Cannes, cea mai bună reclamă pentru modă
0Festivalul de Film din Franţa a devenit rampa de lansare a unor designeri consacraţi parţial, doar în anumite zone, dar şi terenul de joacă al marilor case de modă. Indiferent de statut, Festivalul de Film de la Cannes este cea mai importantă miză şi în modă.
Nicole Kidman, într-o rochie Christian Dior, şi Audrey Tautou, într-o creaţie a casei Yiqing Yin, au dat startul, miercuri seară, celor 12 zile de „defilări“ ale starurilor pe covorul roşu de la Cannes, unul dintre cele mai importante evenimente ale anului pentru casele de modă.
A fost paradoxul care reprezintă moda de pe Croazetă din ultimii ani: case de modă consacrate şi designeri noi pe piaţă, în acelaşi loc, purtate de nume celebre.
Cu aproape o lună înainte de sosirea celebrităţilor, Cannes este populat de reprezentanţii marilor şi micilor case de modă care aşteaptă anunţarea filmelor selecţionate pentru ediţia respectivă. Aceştia aleg actriţele care vor purta piesele brandului respectiv pe Croazetă, fiind una dintre cele mai importante mize ale industriei.
Iar vedetele care vor avea parte de cea mai mare vizibilitate se află în topul listei celor mai căutate personalităţi. Aşa cum este cazul actriţei Nicole Kidman, în această ediţie, vedeta incontestabilă a festivalului. Rochia albă înflorată de la Dior sau cea neagră, din piele, semnată Calvin Klein, împreună cu coafurile atipice apariţiilor sale vor face ocolul globului prin miile de fotografii realizate în ultimele zile.
Mila Jovovich
Cum faci rost de rochie la Cannes
La casa de modă a creatorului libanez Elie Saab, obişnuit cu covorul roşu, regulile se schimbă. Actriţele sunt cele care vin pentru a împrumuta rochii, şi nu invers. „Noi nu le contactăm, trebuie ca ele
să-şi dorească să îmbrace rochiile noastre“, a declarat Emilie Legendre, directoarea departamentului de comunicare al acestei case.
Actriţa franceză Audrey Tautou, gazda ceremoniilor de deschidere şi de închidere a festivalului, a preferat să poarte ţinutele unei tinere creatoare de modă chineze, Yiqing Yin. „Este un cadou extraordinar primit de la Audrey Tautou“, a spus designerul, subliniind faptul că festivalul reprezintă „o expoziţie unică“. „Puţine actriţe au încredere în tinerii creatori de modă şi se orientează mai degrabă spre marile case“, a declarat ea.
Jessica Biel
Actriţa franceză a purtat pentru ceremonia de deschidere a festivalului o rochie cu mii de pliuri, din organza, şi un voal fin din mătase, de culoarea mentei. Piesa a fost creată special pentru ea, cumulând peste 400 de ore de muncă.
Tânărul stilist belgian Cédric Charlier şi-a împrumutat rochiile regizoarei Mia Hansen-Love şi actriţelor Marine Vacth şi Nathalia Acevedo. „Însă ele pot să se răzgândească în ultimul moment şi să nu poarte aceste rochii“, au declarat apropiaţii lui Cédric Charlier.
Din acest motiv, casele Elie Saab şi Hervé L. Leroux nu au dezvăluit numele actriţelor cărora le-au împrumutat creaţii vestimentare în acest an. Artistele împrumută întotdeauna mai multe piese, dar alegerea de a purta o rochie anume le aparţine în totalitate. Este o tombolă în care subiectivitatea propriului gust câştigă.
12 zile de promovare
„În urmă cu doi ani, Sarah Jessica Parker a venit cu mai multe rochii şi a ales-o pe a noastră în ultimul moment“, a declarat Emilie Legendre, directorul de comunicare pentru Elie Saab. Fotografia respectivă a făcut ocolul lumii, iar din 2011 Elie Saab trăieşte o adevărată perioadă de glorie.
Aproximativ 60 de rochii au fost expuse, în acest an, în showroomul Ellie Saab din hotelul Martinez. „Suntem atenţi la rochiile pe care le împrumutăm, pentru ca ele să nu aibă acelaşi stil, aceeaşi culoare. Uneori, îmbrăcăm în ultimul moment o actriţă, pentru că aceasta consideră că rochia ei, creată de o altă casă, nu i se potriveşte“, a explicat Legendre.
Nicole Kidman
În acelaşi showroom se pot face şi ultimele retuşuri ale rochiilor, în funcţie de purtătoarele lor. Apoi, actriţele urcă treptele din faţa Palais des festivals din Cannes, merg la şedinţe foto sau la petreceri, în ţinutele semnate de designeri ale căror nume devin un brand dorit peste noapte. Spre deosebire de Oscar, unde evenimentul durează o noapte, festivalul de la Cannes se întinde pe durata a 12 zile, devenind o vitrină formidabilă pentru casele de modă.
„Cannes este mai bun decât orice reclamă. Clienţii asociază imaginea firmei cu actriţele respective, fiind mai uşor să se identifice de o actriţă decât de un manechin“, spune Emilie Legendre.