Tocuri pentru fetiţe – cine exagerează?
0Un articol publicat recent de „The New York Times” semnala faptul că din ce în ce mai mulţi părinţi din Statele Unite ale Americii cumpără pantofi cu tocuri pentru fetiţele lor, cu vârste cuprinse între 2 şi 6 ani. Deşi este un trend care ia avânt, nu pare să treacă Atlanticul, unde se află majoritatea contestatarilor acestei tendinţe.
Imaginea unei fetiţe de 4 ani, încălţată într-o pereche de pantofi cu toc pe mărimea ei, nu mai este atât de şocantă graţiei unui singur personaj care a schimbat regulile: Suri Cruise.
Fata cuplului Tom Cruise – Katie Holmes a putut fi văzută purtând zeci de astfel de exemplare, fiind „preferaţii” ei, după cum a mărturisit propria mamă. Şi dacă, totuşi, Suri Cruise a fost prinsă în vârtejul celebrităţii – are propria linie vestimentară la 7 ani, rămân alte mii de exemple de acest fel.
Cântăreaţa Beyonce a postat recent o imagine, pe blogul său personal, în care se poate vedea un pantof cu toc pentru un copil. Pantoful respectiv este semnat de Tom Ford şi valoarea sa ajunge la câteva sute de dolari, dar când vine vorba de Blue Ivy, fetiţa cuplului Beyonce – Jay Z, nimic nu contează. Fapt deloc ieşit din comun când vine vorba de astfel de piese vestimentare.
În realitate, trendul pantofilor de damă realizaţi în miniatură şi pentru fetiţe vine din rândul caselor de modă renumite, care din dorinţa de a acapara publicul, a început să investează în linii pentru copii. Dar cum lucrurile semnate de designeri trebuie să iasă în evidenţă, poate şi datorită preţului, pantofii cu toc au fost una dintre găselniţele stilistice. Lanvin comercializează rochii pentru fetiţe care sunt, de fapt, creaţiile pentru femei, readuse la alte dimensiuni. Preţurile hainelor pentru copii nu diferă cu mult faţă de piesele dedicate adulţilor.
(Suri Cruise, purtând una dintre perechile preferate de pantofi cu toc)
„Era o imagine despre care credeam că va rezista: fetiţe care poartă tocurile mamei, pantofi cu câteva măsuri mai mari. Astăzi, se pare că nu mai au de ce să poarte măsurile mamei, când piaţa le oferă la centimentru tot ce-şi doresc. Ele sau mamele lor. Dar asta înseamnă că trebuie să crească în pantofi cu toc?”, scrie „The Guardian”.
Vânzările acestei categorii de pantofi au crescut, în America, cu 9%, fiind branduri specializate, precum Steve Madden, care declară sold-out imediat după lansările colecţiilor. Totuşi, Europa pare prea puţin impresionată de tendinţa care urcă fetiţele pe tocuri, cei mai aprigi contestatari fiind britanicii.
Brandurile populare de încălţăminte din Marea Britanie şi din vestul Europei nu comercilează pantofi cu toc pentru micuţe. „Asta nu poate decât să sugereze că există o controversă în această situaţie. Copiii vor purta pantofi de adulţi atunci când vor fi adulţi”, conchide „The Guardian”.