Juergen Schunn: România de astăzi este la un nivel asemănător cu Germania în anii '70

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Romania, vazuta din perspectiva unui om de afaceri roman stabilit in Germania, este la un nivel asemanator cu Germania in anii 1970, cand chiriile costau circa 60% din venituri si salariile erau mici, spune Juergen Schunn, CEO si proprietar al retelei de showroom-uri Mercedes-Benz Auto Schunn in Westendorf Germania, Arad, Deva, Sibiu, Craiova si Suceava.

Juergen Schunn face o paralela intre cele doua piete pe care este prezent ca dealer auto si considera ca exista loc de crestere in Romania, unde vanzarile de masini noi sunt de 160 de unitati la 1.000 de locuitori, fata de 500 de unitati la 1.000 de locuitori in Germania.

“Germania in anii 1970 era la un nivel asemanator cu Romania de astazi, unde muncitorii aveau salarii de cateva sute de marci, iar ora de lucru se platea cu cativa centi, mult sub o marca germana. Chiriile costau circa 60 % din venituri. De aici reiese automat si diferitele puteri de cumparare, Romania fiind actualmente in aceasta faza, cu diferenta ca ea nu a pornit de la zero precum Germania dupa al 2-lea razboi mondial. De remarcat insa este ca in Germania se vand in medie circa 500 de masini la 1.000 de locuitori, in Bavaria chiar 750 de masini la 1.000 de locuitori, pe cand in Romania se vand circa 160 de masini la 1.000 de locuitori. De aici ne dam seama in ce directie vor merge vanzarile in timp in Romania”, a declarat pentru WALL-STREET.RO Juergen Schunn.

Previziuni economice

Juergen Schunn, care detine si un fond de investitii, considera ca “economiile Europene sudice mai ales, dar si cele vestice isi vor reveni, influentand direct si pozitiv mediul economic romanesc. Romania se va dezvolta pozitiv si ne asteptam la un an mai bun ca 2013. Economia SUA va creste in continuare, asadar atractia de capital, mai ales in momentul in care FED va ridica dobanzile, va fluctua spre aceasta piata, economia numarul unu din lume, unde profiturile sunt pe masura pietei. De suferit vor avea economiile emergente”.

Cat costa un showroom pentru o marca premium

Investitiile intr-un showroom Mercedes-Benz incep de la 3 milioane de euro, in Germania fiind mai scump sa construiesti decat in Romania, pentru ca terenul si forta de munca costa mai mult. Materialele sunt insa mai ieftine decat in Romania si mult mai calitative.

Omul de afaceri urmareste noi oportunitati de investitii in Romania, dupa ce anul trecut a investit pe plan local peste 1,8 milioane euro, din care 1,2 milioane de euro intr-un showroom Mercedes-Benz la Suceava.

Citiţi continuarea articolului pe www.wall-street.ro

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite