Noul Seat Leon propune motorizări hibride şi conectivitate de top
0
Sportivitatea a fost mereu atributul care a definit marca Seat, iar Leon a reprezentat vârful de lance cu versiuni foarte rapide şi plăcute la conducere. Însă, într-o perioadă în care toţi constructorii mizează pe electrificare, cum a reuşit noua generaţie să rămână relevantă? Iată toate informaţiile despre noua generaţie a lui Seat Leon.
Construit pe aceeaşi platformă cu Volkswagen Golf 8 (MQB Evo), noul Seat Leon a primit aproape toată gama de motorizări de la acesta şi tehnologii similare, însă nu a renunţat la ADN-ul tipic mărcii. În primul rând, noul Seat Leon a mizat pe un design cu linii şi forme foarte puternice, care atrag imediat atenţia, iar blocurile de iluminare sunt printre cele mai avansate din segment, fiind un element care conturează imaginea musculară. Acestea promit un nivel de luminozitate record pentru segment, de 900 lumeni, faţă de media de 550 lumeni, totul datorându-se celor 22 de LED-uri individuale pentru fiecare far.
Cu o lungime de 4,36 metri, Leon este mai lung cu 86 mm faţă de generaţia anterioară, ampatamentul fiind şi el mărit cu 50 mm, ceea ce aduce beneficii clare în ceea ce priveşte spaţiul interior. Pentru designul interior, Seat a mizat pe simplitate, ergonomie şi o excelentă integrarea a sistemelor multimedia, cu o conectivitate de top pentru clasa compactă. Pentru instrumentarul de bord a fost aleasă soluţia digitală pe care o regăsim la toate mărcile din grup, cu un panel de 10,25 inchi, în timp ce sistemul multimedia de top are ca punct central un alt ecran, cu o diagonală de 10 inchi.
Gama de propulsoare este extrem de variantă şi propune versiuni TSI (benzină), TDI (diesel), CNG (gaz), Hybrid şi Plug-in Hybrid. Pentru unităţile pe benzină sunt oferite 1.0 TSI de 90 şi 110 CP, 1.5 TSI de 130 şi 150 CP şi 2.0 TSI de 190 CP. Versiunile de 110 CP şi 150 CP sunt disponibile şi ca hibrid, iar cea din urmă poate dezactiva şi cilindri în sarcină redusă.
Pentru diesel sunt oferite trei opţiuni de putere pentru 2.0 TDI, de 115 CP, 150 CP şi 190 CP, toate cu SCR şi Ad Blue.
Versiunea Plug-in Hybrid este extrem de interesantă pentru că poate parcurge în modul electric până la 60 km, graţie unor acumulatori de 13 kWh. Motorul termic are o cilindree de 1,4 litri, puterea maximă combinată fiind de 204 CP.
Evident, în funcţie de motorizare există şi posibilitatea echipării cu transmisie DSG, iar versiunea break poate fi configurată cu un sistem de tracţiune integrală 4Drive.
Pentru că piaţa cere soluţii de conectivitate din ce în ce mai avansate, Seat propune pentru Leon tot ceea ce are mai bun de oferit în acest segment. În primul rând trebuie să notăm existenţa conectivităţii Apple Car Play printr-un protocol wireless, pe care puţine alte maşină îl oferă. Android Auto este şi el disponibil, însă doar prin conexiune cu cablu.
Prin intermediul unui eSIM integrat, Leon este mereu conectat online şi poate fi controlat prin intermediul unei aplicaţii de pe telefonul mobil. Aceasta permite funcţii precum localizare, închidere şi deschidere a uşilor, aprinderea luminilor sau activarea claxonului, dar şi funcţii suplimentare pentru versiunea plug-in hybrid.
Text: Dragoş Craiovan
Foto: Seat






















