Cât de mult influenţează copiii ceea ce aleg să cumpere părinţii, de la pachete turistice până la alimente şi gadgeturi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Adulţii apelează la copiii lor pentru a le cere opinia atunci când decid să achiziţioneze anumite produse, considerând că aceştia sunt mult mai informaţi datorită modului în care se raportează la tehnologia care le faciliteaza accesul la orice informaţie. FOTO htc.nsw.edu.au
Adulţii apelează la copiii lor pentru a le cere opinia atunci când decid să achiziţioneze anumite produse, considerând că aceştia sunt mult mai informaţi datorită modului în care se raportează la tehnologia care le faciliteaza accesul la orice informaţie. FOTO htc.nsw.edu.au

Adulţii apelează la copiii lor pentru a le cere opinia atunci când decid să achiziţioneze anumite produse, considerând că aceştia sunt mult mai informaţi datorită modului în care se raportează la tehnologia care le faciliteaza accesul la orice informaţie, după cum arată un studiu realizat la noi în ţară.

Conform studiului cantitativ realizat de Exact Cercetare şi Consultanţă la finalul anului 2015, tinerii din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18-29 de ani, sunt precauţi atunci când vine vorba de cheltuit proprii bani, deoarece sumele pe care le deţin îi îndeamnă la „chibzuială”. Aceştia compensează însă prin comportamentul frecvent întâlnit, de a influenţa cumpărăturile pe care le fac părinţii: fie cele de zi cu zi, fie achiziţiile de lungă durată.

Pe de o parte, adulţii apelează la copiii lor pentru a le cere opinia atunci când decid să achiziţioneze anumite produse, considerând că aceştia sunt mult mai informaţi datorită modului în care se raportează la tehnologia care le faciliteaza accesul la orice informaţie. Astfel, 72% dintre părinţi spun că alegerea gadgeturilor sau a produselor electronice şi electrocasnice este influenţată de copiii lor. De asemenea, atunci când cumpără produse sau servicii, optează de cele mai multe ori pentru cele pe care copiii lor le preferă (66%).

Pe de altă parte, datorită ritmului alert de viaţă şi al multitudinii de roluri cărora trebuie să le facă faţă, adulţii-părinţi aleg modalitatea comodă de a pune în farfurie ceea ce vrea copilul: alimentele consumate acasă sunt cumpărate ţinând cont de alegerile copiilor de peste jumătate dintre părinţii din România (54%).

4 din 10 părinţi se orientează spre instituţiile bancare recomandate de copiii

Influenţa tinerilor merge şi mai departe, reuşind să aibă un cuvânt de spus inclusiv în ceea ce priveşte alegerea instituţiilor bancare la care părinţii apelează (42%), destinaţiilor de vacanţă (41%), dar şi asupra comportamentului acestora faţă de mediul înconjurător (40%). În plus, pentru 1 din 3 părinţi, opinia copilului este importantă şi atunci când vine vorba de medicii vizitati (37%), programele tv şi filmele urmărite (34%) ori hainele pe care le poartă (33%). Cel mai departe de influenţa tinerei generaţii este domeniul politic, cel mai puţin atrăgător pentru aceştia. Astfel, doar 15 % dintre tineri se implică în alegerile politice ale părinţilor.

tineri

8 din 10 tineri ar cheltui mai mult pe acumularea de experienţe

Studiile calitative realizate în cea de-a doua jumătate a lui 2015 au arătat că tinerii sunt mult mai interesaţi de experienţe decât de produse. „Am validat prin studii cantitative concluziile obţinute prin intermediul focus grupurilor şi într-adevăr, 8 din 10 tineri din România afirmă că ar cheltui mai degrabă bani pe acumularea unor experienţe decât pe produse”, afirmă Lăcrămioara Loghin, Director General Exact Cercetare şi Consultanţă. S-a observat în urma realizării studiului şi conturarea unui nou trend în rândul tinerilor în ceea ce priveşte proprietatea asupra bunurilor, 7 din 10 tineri români preferând să împartă lucruri şi nu să le deţină, dar şi aşteptări legate de accesul în timp real la produse şi servicii. Pe lângă conţinut şi experienţe relevante, tinerii aşteaptă ca brandurile să le ofere în plus şansa de a dobândi noi competenţe, de a le recomanda noi trenduri, după cum precizează Loghin. Mai mult decât atât, pentru 7 din 10 tineri este important ca brandul să le reflecte personalitatea, 6 din 10 afirmând că îşi doresc să găsească branduri cărora să le fie loiali.

tineri

 „Tinerii sunt extrem de preocupaţi de ecologia mondială, 74% dintre tinerii români apreciind brandurile care se implică în astfel de campanii. Drept urmare, companiile ar trebui să aibă în vedere crearea unor produse ecologice sau dezvoltarea de programe care să vizeze schimbări pozitive asupra mediului”, mai adaugă Loghin.

Acest lucru nu înseamnă însă că decizia finală de cumpărare nu este luată după o analiză atentă a preţurilor. Tinerii din România afirmă în procent de 70% că urmăresc în social media brandurile care acordă discounturi şi oferte speciale.

Viață de cuplu

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite