Cum a devenit roşul culoarea sexualităţii
0Toate reprezentările legate de sex, dragoste şi pasiune sunt exprimate prin culoarea roşie, de la Valentine’s Day cu inimioarele sale roşii la trandafirii roşii şi până la cartierele roşii din diverse oraşe ale lumii. Asocierea acestei culori cu sexualitatea este instinctivă, spun psihologii.
Toate culorile au un impact asupra psihicului uman, dar dintre toate, roşul este, fără dubiu, cea mai puternică dintre toate, pentru că are legătură cu cel mai sensibil aspect al vieţii: sexualitatea.
Roşul este culoarea pasiunii şi a iubirii. Un experiment realizat de curând de cercetătorii de la Universitatea din Rochester, New York, a arătat că femeile au şanse mai mari să atragă atenţia bărbaţilor putând o rochie roşie. De asemenea, bărbaţii sunt dispuşi să cheltuiască mai mult cu femeile îmbrăcate în haine roşii, mai arăta studiul lor.
Seducător şi în mediul online
Chiar şi în spaţiul virtual, femeile au un succes mai mare printre reprezentanţii sexului masculin când postează fotografii în care poartă haine roşii. Potrivit unei analize realizate de profesorul de marketing Adam Alter, de la Universitatea New York, reprezentantele sexului frumos primesc mai multe mesaje pe site-urile de dating online când în imaginea de profil au o bluză sau rochie roşie. Hainele care au această culoare generează, mai exact, cu 21% mai multe mesaje decât cele negre, albe, albastre sau galbene, relevă studiul citat de cotidianul „Daily Mail“.
Simbol al virilităţii
În societăţile antice, roşul era un simbol al statutului social, al puterii şi virilităţii – trăsături masculine considerate atrăgătoare de femei. „Efectul pe care îl are culoarea roşie este important, unic şi se produce la nivel subconştient. Roşul este un stimulent al atracţiei pentru ambele sexe“, spune specialistul american în psihologie clinică Noam Shpancer pentru publicaţia „Psychology Today“. Studiile au arătat că şi femeile găsesc mai atrăgători bărbaţii care poartă această culoare. Ba mai mult, ele îi percep ca având un statut social mai ridicat decât în realitate şi îi creditează cu mai multe şanse de succes în viaţă.
Asociere instinctivă sau dobândită?
„De la oameni la babuini şi la cintezoi, multe animale îşi arată disponibilitatea sexuală cu ajutorul unei culori. Pielea unei femei devine mai roşiatică pe măsură ce se apropie de ovulaţie, iar în perioada infertilă de la jumătatea ciclului menstrual capătă o paloare“, explică profesorul Adam Alter. Iar în istoria sa recentă, omenirea a învăţat prin asociere că această culoare este sinonimă cu sexualitatea.