Nexo-nouă generaţie Hyundai FCEV îşi face debutul la CES 2018
0
Hyundai şi-a prezentat noile concepte axate pe conectarea tehnologiei viitorului (propulsia cu hidrogen) cu soluţiile de mobilitate autonomă, la Târgul Internaţional de Electronice (CES) 2018, care se desfăşoară în Las Vegas, în perioadă 9 – 12 ianuarie 2018.
Lansarea Nexo, cel mai recent model din portofoliul de vehicule ecologice, contribuie la consolidarea poziţiei Hyundai în ceea ce priveşte tehnologia fuel cell, în conformitate cu obiectivul producătorului de a lansă 18 modele ecologice pe pieţele globale până în anul 2025. Cu această ocazie a fost dezvăluit publicului şi pachetul de sisteme avansate de asistentă a conducătorului auto (ADAS), care va contribui la extinderea potenţialul de conducere autonomă. Cu ajutorul Hydrogen Life Vision, Hyundai conectează progresul privind mobilitatea pe bază de hidrogen la aplicaţiile pentru uz casnic. Conceptul Intelligent Cockpit integrează mai multe tehnologii inovatoare, precum: recunoaşterea vocală, Internet of Things (Iot) şi chiar detectarea nivelului de stres al conducătorului auto.
Nexo – autovehiculul electric autonom, cu celule de hidrogen
Nexo este echipat cu un sistem revoluţionar de celule de combustibil şi sisteme inteligenţe de asistentă avansată a conducătorului auto (ADAS). SUV-ul cu emisii zero funcţionează pe bază de hidrogen, demonstrând că un astfel de sistem poate asigură atât propulsia, cât şi sistemul autonom al autovehiculului.
Sistemul de vizualizare a unghiului mort (BVM) monitorizeaza părţile laterale şi spate ale autovehiculului, indiferent de direcţia de schimbare a benzilor.
Sistemul de menţinere a benzii (LFA) ajustează automat direcţia pentru că autovehiculul să rămână pe mijlocul caii de rulare la viteze cuprinse între 0 şi 145 km/h, atât pe autostrăzi, cât şi în oraş. Împreună cu sistemul de asistentă rutieră Hyundai (HDA), care utilizează senzori şi hărţi de date pentru o funcţionare sigură şi reglare automată a vitezei, conducătorii auto vor putea parcurge cu uşurinţă distante lungi, în condiţii de siguranţă sporită.
Sistemul de asistentă pentru parcare inteligenţă din afară vehiculului (RSPA) permite parcarea autonomă, cu sau fără conducătorul auto în autovehicul. Cu ajutorul acestei funcţii, autovehiculul poate fi dus într-un loc de parcare perpendicular, în timp ce conducătorul auto se află în afară autovehiculului.
Nouă generaţie Hyundai FCEV Nexo va fi disponibilă pe pieţele din întreagă lume începând cu anul 2018.
Pentru mai multă eficientă, sistemul de alimentare cu aer la altitudini mari şi timpul de umplere cu hidrogen, împreună cu randamentul şi economia de combustibil au fost optimizate. Autovehiculul vizează o autonomie de aproximativ 800 km. Conceput pentru temperaturi medii şi extreme, testele realizate au demonstrat că Nexo este capabil să pornească după ce a fost supus temperaturilor peste noapte de -29 grade Celsius. Autovehiculul poate porni la frig în 30 de secunde, sistemul cu celulă de combustie se încălzeşte repede. Nexo are, de asemenea, performanţe excelente de răcire la urcarea pantelor abrupte, la temperaturi de peste 49 grade Celsius.
"Energia hidrogenului reprezintă cheia construirii unei societăţi mai durabile. Hyundai Motor Company a preluat deja un avantaj în tehnologia hidrogenului cu modelul Tucson FCEV", a declarat Woong-chul Yang, vicepreşedinte al companiei Hyundai Motor Company.
Hydrogen Life Vision
În viziunea Hyundai, sursele de energie cu emisii zero nu se limitează doar la călătorii, sunt la fel de utile în furnizarea energiei necesare aplicaţiilor pentru uz casnic. Hydrogen Life Vision uşurează descărcarea reţelelor electrice ale oraşului în timpul perioadelor de vârf de consum, asigurând proprietarilor de locuinţe o funcţionare fără probleme a aparaturii electronice, cât timp funcţionează pe hidrogen. Într-o zonă special amenajată în cadrul standului, o gospodărie conceptuală este alimentată cu energie electrică de la Nexo, ilustrând capacitatea sistemului de propulsie cu celule de combustibil de a se extinde dincolo de domeniul auto.
Nexo poate furniza apa pură pentru creşterea vegetaţiei, deoarece celulele de combustibil emit doar apa (sau vapori de apa) că produs secundar. În timp ce vehiculele cu motoare cu ardere internă pot reduce doar emisiile, Nexo poate produce apa pentru utilizări multiple. Un alt beneficiu oferit de Nexo este capacitatea de purificare a aerului. Deoarece sistemele cu celule de combustibil necesită un aer pur pentru funcţionare, Nexo îndepărtează 99,9% din praful fîn din aer.
Intelligent Cockpit
Conceptul integrează mai multe tehnologii inovatoare, precum: recunoaşterea vocală, Internet of Things (Iot) şi chiar detectarea nivelului de stres al conducătorului auto. Nouă tehnologie de recunoaştere a vocii de la SoundHound permite conducătorului auto să controleze funcţiile folosite în interiorul vehiculelor, cum ar fi aerul condiţionat, trapele şi încuietorile portierelor.
Sistemul Iot de la Căr-to-Home-cu ajutorul comenzilor vocale, conducătorul auto poate să asculte muzică în maşină, să aprindă luminile la domiciliu şi să sincronizeze ascultarea aceleiaşi melodii în maşină, cât şi acasă, atunci când ajunge.
Cockpit-ul inteligent merge cu un pas înaintea celor mai multe tehnologii de recunoaştere vocală, cu ajutorul funcţiei de "recunoaştere a mai multor comenzi". De exemplu, "Spune-mi cum va fi vremea mâine şi opreşte lumina în cameră de zi!". Sistemul recunoaşte două comenzi distincte în aceeaşi propoziţie şi realizează fiecare activitate separat. De asemenea, acţionează că un asistent proactiv, care anticipează nevoile conducătorului auto şi oferă informaţii utile. Poate să reamintească o întâlnire viitoare şi să propună ore de plecare care să ţină seamă de condiţiile curente de trafic.
O altă tehnologie incorporată este pentru îngrijirea sănătăţii. Funcţia utilizează doi senzori plasaţi pe volan şi pe scaun. Senzorul aflat pe volan şi senzorul pentru frecvenţă cardiaca de pe scaun monitorizeaza ritmul cardiac, putând detectă nivelul de stres al conducătorului auto, preluând din sarcinile condusului, atunci când acesta nu se simte bine. În cazul în care senzorii detectează stresul, sistemul este echipat pentru a acţionă şi a oferi acces la consultarea vizuală on-line cu un medic sau pur şi simplu la activităţi de relaxare (muzică de relaxare, în timp ce habitaclul este luminat), pentru o experienţă de condus liniştitoare.
Hyundai a dezvoltat Tune!t, care dispune de două caracteristici suplimentare. Cu ajutorul pachetului "Smart Tuning" habitaclul se transformă într-un spaţiu personalizat. Poziţia scaunului poate fi ajustată la înălţimea conducătorului auto, iar muzică selectată în funcţie de preferinţe utilizând tehnologia wireless Iot. În plus, uşă autovehiculului poate fi deschisă doar prin lovirea de două ori.
Hyundai a anunţat şi încheierea parteneriatului strategic cu Aurora Innovation pentru dezvoltarea de autovehicule autonome de nivel 4, până în anul 2021. Testele pilot se vor face cu ajutorul celui mai nou SUV alimentat cu hidrogen, modelul Nexo.
Noutăţile Hyundai pot fi experimentate la standul 6329 din Sală de Nord a Centrului de Convenţii din Laş Vegas, 9-12 ianuarie 2018.





























