Mărci care vor dispărea de pe piaţa americană în 2014
0
În fiecare an, publicaţia „24/7 Wall St.“ identifică 10 mărci importante în SUA care vor dispărea în următorii ani. Lista de anul acesta reflectă natura competitivă brutală a anumitor industrii şi importanţa eficienţei, a inovaţiei şi a finanţării pentru a rămâne în joc.
Lista mai reflectă şi cum tendinţele industriei pot accelera căderea unor firme. În topul de anul acesta, „24/7 Wall St.“ include şi două reviste din SUA, „Martha Stewart Living“ şi „Road & Track“, care demonstrează declinul cu care se confruntă presa scrisă, şi cum reuşesc unii să se descurce mai bine ca alţii într-un domeniu aflat într-o continuă scădere. „Revistele trag după ele costurile grele de imprimare, de hârtie şi de distribuţie, o problemă cu care nu se confruntă competiţia online“, notează „24/7 Wall St.“
Electronicele sunt o altă categorie care are companii ce nu vor mai exista până în 2014. În fruntea acestui declin al electronicelor se află „Nook“, e-reader-ul de la „Barnes & Noble“, care este în competiţie cu firme mult mai mari, cum ar fi Apple şi Amazon.com. Din magazine va dispărea şi camera digitală Olympus. Vânzările la aparatele de fotografiat, în special a modelelor „point-and-shoot“ (cele care nu au nevoie de setări prealabile, pur şi simplu fixezi cadrul şi faci fotografia), au fost depăşite cu mult de smartphone-uri, care au prevăzute camere de o calitate mult mai bună.
O altă industrie care va suferi pierderi anul viitor este cea a automobilelor. Vânzările de maşini sunt în creştere în SUA, dar mărcile cu acţiuni publice sub jumătate de procent, nu pot concura cu cele care ori produc modele de lux (ca Mercedes-Benz), ori sunt giganţi ai industriei (ca General Motors). Suzuki s-a retras de pe piaţa americană anul trecut. Curând vor urma Mitsubishi şi Volvo.
Principalele criterii care anunţă declinul şi dispariţia anumitor mărci sunt:
- Scăderea vânzărilor şi pierderile înregistrate
- Dezvăluirea patronatului că va închide compania
- Costurile în creştere care nu pot fi recuperate, deşi preţurile sunt mai mari
- Vânzarea companiilor
- Falimentul companiilor
- Companiile care şi-au pierdut marea majoritate a clienţilor
- Operaţiuni cu o cotă de piaţă proastă
Mărci care vor dispărea până la sfârşitul lui 2014
Road&Track
Fondată în 1947, această publicaţie este cea mai respectată revistă auto şi a fost, alături de „Car&Driver“, printre mărcile de top timp de ani de zile.
Mitsubishi Motors
Deşi n-a fost foarte prezentă pe piaţa SUA, marca japoneză a avut destul de mult succes cu modele ca Lancer şi Eclipse. Şi totuşi, Mitsubishi Motors va ieşi în curând de pe piaţa americană, la fel cum a făcut rivalul său, Suzuki Motor Corp, anul trecut.
Leap Wireless
Leap Wireless International Inc. este singurul perdant din recenta frenezie a telecomunicaţiilor.
WNBA
David Stern, campionul şi protectorul Asociaţiei Naţionale de Baschet Feminin (WNBA) se va retrage în luna februarie 2014.
Olympus
În afară de liderii pieţei, cum ar fi Canon, Sony şi Nikon, nimeni nu vrea să mai fie în industria camerelor digitale. Vânzările generale au scăzut cu 18% în 2012 şi continuă să scadă şi în acest an.
Volvo
În SUA, Volvo nu a fost niciodată gigantul care este în Europa, cu o multitudine de modele. Din aprilie, cota de piaţă în America a scăzut la 0,3%.
Living Social
Un site de trocuri zilnice, a stat în umbra „Groupon“ încă de la lansare. Dar aceasta este o industrie în care să stai în umbra unui gigant este un semn rău. După cum o demonstrează şi necazurile financiare ale „Groupon“, industria site-urilor de profil a început să decadă la scurtă vreme după ce s-a lansat.
Martha Stewart Living Magazine
Această publicaţie are trei divizii: publicistica, distribuirea şi vânzarea. Profitul din ultimii şase ani a scăzut de la 179,1 milioane de dolari la 122,5 milioane de dolari. Anul trecut, au pierdut 62 de milioane de dolari.
Nook
E-reader-ul de la Barnes & Noble Inc. a fost destinat zbaterilor economice încă de la lansarea din octombrie 2009, la aproape doi ani de la lansarea Kindle a lui Amazon.com. Kindle a fost şi rămâne liderul pieţei. Amândouă produsele au fost lovite rău de competiţia cu Apple, odată cu lansarea iPad-ului.
J.C. Penney
Lanţul de magazine are probleme de ceva vreme. Mulţi cred că această companie nu-şi mai poate reveni de pe urma pierderilor recente.