Cele mai bune maşini second-hand pe motorină

Cele mai bune maşini second-hand pe motorină

Modelul Opel Astra fabricat în 2011 este cea mai bună maşină second-hand pe motorină, din clasa compactă

„Adevărul“ vă prezintă care sunt cele mai bune maşini second-hand pe motorină, potrivit unei analize realizate de portalul specializat VeziCatFace.ro, în funcţie de clasa în care acestea se încadrează – compactă, mare, SUV sau premium, luând în calcul un buget de aproximativ 10.000 de euro.

Ştiri pe aceeaşi temă

Folosind instrumentul de calcul al costului total pe cinci ani, VeziCatFace.ro a elaborat o analiză pe mai multe maşini second-hand al căror preţ corect variază în jurul sumei de 10.000 de euro. Pentru fiecare maşină a fost calculat un cost total pe cinci ani, pe baza căruia s-a făcut o clasificare a maşinilor. Am eliminat însă din clasamentul VeziCatFace.ro maşinile pe benzină şi au fost menţinute doar cele diesel. 
 
La un buget de 10.000 de euro, oferta de maşini este destul de variată, chiar şi în cadrul aceleiaşi clase. Spre exemplu, cu 10.000 de euro îţi poţi achiziţiona fie un Opel Astra din 2012, dar cu mulţi kilometri, fie o maşină din 2009-2010, dar puţin rulată. Acelaşi lucru se întamplă şi în cazul motorizării. 
 

Cele mai bune maşini second-hand pe motorină – clasa compactă

1. Opel Astra (2011), motor de 1,7 litri/125 CP Diesel, costul cu reparaţiile în cinci ani – 1.769 de euro, combustibilul în cinci ani – 4.842 de euro, deprecierea în cinci ani – 4.302 euro, COST TOTAL – 12.164 de euro. 
 
2. Mazda 3 (2011), motor de 1,6 litri/115 CP Diesel, costul cu reparaţiile în cinci ani – 1.988 de euro, combustibilul în cinci ani – 4.685 de euro, deprecierea în cinci ani – 4.732 de euro, COST TOTAL – 12.501 euro. 
 
3. BMW Seria 1 (2008), motor de 2 litri/205 CP Diesel, costul cu reparaţiile în cinci ani – 2.756 de euro, combustibilul în cinci ani – 5.440 de euro, deprecierea în cinci ani – 3.047 de euro, COST TOTAL – 13.326 de euro. 
 
4. Volkswagen Golf (2011), motor de 2 litri/140 CP Diesel, costul cu reparaţiile în cinci ani – 1.847 de euro, combustibilul în cinci ani – 5.519 de euro, deprecierea în cinci ani – 4.610 euro, COST TOTAL – 13.523 de euro. 
 
5. Skoda Octavia (2011), motor de 2 litri/140 CP Diesel, costul cu reparaţiile în cinci ani – 1.857 de euro, combustibilul în cinci ani – 5.975 de euro, deprecierea în cinci ani – 4.667 de euro, COST TOTAL – 13.946 de euro. 
 

Cele mai bune maşini second-hand pe motorină – clasa mare

1. Peugeot 508 (2011), motor de 1,6 litri/115 CP Diesel, costul cu reparaţiile în cinci ani – 2.493 de euro, combustibilul în cinci ani – 4.501 euro, deprecierea în cinci ani – 3.217 euro, COST TOTAL – 11.307 euro. 
 
2. Opel Insignia (2010), motor de 2 litri/130 CP Diesel, costul cu reparaţiile în cinci ani – 1.536 de euro, combustibilul în cinci ani – 6.348 de euro, deprecierea în cinci ani – 2.987 de euro, COST TOTAL – 12.318 euro. 
 
3. Volkswagen Passat (2010), motor de 2 litri/140 CP Diesel, costul cu reparaţiile în cinci ani – 2.152 de euro, combustibilul în cinci ani – 6.015 euro, deprecierea în cinci ani – 3.784 de euro, COST TOTAL – 13.398 de euro. 
 
4. Ford Mondeo (2010), motor de 2 litri/140 CP Diesel, costul cu reparaţiile în cinci ani – 2.232 de euro, combustibilul în cinci ani – 5.353 de euro, deprecierea în cinci ani – 4.280 de euro, COST TOTAL – 13.743 de euro. 
 
5. Audi A4 (2008), motor de 2 litri/140 CP Diesel, costul cu reparaţiile în cinci ani – 2.943 de euro, combustibilul în cinci ani – 5.247 de euro, deprecierea în cinci ani – 4.988 de euro, COST TOTAL – 14.625 de euro. 
 

Cele mai bune maşini second-hand pe motorină – SUV

1. Dacia Duster (2011), motor de 1,5 litri/110 CP Diesel, costul cu reparaţiile în cinci ani – 1.739 de euro, combustibilul în cinci ani – 5.817 euro, deprecierea în cinci ani – 3.010 euro, COST TOTAL – 11.602 euro. 
 
2. BMW X3 (2006), motor de 2 litri/150 CP Diesel, costul cu reparaţiile în cinci ani – 2.899 de euro, combustibilul în cinci ani – 8.325 de euro, deprecierea în cinci ani – 2.035 de euro, COST TOTAL – 14.708 euro. 
 
3. Honda CR-V (2008), motor de 2,2 litri/140 CP Diesel, costul cu reparaţiile în cinci ani – 3.059 de euro, combustibilul în cinci ani – 7.124 de euro, deprecierea în cinci ani – 2.476 de euro, COST TOTAL – 14.897 de euro. 
 
4. Toyota TAV - 4 (2007), motor de 2,2 litri/135 CP Diesel, costul cu reparaţiile în cinci ani – 3.510 euro, combustibilul în cinci ani – 7.110 euro, deprecierea în cinci ani – 3.622 de euro, COST TOTAL – 16.480 de euro. 
 
5. Hyundai Santa Fe (2008), motor de 2,2 litri/155 CP Diesel, costul cu reparaţiile în cinci ani – 3.155 de euro, combustibilul în cinci ani – 7.962 de euro, deprecierea în cinci ani – 3.739 de euro, COST TOTAL – 17.094 de euro. 
 

Cele mai bune maşini second-hand pe motorină – SUV

1. BMW Seria 5 (2007), motor de 3 litri/230 CP Diesel, costul cu reparaţiile în cinci ani – 3.510 euro, combustibilul în cinci ani – 8.873 de euro, deprecierea în cinci ani – 5.120 de euro, COST TOTAL – 21.707 euro. 
 
2. Audi A6 (2007), motor de 3 litri/225 CP Diesel, costul cu reparaţiile în cinci ani – 4.092 de euro, combustibilul în cinci ani – 9.683 de euro, deprecierea în cinci ani – 5.229 de euro, COST TOTAL – 23.208 euro. 
 
3. Audi A8 (2006), motor de 3 litri/235 CP Diesel, costul cu reparaţiile în cinci ani – 3.740 de euro, combustibilul în cinci ani – 10.333 de euro, deprecierea în cinci ani – 5.757 de euro, COST TOTAL – 24.034 de euro. 
 
4. BMW Seria 7 (2005), motor de 3 litri/230 CP Diesel, costul cu reparaţiile în cinci ani – 4.007 euro, combustibilul în cinci ani – 9.724 de euro, deprecierea în cinci ani – 6.242 de euro, COST TOTAL – 24.177 de euro. 
citeste totul despre: