Test Drive Kia Sportage 2.0 DSL 4×4 Style HP 6AT

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Test Drive Kia Sportage 2.0 DSL 4×4 Style HP 6AT

Kia Sportage a crescut din 1993 şi până astăzi precum Prâslea cel Voinic. Nu voi uita prima generaţie, deşi eram adolescent şi nu aveam permis de conducere. Nu o voi uita pentru simplul fapt că Sportage a fost probabil printre primele modele auto asociate cu o personalitate la noi în ţară. O bună parte dintre dumneavoastră probabil îşi aduc aminte de Kia Sportage şi Nea Puiu Iordănescu.

Pentru a înţelege cât de important este acest model pentru coreeni, vă spun că notorietatea modelului Sportage este mai mare şi mai bună decât a mărcii Kia. Pare ciudat, dar SUV-ul este mai popular la nivel mondial decât marca.

Din 1993, cu o precizie de ceasornic eleveţian, coreenii au lansat la fiecare 6 ani o generaţie nouă de Sportage. Acum 6 ani luam contact cu a treia generaţie prin Germania. Un model care bifa un salt uriaş din toate punctele de vedere comparativ cu a doua generaţie. A treia generaţie a fost un model cheie în gama Kia, el reuşind să ridice enorm imaginea companiei în rândul clienţilor.

Prin urmare, a patra generaţie are destul de multă presiune pe umeri.

Dacă la a treia generaţie, coereeni l-au racolat de la Audi pe cel care a desenat primul TT, Peter Schreyer. Şi au mers pe o linie elegantă, care să le faciliteze acceptarea, a patra generaţie este ceva mai rebelă din punct de vedere al designului.

Iar cel mai controversat detaliu va fi designul părţii frontale, pentru că în rest maşina arată foarte bine. Oricum, pentru noi, aici la viteze.ro altele sunt elementele care contează.

Dinamică

Chiar dacă a treia generaţie nu a fost un etalon la capitolul dinamică, nu era nici codaşa segmentului. Noua generaţie induce o puternică senzaţie de deja vu, mai ales când este privită din lateral. Cei de la Kia spun că au mărit ampatamentul cu 30 mm. În teorie ar trebui să vorbim despre o platformă nouă, dar…

La volanul unei Kia Sportage 2.0 DSL 4×4 HP. Un propulsor viril pe hârtie, cu 184 CP livraţi la 4.000 rpm şi 400 nm disponibili între 1.750 şi 2.750 rpm. În regim normal, parcă nu sunt toţi căluţii acasă, dar odată apăsat butornul sport revin toţi sub capotă. O bună parte din senzaţia de lipsă a căluţilor vine de la izolarea fonică foarte bună. Noul Sportage vine cu un habitaclu incredibil de silenţios. Feedback-ul sonor de la motor sau drum fiind minim, lucru ce te obligă când şi când să mai arunci un ochi pe ceasurile tabloului de bord pentru a şti cum stai.

CITESTE tot materialul si afla verdictul pe www.viteze.ro

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite