BMW Seria 1 M Sport - Drive Test

0
Publicat:
Ultima actualizare:
bmw_seria1

“Toate Seria 1, de la un 135i la un 116d precum acesta, au acelaşi lucru în comun.. sunt BMW-uri veritabile. De fapt, acelaşi ADN îl găsim fie la un Seria 1, fie la un M5. Nu sunt maşini similare, însă acel “ceva” este acolo.” - Ziceam eu in noiembrie 2009.

Am amintiri foarte placute de la acel test. De fapt, am amintiri placute de la toate testele cu diverse versiuni de Seria 1 (generatia precedenta). In cazul de mai sus, era un 116d aproape la fel de albastru precum cel testat aici, dar cu transmisie manuala si nu foarte rasfatat in materie de optionale. Imi amintesc pofta cu care raspundea acel micut turbodiesel de 116 cai putere. De fapt, imi amintesc tot. Dar stiu ca nu ati dat click pentru o poveste din trecut, ci mai degraba pentru a afla mai multe despre acest superb 116d imbracat in M.

Cei de la BMW au fabricat un succesor mai mult decat demn de vechiul Seria 1. Au luat singurele puncte slabe ale generatiei precedente, precum spatiul restrans la interior, rigiditatea indiferent de modul de exploatare si portbagajul mic, si le-au eliminat complet. In prezent, BMW Seria 1 este la fel de spatios ca orice alta compacta pe care am putea s-o numim..spatioasa, si nu in ultimul rand poate fi condus pe modul “comfort” unde este mai iertator si rafinat decat modelul vechi; asa cum este de exemplu Seria 5 F10 fata de E60.

Aspectul lui Seria 1 este per total foarte reusit. Insa asta este o opinie personala. Am auzit si critici, am auzit si laude si pana la urma depinde de preferintele fiecaruia. Mie imi place la nebunie profilul lui Seria 1, intrucat urmeaza perfect noua filozofie de design BMW. Liniile caroseriei se plimba curajos de pe aripa fata pana pe stopuri iar pachetul M Sport nu face decat sa comunice altora din jur faptul ca nu esti genul de persoana care se multumeste cu statu-quo.

bmw_seria1profile

Seria 1 este mai mare din toate punctele de vedere decat vechiul model. Lungime, latime, ampatament, ecartament fata/spate. Inaltimea totala este singura trasatura care a ramas neschimbata. Ampatamentul este mai generos decat cel al unui Audi A3 iar lungimea totala o bate pe cea a unui Mercedes-Benz Clasa A iar aceste lucruri se simt atunci cand te faci comod la interiorul sau. Ce-i drept lungimea totala a unui automobil nu se raporteaza intotdeauna spatiului interior, insa intr-un segment compact, te bucuri de fiecare avantaj pe care-l ai. Aici, lupta este stransa. Pe vremea cand faceam teste cu vechiul Seria 1, acesta avea un singur rival (Audi A3) si, credeam eu, il astepta pe al doilea (Alfa-Romeo Giulietta). Dar acesta din urma n-a fost sa fie atat de premium pe cat am crezut noi in presa auto si evident apoi a urmat valul de rivali precum Mercedes Clasa A, Lexus CT si Volvo V40. Este un “starting 5″ predominant nemtesc, iar BMW Seria 1 este acum intr-o masura sa castige titlul de MVP al echipei, amortizand acele aventaje la capitolul de confort pe care le avea mai experimentatul Audi A3 in acest segment. De exemplu, la volanul lui Seria 1 se poate aseza perfect cineva de 1.90m inaltime; iar in spate ramane suficient loc pentru mine la 1.80m (genunchi, umeri, cap, nicio problema).

Plansa de bord are un aspect per total modern, chiar foarte modern, cu o nota sportiva multumita pachetului M – care se face observat aproape oriunde te-ai uita. Afara este evident pe aripi si chiar si pe superbele jante de 17″. Iar la interior regasesti celebra sigla M pe praguri, pe suportul din stanga pedalierului si pe volan – acelasi volan pe care-l cuprinzi si in modele de top precum M3/M4, M5 sau M6. Pana si scaunele sport, care ofera un suport lateral extraordinar, au un mic insert textil care poarta culorile diviziei M de la BMW. Dar daca tot vorbeam despre plansa de bord, trebuie spus ca si ceasurile de bord folosesc acum tehnologia black panel, debutata pe Seria 7, care combina tranzitional digitalul cu analogul.

bmwseria1a

Pana sa trecem la capitolul dotari si optionale vreau sa vorbesc putin pe partea de software. Mai exact BMW Live si serviciul BMW Online. Cum ti se pare o functie Google Maps / Street View pe sistemul de navigatie? Pe langa faptul ca arata grozav (vizual si evident, interactiv), aceste functii iti permit sa navighezi virtual catre destinatie pentru a-ti face o idee cum arata locul unde trebuie sa ajungi inainte sa te pui in miscare. Extrem de folositor in locatii prin care nu ai mai fost. Internetul este un accesoriu pretios intr-un automobil al secolului 21, asa cum demonstreaza si aplicatiile “BMW Apps”. Poti asculta muzica on-demand sau podcast-uri sau daca vrei, poti intra pe facebook, twitter sau foursquare. Apropo, daca esti posesor iOS, poti s-o folosesti pe Siri! Nu am incercat si conectivitatea cu S-Voice pe android, insa este inclusa si aceasta.

De la software la hardware acum! Acest 116d a venit deja dotat cu niste optiuni destul de importante atat pentru un utilizator (cunoscator) de modele premium, cat si pentru oricine altcineva. De exemplu, am ajuns intr-o epoca a sofatului unde pur si simplu nu mai este necesar sa schimbam noi vitezele, pentru ca o transmisie automata buna o face mai bine si mai rapid decat am putea s-o facem noi. Cutia automata cu 8 viteze a fost mai mult decat binevenita in cadrul acestui test si nu pot specifica eu suficient de bine cat de performanta este – cu toate ca o sa incerc putin mai incolo.

Gadgeturi precum High Beam Assistant si sistemul audio HiFi le-as lauda ore in sir, in timp ce suportul lombar din scaune este un must have pentru cei care fie sunt obisnuiti sa conduca distante mari, fie pur si simplu au probleme cu spatele.

bmw_1seriesback

Alte dotari pe care nu le-am mentionat inca: volan multifunctional, scaune sport, culoarea Estoril Blue (exterior si trim interior), PDC (Park Distance Control), pachetul Drive Comfort, directie sport variabila, sistem navigatie Professional plus alte bunatati la care deja v-ati astepta precum aer conditionat automat, faruri xenon etc.

Pai aici e aici nu? Conduci un BMW si ai anumite asteptari de la el. Nu vrei sa se aplece pe viraje sa te azvarle din scaun sau sa nu intelegi in ce directie sunt indreptate rotile. Nicio grija, tinuta de drum nu a fost vreodata o problema pentru constructorul bavarez. La fel ca toate BMW-urile pe care le-am condus pana in prezent, Seria 1 s-a comportat exemplar atat la viteze de autostrada cat si pe viraje. Faptul ca un 116d are numai…116 cai putere ar trebui sa fie in dezavantajul sau, dar cupleaza-l la aceasta transmisie automata si va promit ca veti fi extrem de multumiti de felul cum alearga prin trepte. Apoi, invata cutia ca pe propriul buzunar si vei avea constant impresia ca acei 116 cai sunt de fapt 216 iar cuplul maxim de 260Nm iti sta oricand la dispozitie cu un gol turbo foarte scurt. Repet, este o impresie si tine foarte mult de transmisie si viteza cu care iti raspunde acceleratia pana si la cel mai mic imput. Pe hartie, 116d atinge 100km/h in 10.2 secunde. Dar ce conteaza cu adevarat este graba cu care ajunge de la 30 la 60, 60 la 90. Credeti-ma, este impresionant pentru 116 cai putere.

bmw_116dengine

Un alt beneficiu de-a rula pe strada intr-un 116d trebuie sa fie cel al consumului. Chiar poti sa argumentezi impotriva unui 5% urban sau 3.6% extraurban?

Pretul de baza pentru un BMW 116d este de 26.288 euro cu TVA. Daca vrei sa-l dotezi precum acesta pe care l-am avut in test, trebuie sa mai adaugati si sa mai tot adaugati. Dar aveti incredere, sunt unele optionale pe care le veti regreta daca nu le bifati. Cutia automata, sistemul audio Harman Kardon (nu l-am avut aici dar daca iubiti muzica, e un must have), pachetul M Sport, volanul multifunctional, sistemul de asistenta la faza lunga si preferabil niste jante de 18” in loc de 17”.

Marturisesc, intr-adevar ma asteptam sa am o gramada de lucruri bune de spus despre felul cum arata, despre interior, dotari, transmisie. Insa la capitolul performanta, un propulsor de numai 116 cai putere ar fi trebuit sa lase de dorit, nu? Mai ales cand masina cantareste aproximativ o tona si jumatate cu un sofer la bord. Ei bine n-a fost asa. Acum cativa ani eram convins ca pentru a fi sigur ca nu vei duce lipsa de putere, trebuie sa optezi macar pentru un 118d. Astazi, pe acest model, cu aceasta transmisie extraordinara, nu mai sunt asa sigur ca merita upgrade-ul. Mai bine pastrezi banii de “cai putere” si ii folosesti pe niste dotari.

Urmariti linkul pentru mai multe imagini din cadrul acestui test cu BMW 116d M Sport!

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite