistici, tendinţe şi alte elemente importante.

14. Investeşte în relaţii

Liderii de succes nu se concentrează pe conservarea domeniului lor de activitate, ci doresc să se extindă prin investirea în relaţii reciproc avantajoase. Sfera lor de influenţa nu se va mări doar în beneficiul lor, ci şi în beneficiul celorlalţi.

15. Bucură-te de responsabilităţi

Unui lider trebuie să-i placă să deţină acest statut, nu numai de dragul puterii, ci şi pentru impactul important pe care el îl poate avea. În fond, este vorba despre abilitatea ta de a servi nevoile celorlalţi, iar acest lucru poate reprezenta un succes doar dacă te bucuri de ceea ce faci.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite