Trenduri de Londra

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Săptămâna Modei de la Londra a arătat noua implicare a retailerilor comerciali pe podium, dar şi apetitul pentru extravaganţă al mărcilor recunoscute internaţional.

Mizele industriei de modă au fost ridicate în acest sezon: o serie de branduri high street şi-au făcut apariţia pe podiumurile internaţionale. Începând de la colecţia River Island, realizată în colaborare cu Rihanna, care a fost prezentată la Săptămâna Modei de la Londra, show-ul Whistles din capitala engleză sau producţia H&M, care va debuta la sfârşitul lunii la Muzeul Rodin, în cadrul Săptămânii de Modă de la Paris. Topshop este brandul britanic care participă din 2001 la eveniment.

O nouă tendinţă pe val

Este primul an în care mai multe mărci comerciale dedicate publicului majoritar participă cu colecţii în interiorul celor mai grandioase evenimente de modă din an. Alexandra Shulman, editorul ediţiei britanice „Vogue“, crede că este vorba de o dezvoltare pozitivă, dar avertizează asupra punctului de saturaţie existent. „Sunt o mare fană a modei high street britanice şi mă bucur că suntem reprezentaţi la Săptămâna Modei. Dar la fel de bine trebuie să ne asigurăm că nu avem mai multe show-uri cărora nu le putem face faţă. Sper ca show-urile acestea să reflecte produsele care vor apărea în magazine mai târziu, nu doar să se folosească de haine pentru a atrage atenţia presei, iar după aceea să nu le mai producă şi să nu le mai distribuie“, a spus Shulman.

Mary Katrantzou

image

Acelaşi lucru s-a întâmplat şi pe podiumul american cu mărcile autohtone precum J. Crew, care a prezentat pentru a patra oară la Săptămâna Modei de la New York. Este o tendinţă care se conturează din ce în ce mai mult în fiecare sezon.

Vivienne Westwood

image

Motivele pentru aceste apariţii sunt mai mult pragmatice şi ţin de notorietatea brandului şi de dorinţa lui de a ataca mai multe palete de clienţi. „Am început să ne vindem colecţiile peste ocean şi nu-mi dau seama de o metodă mai bună de a atrage atenţia clienţilor şi presei internaţionale când se află în Londra“, a spus Jane Shepherdson, director executiv Whistles. „Nu suntem trecuţi pe programul oficial, aşa că nu stăm în calea niciunui designer. Săptămâna Modei de la Londra este o celebrare a modei britanice, care este fantastică la toate nivelurile. Este ceva de care să fim mândri“, a adăugat aceasta pentru „The Telegraph“. Colecţia brandului britanic se adresează femeilor de orice vârstă şi propune moda străzii: care nu necesită efort şi este modernă.

Vivienne Westwood

image

Nici H&M nu şi-a schimbat politica designului, chiar dacă urmează să vină în capitala haute couture. Vor fi prezentate 25 de ţinute din linia vestimentară principală, create de oamenii esenţiali ai brandului. „Suntem o companie de design cu peste 150 de designeri care lucrează pentru noi şi creează colecţii de care suntem foarte mândri. Vrem mereu să surprindem, iar propriul nostru show de la Săptămâna Modei de la Paris este o idee grozavă“, a spus Ann-Sofie Johan-sson, şefa echipei de design.

Casele vechi preferă luxul

Între timp, show-urile giganţilor de modă s-au desfăşurat şi mai epatant ca până acum, într-o demonstraţie a luxului şi a eleganţei britanice, mai ceva ca niciodată, cum sesiza şi presa internaţională. Accentele mult mai intense, de la materialele foarte scumpe, pietre preţioase şi locurile în care s-au ţinut show-urile, au schimbat faţa unui eveniment care se voia ludic până anul trecut.

Moschino

image

Designerul Christopher Kane, spre exemplu, s-a folosit de influenţe mai mult sau mai puţin bizare pentru a-i asigura colecţiei sale un loc pe podiumul evenimentului. „Creierul funcţionează pe căi misterioase. Tot soiul de lucruri îmi apar în cap“, a spus Kane, explicând tema show-ului său. Griul a fost culoarea colecţiei care a fost „îmbunătăţită“ cu imagini care inspirau undele emise de creier.

Tom Ford a fost o altă senzaţie a săptămânii, aşa cum a obişnuit până acum. Show-ul său, din casa Lancaster, s-a ţinut cu porţile închise, doar cu anumiţi invitaţi de faţă, precum Justin Timberlake, Jessica Biel şi Anna Wintour. Colecţia „injectată“ cu glamour a propus pentru sezonul rece piesele din blană, cizmele din satin şi ţinutele animal-print

Tom Ford

image

Ce s-a întâmplat cu Londra?

O dată era rampa de lansare a tinerilor designeri. Astăzi, este un eveniment matur, serios, care nu-şi mai permite să se joace cu cei mici. Cam aceasta este senzaţia pe care a lăsat-o Săptămâna Modei de la Londra presei internaţionale şi nu numai.

Jess Cartner-Morley, editor la „The Guardian“, povesteşte cum perimetrul din jurul locului în care s-a ţinut show-ul lui Tom Ford a fost împânzit de automobile Bentley. Pentru noi, locuitorii acestei ţări în care încă se mai fură şine de căi ferate, poate părea firească abundenţa maşinilor de lux, dar pentru englezi este o chestiune îndeajuns de neobişnuită încât să ridice semne de întrebare. A fost doar unul dintre multele exemple de opulenţă care nu caracterizau singurul eveniment de modă internaţional cu simţul ludicului. „Săptămâna Modei de la Londra nu trebuie să permită luxului şi banilor să-i strivească apetitul jocului. Am devenit foarte, foarte la modă. Dar asta poate să fie foarte periculos, dacă uităm cum să ne distrăm“, scria Cartner-Morley.

Comentariile britanicei nu fac decât să evidenţieze că, în goana tendinţelor, în fuga după bani şi în foamea de notorietate, dispar plăcerea şi motivul principal cu care s-a început. Moda nu trebuie să fie o înşiruire de lucruri pe care 1% din populaţie şi le permite, ci viziunea unui stil de viaţă la care poate adera oricine. Londra era locul în care aveai parte garantat de un stil nealterat de noutate şi doar influenţat de creativitate. Sper să rămână aşa, există deja Milano şi Paris. 

Magazin

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite