FOTO Dacia Duster - Toate informaţiile pe care le ştim despre a doua generaţie

FOTO Dacia Duster - Toate informaţiile pe care le ştim despre a doua generaţie

Dacia Duster

Dacia începe să devină o marcă pe care restul lumii o priveşte cu un cocktail de admiraţie, teamă şi invidie. Are o reţetă care până în acest moment nu a putut fi copiată de nimeni, şi ce este cel mai important... VINDE, iar a doua generaţie Dacia Duster va face lucrurile şi mai interesante.

Ştiri pe aceeaşi temă

Un model care văzut şi pipăit la Frankfurt lasă o impresie pozitivă. Dacă până acum Duster, un SUV de buget îşi câştiga clienţii cu factorul raţional, de acum adaugă şi emoţia la opţiunea de cumpărare.

Design

Partea frontală se remarcă prin: un calandru nou, încadrat de blocuri optice extinse în lateral, care accentuează lăţimea percepută a maşinii; o nouă identitate luminoasă care integrează lumini de zi cu LED repartizate în trei segmente ; o capotă a motorului redesenată care conferă o impresie de robusteţe; un scut frontal mărit, cu aspect cromat, rezistent la zgârieturi şi care îşi păstrează aspectul de origine în timp.

Din profil, Noul Duster prezintă: flancuri înălţate, care accentuează impresia de robusteţe; un parbriz poziţionat cu 100 mm. mai în faţă şi mai înclinat în comparaţie cu cel al modelului actual, fapt care sporeşte senzaţia de spaţiu disponibil la interior, bare de pavilion cu un design modern dispuse în prelungirea liniei parbrizului. Jante din aliaj de 17 inch şi pasaje ale roţilor puternic evazate.

Ornamente de culoare neagră dispuse în partea din spate a aripilor laterale frontale.

Partea din spate se remarcă prin: bosajele generoase din partea superioară a aripilor spate ; blocuri optice dispuse în extremităţi; semnătura luminoasă Dacia cu 4   carouri roşii, adaptată noului model; scutul de protecţie spate de dimensiuni sporite, de culoare crom.

Interior

Designul interior a fost complet revăzut pentru a deveni mai practic şi mai confortabil. Dispunerea parbrizului cu 10 centimetri mai în faţă conferă o senzaţie de spaţiu mărit la interior. O atenţie deosebită a fost acordată acusticii. Insonorizarea habitaclului a permis reducerea semnificativă a nivelului sonor, zgomotul la rulare perceput este cu până la 50% mai mic. Cu alte cuvinte, se poate asculta muzică în maşină şi la viteze ridicate. Noua planşă de bord, mai verticală, pare orientată spre şofer datorită formei sale. Granulaţia mai fină a materialului din care este alcătuită planşa de bord, îmbinările mai precise şi culoarea mată a plasticului conferă interiorului un aspect mai plăcut, prietenos. Faţada centrală a planşei de bord include un ecran MediaNav Evolution poziţionat mai sus, accesibil şi uşor lizibil. Butoanele de comandă sunt dispuse sub forma unei claviaturi, dând astfel o notă modernă habitaclului. Comenzile sistemului de climatizare automată amintesc prin forma lor rotundă de cele trei aeratoare dispuse în partea superioară a planşei de bord. Volanul este reglabil în înălţime (40 mm) şi în adâncime (50 mm), permiţând astfel şoferului să îşi ajusteze cea mai bună poziţie de condus. Disponibil pe toate modelele gamei Dacia, acest volan cu patru braţe integrează în centru comanda claxonului. Nivelele superioare de echipare beneficiază de un volan îmbrăcat în material Soft Feel foarte rezistent şi în acelaşi timp mai moale şi mai plăcut la atingere. Consola centrală adăposteşte noi spaţii de depozitare. Dispunerea manetei frânei de mână a permis obţinerea unui spaţiu suplimentar. Consola integrează o nouă manetă a cutiei de viteze cu inserţii din crom satinat. Panourile portierelor integrează mânere de deschidere robuste şi cotiere din material plăcut la atingere.

Cei drept, nu ştim cu va arăta această planşă de bord în versiunile inferioare de echipare.

Noul Duster se laudă cu scaune noi care dispun de o nouă armătură şi beneficiază de o spumă mai densă, asigurând o mai bună susţinere laterală şi o durabilitate superioară. Lungimea şezutului a fost mărită cu 20 mm., caunele dispun de tetiere noi, reglabile, scaunul şoferului dispune de acum de o cotieră, de reglaj lombar şi de un nou mecanism de reglare pe înălţime (60 mm). Tapiţeria modernă, cu cusături aparente, contribuie la impresia generală de veritabil SUV a Noului Duster.

Volumul spaţiilor de depozitare de la interior sporeşte cu 5,8 l, ajungând în total la 28,6 l. Printre spaţiile noi se numără un sertar situat sub scaunul pasagerului din faţă, având capacitatea de 2,7 l.

Noul Duster dispune de un portbagaj cu un volum echivalent cu cel al predecesorului său: 445 litri  în versiunea 4X2 şi 376 litri  în versiunea 4X4.

Noul Duster beneficiază de un sistem de climatizare automată. Datorită celor cinci aeratoare (3 centrale şi 2 laterale), repartizarea aerului rece sau cald este optimă în interiorul vehiculului. Sistemul a fost îmbunătăţit în mod special pentru ţările calde.

Modelul propune de acum cardul mâini libere, tehnologie utilizată de mai mulţi ani în cadrul Grupului Renault. Uşor de utilizat, sistemul declanşează automat deschiderea tuturor portierelor la apropierea şoferului şi încuierea acestora (însoţită de un semnal sonor) atunci când acesta se îndepărtează. Nu mai este necesară nici utilizarea cheii pentru pornirea maşinii, acest lucru realizându-se cu ajutorul butonului start/stop.

Noul Duster dispune de un avertizor de depăşire în unghiul mort. Cei 4 senzori cu ultrasunete amplasaţi în colţurile maşinii detectează prezenţa vehiculelor (motociclete sau camioane) situate în spate sau în lateral. Pericolul este semnalat printr-un martor luminos situat în oglinda retrovizoare laterală.

Platformă şi motorizări

Din punct de vedere tehnic nu sunt mari evoluţii. Avem aceeaşi platformă dar cu mici modificări. Au fost folosite alte aliaje pentru a creşte protecţia oferită în caz de accident. Dacă privim în curtea altor constructori, descoperim modele care utilizează aceeaşi platformă chiar şi pe parcursul a trei generaţii. Spre exemplu, Fiat 500 este construit, şi astăzi, pe o platformă care a debutat în 2003. Iar exemple sunt nenumărate.

Noul Duster păstrează capacităţile offroad care au făcut succesul primei generaţii. Deşi vizual afişează o alură mai impozantă, Noul Duster nu se îndepărtează de dimensiunile predecesorului său: 4,3 m lungime şi 1,8 m lăţime; o gardă la sol de 210 mm ; un unghi de atac apropiat de 30° şi un unghi de degajare de 33° care îi conferă capacităţi reale în offroad. Modelul este echipat cu un sistem ”multiview camera” alcătuit din 4 camere de filmat (1 frontală, 2 laterale şi 1 în spatele vehiculului). Datorită acestuia, şoferul poate observa ce se află în jurul maşinii sale şi poate realiza manevrele în off-road în deplină siguranţă. Acest echipament se dovedeşte la fel de practic în utilizarea cotidiană în timpul manevrelor de parcare. Sistemul se declanşează automat la cuplarea treptei de marşarier.

În materie de motorizări Noul Duster este echipat cu motoarele pe benzină SCe 115 (în versiunea 4X2) şi TCe 125 (în versiunile 4X2 şi 4X4) asociate cu o cutie de viteze manuală. În ceea ce priveşte oferta Diesel, modelul propune blocul dCi 90 CP în versiunea 4X2 şi dCi 110 CP în versiunile 4X2 şi 4X4, combinate cu o cutie de viteze manuală. Motorul dCi 110  CP (în cazul versiunii 4X2) poate fi echipat cu cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj EDC.

Sistemul de control la coborâre (Hill Descent Control), completat de sistemul de asistenţă la demarajul în rampă (Hill Start Assist) facilitează conducerea în teren accidentat. Pentru adepţii traseelor offroad, ecranul de informaţii 4x4 afişează o busolă şi indică în timp real înclinarea vehiculului.

Preţurile noii generaţii vor fi similare, ne putem aştepta la un plus de 5%.

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea
citeste totul despre: