Am testat noul Volkswagen Passat 2.0 TDI Highline - Modern, elegant şi ireproşabil

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Da, Passat acum chiar arată atât de bine!
Da, Passat acum chiar arată atât de bine!

Până destul de recent, ţi-ai fi cumpărat un VW Passat din motive strict practice sau pe bază de brand-loyalty. Începând de la această nouă generaţie, o faci pentru că pur şi simplu trebuie.

De data asta am sa încep altfel articolul. De fapt, am să-l încep aşa cum în mod normal l-aş şi termina – cu o concluzie. Din clipa în care am plecat la drum alături de maşina asta, am realizat că mă simt în ea la fel ca şi în vechiul Passat. Merge ca un Passat. Are fix aceleaşi caracteristici dinamice. Nu m-am simţit ca şi cum m-aş fi aflat într-un model Volkswagen complet nou. Dar cu toate acestea, trebuie spus că am condus cel mai bun Passat construit vreodată. Nu am nici cea mai mică îndoială.

Aşa-zisul Passat B8 este bazat pe platforma MQB (deja foarte utilizată), şi pe care vor opera şi alte modele precum viitoarea generaţie de VW Passat CC, Scirocco sau Skoda Superb. Lăsând totuşi asta la o parte, ce-ţi bate la ochi cel mai puternic atunci când vine vorba de noul Passat este infuzia de tehnologie. În momentul de faţă nu ai ce să cumperi in segmentul berlinelor non-premium care să-ţi şi ofere atât de multe gadget-uri (despre care vorbim puţin mai încolo).

Desigur, cu rivali puternici precum noul Mondeo, Mazda6, Peugeot 508 facelift şi Opel Insignia, nu poate fi uşor să lupţi – dar chiar şi aşa, noul Passat se separă destul de clar de restul grupului din punct de vedere tehnic. Plus că îţi oferă şi o senzaţie clară de produs premium rar întâlnită în acest segment.

Estetic, nu mai ai cum să-l încurci cu vechiul model. Noul Passat arată foarte bine. Este mare, elegant şi are un aspect mai mult mai dinamic decât versiunea precedentă. Privindu-l din toate unghiurile, realizez că este poate cel mai elegant model din segment – ceea ce şi trebuie să fie ţinând cont de faptul că se apropie foarte mult de un target premium.

În comparaţie, rivali precum Insignia, Mazda6, 508 sau noul Mondeo rămân câtuşi de puţin în urmă din punct de vedere al stilului. De asemenea am putea argumenta cum că noul Passat este mai frumos decât actualul Passat CC – o reuşită foarte mare de altfel.

vwpassat3

Privit din faţă, Passat te cucereşte cu ajutorul farurilor sale cu LED-uri, integrate perfect în marginile grilei frontale. Profilul maşinii este unul suplu şi te duce cu gândul la modele de lux, neîncărcate cu elemente de design exagerat de dinamice, în timp ce din spate poţi spune că îl recunoşti ca find un VW chiar şi de la distanţă.

Să fie acesta cel mai frumos Passat din istorie? Deja m-am dat de gol şi v-am spus la început că este cel mai bun Passat construit vreodată. Însă acelaşi lucru este valabil şi din punct de vedere estetic. Deci da. Noul Passat este mai frumos atât decât versiunile B7 şi B6, sau orice altă versiune din trecutul său.

image

Dacă vă place noul Passat la exterior, aşteptaţi atunci până vă urcaţi la volan. De fapt, se întâmplă două lucruri atunci când te urci la volanul noului Passat. Dacă eşti familiarizat cu produsele Volkswagen, vei crede iniţial că nu s-au schimbat foarte multe lucruri. Însă aceasta este doar o impresie superficială. Interiorul lui Passat este punctul său forte, şi mai şi decât exteriorul superb. Planşa de bord este elegantă, materialele sunt excelente iar consola centrală şi instrumentajul de bord fac toţi banii.

Am fost extrem de impresionat nu doar cu displayul grafic al ceasurilor de bord, ci şi cu interfaţa de utilizator a sistemului de infotainment. Nu are aproape niciun fel de input lag şi se mişcă exact aşa cum ar trebui, fie că navighezi printre posturile radio, muzică sau diverse alte setări.

vwpassat5

În rest, întreg habitaculul este unul sobru şi elegant, aproape rece, chirurgical. Îmi place. M-am simţit ca într-un automobil premium.

La bord am avut şi toată tehnologia din lume precum tempomat activ, casurile de bord digitale, sistem de parcare automată, faruri full LED, o grămadă de elemente cromate, scaune încălzite, tapiţerie piele cu Alcantara, climatronic cu reglare pe trei zone şi nu în ultimul rând sistemul audio Dynaudio – pe care îl recomand călduros tuturor audiofililor.

vwpassat7

Poziţia la volan mi s-a părut şi ea excelentă, comenzile cât se poate de ergonomice – ba chiar m-a rugat cineva să-i reproşez ceva noului Passat (măcar un lucru) şi nu am ştiut ce să spun. Se pare că în continuare nu ştiu.

Ca spaţiu, Passat oferă suficient atât pentru cei din faţă cât şi pentru pasageri mai înalţi, pe locurile din spate.

vwpassat8

În cadrul acestui test am condus versiunea 2.0 TDI cu 150 CP şi 340 Nm – însă până la datele tehnice, vreau să vorbesc puţin despre ţinuta de drum. Noul VW Passat merge ca un…Passat. În ciuda platformei noi, dacă ai mai condus un Passat B6 sau B7 până acum, noul model ţi se va părea un fel de extensie a acestora din punct de vedere tehnic. Este mai agil, direcţia este puţin mai precisă însă per total, are aproximativ aceleaşi caracteristici dinamice precum generaţie precedentă.

Iar asta nu este deloc un lucru rău. Plus că maşina este acum mai dinamică, iar puntea faţă se descurcă bine atât cu fenomentul de torque steer cât şi cu obişnuita tendinţă de-a subvira a automobilelor cu tracţiune faţă. Din acest punct de vedere, noul Passat îţi lasă plăcuta senzaţie că eşti la volanul unui automobil de dimensiuni mai mici. Însă atunci când te întinzi la drum lung, acesta devine un cruiser de distanţe lungi extraordinar – aşa cum a fost dintotdeauna.

Am să revin cu nişte păreri suplimentare şi după ce testez în detaliu noul Mondeo cu un motor similar, însă deocamdată aş pune Passat pe primul loc al segmentului din punct de vedere dinamic, mai ales pe modul de rulare Sport. Până acum, această poziţie îi aparţinea vechiului Mondeo şi generaţiei precedente de Mazda6.

Acum, am citit multe review-uri care spuneau că noul Passat are o direcţie cu feedback relativ ok şi nu oferă foarte multă sportivitate. Doar că trebuie să privim lucrurile în ansamblu. Sigur, în comparaţie cu un Audi R8, noul Passat nu impresionează. Însă pus lângă un grup format din noul Mondeo, Citroen C5, Peugeot 508, Mazda6, Honda Accord, Hyundai i40, Opel Insignia şi Toyota Avensis, noul Passat chiar prezintă trăsături dinamice pe care vechiul model nu le putea utiliza şi care sunt, în momentul de faţă, peste cele ale rivalilor săi. În schimb dacă vorbim strict despre feedback-ul direcţiei, Mondeo rămâne în frunte.

Evident, aceste lucruri nu schimbă multe lucruri în acest segment. Dacă era vorba despre segmentul C (să zicem Golf vs. Focus), unde există foarte mulţi şoferi tineri, care ţin la elementul de sportivitate mai mult decât o fac cei care îşi caută o maşină de familie veritabilă precum Passat sau Mondeo, atunci lucrurile stăteau altfel. Însă în acest segment, contează mai mult să ai o ţinută de drum cât mai bună, cât mai confortabilă per total, decât contează cum simţi tu de bine roţile din faţă prin direcţie atunci când muşti apex-ul unui viraj în drum spre linia de sosire. Să fim serioşi totuşi, nu?

vwpassat4

Aşadar, referitor la performanţe acum – avem un motor de 2.0 litri, 4 cilindri şi 150 CP, ce dezvoltă 340 Nm de la 1750rpm. Este mai mult decât suficient pentru o maşină care cântăreşte aproximativ 1.5 tone. Prima sută de km/h este accesibilă în doar 8.7 secunde, în timp ce viteza maximă este de 218 km/h (nu că ar avea vreo importanţă la noi în ţară). Cutia automată DSG cu 6 trepte mi s-a părut foarte intesantă. Reprizele sale sunt liniare şi optimizate atât pentru confort cât şi pentru economie de carburant – care apropo este excelentă la 5.3 litri /100km în regim urban.

Costul pentru un model precum cel testat, adică versiunea de top Highline cu motor 2.0 TDI 150cp şi cu tie automată DSG6, este de 33.008 euro cu tot cu TVA. Ceea ce nu este rău, ţinând cont de faptul că în acest segment urci lejer la 30.000 euro dacă mergi pe o versiune de top cu motor turbodiesel de 150cp sau mai mult, şi cutie automată.

În concluzie...de fapt, ce să mai concluzionăm. Deja am spus ce am vrut să spun la începutul articolului. Noul Volkswagen Passat a ajuns să fie din nou benchmark-ul segmentului. Vechiul model nu mai făcea la fel de uşor faţă rivalilor – şi chiar dacă B7 rămâne un Passat excelent, a fost clar nevoie de noul model, de acest Passat B8, pentru ca VW să preia din nou conducerea în această clasă.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite