Ce trebuie să ştii când vrei să cumperi o maşină second-hand
0Chiar şi în ultimii ani, piaţa autoturismelor second-hand din Germania este în continuă dezvoltare, tot mai mulţi români preferând să achiziţioneze maşini rulate din străinătate în detrimentul celor noi.
Piaţa maşinilor second-hand este în creştere şi rămâne de trei ori mai mare decât cea a autoturismelor noi, care este deja saturată. Şi asta nu neapărat din considerente financiare, ci mai ales datorită faptului că achiziţia unei maşini rulate este o achiziţie inteligentă.
De regulă, românii care doresc să achiziţioneze o maşină îşi îndreaptă atenţia spre piaţa auto rulate, în special spre cea din Germania. Astfel, conform statisticilor, în timp ce 26,5% dintre maşini sunt de provenienţă autohtonă, 24% provin din Germania. Şi nu e de mirare dacă luăm în considerare numai faptul că pe factura de vânzare a acestor bunuri se aplică regimul special second-hand. Iar asta nu e tot.
Mulţi şoferi pleacă de la premisa că maşinile noi îşi pierd din valoare odată ce părăsesc reprezentanţa, în medie cu 20%. Plus că în primii 2 ani de la livrarea unei maşini noi, preţul de achiziţie scade cu până la 40-50% din preţul de listă. Cu aceste argumente în minte, cei mai mulţi sunt de părere că ar fi mai profitabil să aleagă un autoturism cu un an, doi, vechime, dar la un preţ apreciabil mai mic.
Unde mai pui că optând pentru maşini din Germania, vorbim despre un grad de uzură mai mic faţă de cel regăsit la o maşină autohtonă. Aici luăm în calcul starea drumurilor care are un efect semnificativ asupra funcţionării optime a vehiculului.
Una e să conduci pe străzi în condiţii impecabile şi alta e să supui maşina la drumuri cu gropi şi denivelări. Iar dacă luăm în considerare şi timpul efectiv petrecut în maşină, când viteza medie de rulare este de 130 km/h versus 60-70 km/h, realizăm că uzura interiorului este cel puţin înjumătăţită.
Atunci când aleg o maşină second-hand, românii se orientează spre cele din străinătate tocmai din aceste motive – chiar şi după ce sunt rulate mai mulţi kilometri, maşinile folosite în afara României au o stare mai bună.
Dar să stabilim întâi ce presupune un autovehicul uzat, second-hand. Delimitarea între vehicul nou şi vehicul vechi se face în funcţie de condiţiile impuse de Codul fiscal. O maşină este considerată veche dacă îndeplineşte următoarele condiţii: dacă este livrată după 6 luni de la data primei înmatriculări şi dacă a rulat mai mult de 6000 km.
Vânzătorul acesteia trebuie să acţioneze ca intermediar, adică să fi importat automobilul în cadrul unui contract de comision la vânzare/cumpărare, iar acest lucru trebuie să reiasă din documentele maşinii.
Nu este considerată operaţiune impozitabilă în România achiziţia intracomunitară de bunuri second-hand dacă vânzătorul este o entitate impozitabilă revânzătoare care acţionează în această calitate şi dacă bunurile au fost taxate în statul membru de unde sunt furnizate, conform regimului special pentru intermediari.
Aşadar, în momentul în care te hotărăşti să achiziţionezi o maşină second-hand din străinătate, ar fi bine să fii atent la aceste detalii. Dar cel mai înţelept ar fi să iei legătura cu o firmă specializată care să îţi poată garanta calitatea autovehiculului pe care îl vrei şi să te asiste pe toată perioada achiziţionării, atât în ceea ce priveşte alegerea maşinii potrivite, cât şi a finanţării aferente şi a pachetului de garanţie extinsă până la 2 ani!
Într-un showroom autorizat, aşa cum este cel Elite Cars Leasing, procedurile de vânzare-cumpărare sunt sigure, toate actele necesare fiind bine puse la punct, precum şi documentaţia de finanţare şi facturarea la preţul net. Totodată, înainte să ajungă la clienţi, fiecare maşină deţine evaluări tehnice Dekra, TUV sau SGS şi istoricul la zi.
Mai mult, pe site-ul firmei, poţi căuta maşina dorită sau poţi înregistra o cerere. Toate maşinile din ofertă au maximum 5 ani vechime, rulaj maxim de 150.000 km şi, cel mai important, toate vin de la dealeri agreaţi.