Culisele fabricilor Draexlmaier din Germania, locul unde se proiectează bordurile pentru cele mai exclusiviste automobile

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Draexlmaier  FOTO: Cristina Cîcău
Draexlmaier  FOTO: Cristina Cîcău

Oraşul bavarez Vilsbiburg, la 100 de kilometri de Munchen, în Bavaria, este locul unde se regăseşte centrul producătorului de componente auto Draexlmaier. Aici sunt proiectate şi create panouri de bord pentru cele mai exclusiviste automobile.

Dintr-un orăşel din sudul Bavariei cu aproximativ 11.000 de locuitori pleacă către cele mai mari companii auto din lume viitoarele planşe de bord ale unor automobile precum BMW, Audi, Porche sau Maserati. Cea mai nouă invenţie a inginerilor de la fabrică sunt bordurile personalizate acoperite cu piele perforată cu laser. Proiectul va apărea pe piaţă în 3- 5 ani, spun oficialii Draxlmaier, când fiecare îşi va putea personaliza bordul maşinii cu luminiţe.

„Ultimile invenţii realizate de inginerii noştri se află aici, în camera secretă. Lucrările care se află aici vor apărea pe piaţa în 3- 5 ani. Atunci clienţii fabricii îşi vor putea personaliza bordul maşinii cu luminiţe care vor da un efect de diamant. Cine va dori va putea chiar să-şi personalizeze bordul cu inscripţia numelui”, spune Tobias Nickel- manager marketing.

Matriţe din metal realizate de roboţii secţiei şi prototipuri

În orăşelul Vilsbiburg, mai exact în districtul Landashut, există două mari fabrici ale companiei. Una din secţii se află în centrul oraşului. Încă de când te apropii de poarta fabricii îţi atrage atenţia designul futuristic al clădirii unde lucrează mii de oameni. În curtea fabricii totul pare la locul lui, curăţenia şi ordinea fiind la ele acasă, iar aspectul de nou al clădirilor nu oferă niciun indiciu că aici se află o platformă industrială întinsă pe sute de hectare. În interior, muncitorii care lucrează cu spor la noile prototipuri, pe baza schiţelor pregătite de ingineri. Alături de ei se află laboratoarele companiei dar şi nelipsiţii roboţi care realizează viioarele matriţe pentru planşele de bord.

image

În această secţie modern sunt produse matriţele din metale care ulterior vor fi folosite la turnarea viitoarelor planşe de bord ale acestor automobile. Însă procesul acestora începe de la constructorul auto, care trimite la Draexlmaier schiţa viitorului bord.  Pe baza acestei comenzi, inginerii companiei Draxlmaier proiectează matriţa, care ulterior va fi utilizată în crearea planşei de bord. Viitoarea matriţă este realizată de unul din roboţii secţiei, pentru care programele de proiectare sunt scrise de inginerii români de la Braşov.

“O secţie similară cu cea de aici se regăseşte la Codlea. Dar acolo sunt produse panourile de bord pentru Maserati Quattroporte şi Ghibli”, a declarat Roland Polte, membru al consiliului director Dräxlmaier pentru sectorul de Resurse Umane.

În aceeaşi zonă, Draexlmaier mai deţine o fabrică de componente pentru prototipuri, unde sunt realizate atât panourile de bord, cât şi este prelucrată şi tăiată pielea pentru bord şi panourile uşilor. Unele din performanţele inginereşti de care sunt capabili specialiştii de la legendarul producător auto alături de cei ai principalului furnizor al lor în materie de cablaje, componente electrice şi de interior, Draxlmaier, sunt ilustrate în Muzeul BMW din Munchen.

“Există şanse mari să găsiţi componente fabricate de Draxlmaier în oricare dintre maşinile pe care le admiraţi”, a spus ghidul Muzeului.

România vs Germania

În mod tradiţional Draexlmaier lucrează cu BMW, Mercedes-Benz, Audi, Porsche, Jaguar şi Land Rover - producători auto către care livrează instalaţii electrice şi elemente de interior, dar nu lipsesc din această listă nici Bugatti sau Cadilac.

Ba mai mult, compania şi-a extins paleta de clienţi şi în zona premium italiană în 2013, iar Maserati este acum un client nou pentru uzină. Aşadar, în România, sunt produse unele dintre cele mai reprezentative elemente de interior ale singurei limuzine mari italiene (segment F, rival pentru Mercedes-Benz Clasa S, Porsche Panamera), pe când în Germania cele mai multe proiecte sunt realizate pentru BMW, Mercedes sau Audi.

draexlmaier

“Pentru ca atât inginerii din România cât şi din Germania să aibă o experienţă cât mai diversificată, există schimburi de angajaţi între Braşov şi Vilsbiburg”, a declarat managerul de Resurse Umane din cadrul Draxlmaier, Roland Polte.

Istoria concernului: 50.000 de angajaţi în 50 de fabrici

Dräxlmaier Group a fost fondat în 1958 ca o afacere de familie, ceea ce este extreme de apreciat în Germania şi furnizează celor mai importanţi producători de automobile sisteme de cablaje moderne, interioare luxoase şi componente electrice şi electronice.  Competenţele concernului cuprind toate etapele, începând cu design-ul şi construcţia, producerea de scule şi prototipuri, dar şi manufactura, până la producerea în serie şi livrare. Furnizor la nivel global, din Bavaria de Jos, Dräxlmaier are peste 48.000 de angajati în mai mult de 50 de fabrici în peste 20 de ţări. Această companie privată, de familie, este unul din liderii furnizorilor de sisteme în segmentul premium al industriei auto şi acoperă ca furnizor de servicii complete întregul proces, de la ideea iniţială până la livrarea unor sisteme şi produse inovatoare.

fabrica draexlmaier

În România fabrica şi-a început activitatea în anul 1993 prin fabrica din Piteşti, iar în prezent are peste 14.000 de angajaţi în cele cinci arii de producţie care sunt, de asemenea, şi centre de dezvoltare: Satu Mare, Piteşti, Timişoara, Hunedoara şi Braşov.

Dräxlmaier Satu Mare a fost înfiinţată în 1998, iar acum este una dintre cele mai mari companii ale Grupului cu aproximativ 7.000 de angajaţi la începutul anului 2014. Fabrica sătmăreană furnizeaza celor mai importanţi constructori de autovehicule din industria de lux sisteme de cablaje. 

Membrii Comitetului Director al companiei

Draxlmaier care a înregistrat în 2013 vânzări de 3 miliarde de dolari au declarat că investiţiile de la Satu Mare vor continua şi că în viitorul apropiat vor fi angajaţi 600 muncitori noi.

fabrica draexlmaier

„Intenţionăm ca pe lângă crearea de noi locuri de muncă să avem un rol activ în comunitatea din Satu Mare, urmând să donăm în cursul acestui an 100.000 de euro pentru proiecte sociale sau în domenii precum educaţie, sănătate sau sport. Nu încape îndoială că, cel puţin pentru noi, Satu Mare este cel mai important oraş din lume” - a declarat managerul de Resurse Umane din cadrul Draxlmaier, Roland Polte.

Mai puteţi citi:

Start lansat pentru Opel Insignia facelift: peste 100.000 de unităţi au fost comandate în mai puţin de un an

În mai puţin de un an de la lansarea internaţională, Insignia facelift a reuşit să convingă nu mai puţin de 100.000 de şoferi să facă cel puţin o vizită unei reprezentanţe Opel. Mai mult de-atât, berlina germană a reuşit să acapareze segmentul din care face parte pe câteva pieţe importante din Europa.

Toyota rămâne cel mai valoros brand auto şi în 2014 

În ciuda problemelor financiare din ultimii ani, brandul nipon a reuşit să-şi păstreze titlul de "Cel mai valoros brand auto" în 2014, depăşind cu puţin gigantul bavarez BMW şi conaţionalul aceestuia din Stuttgart, Mercedes-Benz.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite