Mazda6 a fost lansată oficial în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mazda6                                                                               FOTO Mazda România
Mazda6                                                                               FOTO Mazda România

Aşteptarea fanilor Mazda a luat sfârşit. Importatorul mărcii nipone a adus în ţară noul model Mazda6, probabil cel mai arătos concurent din segmentul D, acolo unde Mazda îşi propune să vândă cel puţin 170 de automobile.

Noua Mazda6 vine cu un exterior total nou, definit de limbajul de design Kodo, ce reuşeşte să se impună ca fiind unul din cele mai interesante disponibile în acest moment pe piaţă. Esteticienii niponi au transformat limuzina de clasă medie într-o copie fidelă a conceptului Takeri, prezentat la Tokyo în 2011.

Caroseria maşinii atrage datorită design-ului asemănător unui coupe, agresivitatea definită prin linii fluide fiind unul din atuurile noii Mazda6. Pentru a potenţa puternicul efect vizual, japonezii oferă în standard jante de 17 inci, evacuare dublă şi stopuri ce integrează tehnologia LED, iar opţional pot fi comandate faruri cu aceeaşi tehnologie sau jante de 19 inci. Urmărind acelaşi scop, niponii au adăugat în gamă şi patru culori noi, cea mai interesantă fiind Roşu Soul, care presupune două straturi de vopsea şi unul de lac, devenind astfel o culoare premium.

Noua Mazda6 nu se distinge doar prin aspectul exterior, ci şi prin pachetul tehnologic cuprinzător pe care îl ascunde sub capotă. Începând cu noua generaţie, maşina integrează şi mai fidel tehnologiile SKYACTIV, devenind astfel un automobil mai uşor şi mai rigid, cu un coeficient aerodinamic scăzut şi cu un feedback foarte bun pentru acceleraţie, frânare şi manevrabilitate, elemente pe care le-am remacat şi noi în cadrul evenimentului de lansare.

Alături de toate modificările aduse de implementarea SKYACTIV, Mazda6 vine în standard cu sistemul i-stop, foarte util în traficul urban, cu un sistem de regenerare e energiei eliberate la frânare i-ELOOP disponibil în standard pentru toate motorizările diesel, iar în funcţie de nivelul de echipare apar şi tehnologii de siguranţă activă din pachetul i-ACTIVESENSE, ce include cruise control adaptiv (MRCC), asistentul inteligent de oraş (SCBS) care frânează automat la viteze sub 30 de km/h dacă sesizează un posibil impact, sistemul de avertizare şi frânare automată (SBS) pentru viteze mai mari de 15 km/h, sistemul de controlul automat al fazei lungi (HBCS), asistenţa la plecare din rampă (HLA), sistemul de semnalizare a frânării bruşte (ESS), farurile adaptive (AFS), sistemul de monitorizare a “unghiului mort” (RVM) şi sistemul de avertizare la depăşirea neprevăzută a liniilor de delimitare a benzii de mers (LDWS).

Mazda6 beneficiază de trei motorizări, două pe benzină şi una diesel, combinate cu două transmisii, una manuală şi una automată, ambele cu şase trepte. Propulsoarele pe benzină sunt reprezentate de un 2.0i în două variante de putere, 145 şi 165 CP şi un vârf de gamă 2.5i de 192 CP. Fanii motoarelor diesel vor avea la dispoziţie un propulsor de 2.2 litri, la rândul lui diferenţiat în funcţie de putere în două variante: 150 şi 175 CP. Cea mai economică dintre acestea este varianta 2.2 diesel 150 CP, cuplată unei cutii manuale, ce returnează un consum de doar 3.9l/100 km şi emisii de 104 g/km, respectând astfel normele Euro 6.

Din punct de vedere al echipării, maşina vine în patru variante diferite, Emotion, Challenge, Attraction şi Revolution, cea mai ieftină versiune fiind 2.0i 145CP Emotion, costând 21.690 euro cu TVA inclus, în timp ce versiunea de top,CDI175 Revolution, urcă până la valoarea de 33.190 euro.

În afara preţurilor care în funcţie de motorizare şi dotări pot fi chiar mai mici decât cele ale generaţiei precedente, Mazda va vinde noua Mazda6 cu un preţ identic pentru variantele sedan şi combi, reuşind în acest fel să elimine factorul preţ din ecuaţia alegerii între cele două versiuni de caroserie.

Cu noua generaţie a acestui model, Mazda speră să acapareze un procent de 3% din piaţa automobilelor de segment D, corespondent unei valori de 170 unităţi vândute pe parcursul acestui an. Importatorul Mazda în România estimează că peste 80% din comenzile înregistrate vor fi pentru versiunea sedan, în ciuda versatilităţii şi a preţului identic oferit acum de Mazda6 Combi.

Motorizări Benzină Diesel 2.0I 145CP 2.0i 165CP 2.5i 195CP CD150 CD175 Transmisie MT MT AT AT MT AT MT AT Emotion 21,690 €       23,690 €       Challenge 23,790 €   25,990 €   25,790 € 27,790 €     Attraction 25,490 €   27,690 €   27,490 € 29,490 €     Revolution   27,690 €   31,390 € 29,490 €   29,890 € 33,190 €
Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite