Transportul maritim de containere, afectat grav de epidemia de coronavirus

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Maersk, cea mai mare companie de transport maritim de containere din lume, a avertizat despre un început de an „foarte slab”, pe fondul coronavirusului care ţine fabricile închise în China şi scade cererea pentru transportul de mărfuri. FOTO EPA-EFE
Maersk, cea mai mare companie de transport maritim de containere din lume, a avertizat despre un început de an „foarte slab”, pe fondul coronavirusului care ţine fabricile închise în China şi scade cererea pentru transportul de mărfuri. FOTO EPA-EFE

Maersk, cel mai mare operatorul naval, a declarat joi că a anulat mai mult de 50 de transporturi către şi din Asia, de la începutul epidemiei de coronavirus care afectează activitatea în porturi şi cererea de materii prime în China, informează CNN.

„Estimăm că fabricile din China funcţionează la 50-60% din capacitate", a declarat CEO-ul Søren Skou. 

Operatorul naval se aşteaptă ca sectorul de producţie să îşi revină în proporţie de 90% până în martie, însă Skou avertizează că „în mod evident, există încă o mulţime de incertitudini”.

China, responsabilă de 35% din importurile mondiale

Epidemia de coronavirus a condus la „oprirea completă a mai multor porturi chineze” şi a perturbat serios operaţiunile în altele, a explicat Lars Bastian Rstereng, analist la Arctic Securities.

La problemele logistice se adaugă şi încetinirea cererii pe termen scurt şi posibil pe termen mediu, deoarece această ţară este responsabilă de una singură pentru „aproximativ 35% din importurile mondiale în vrac pe cale maritimă”, subliniază analiştii.

Epidemia de coronavirus, impact major asupra transportului maritim global

Aproximativ 80% din traficul mondial de mărfuri se realizează pe mare, iar China găzduieşte şapte dintre cele 10 cele mai aglomerate porturi de containere din lume, potrivit informaţiilor oficiale. 

Impactul financiar al epidemiei asupra afacerilor de pe tot globul, de la companii aeriene şi producători auto până la firme de mărfuri de lux şi companii de medicamente, devine din ce în ce mai evident. Qantas şi Air France-KLM au avertizat joi că, din cauza virusului, ar putea pierde sute de milioane de dolari din profiturile anuale.

Incertitudinile ce însoţesc evoluţia viitoare a epidemiei fac foarte dificile eventualele predicţii ale companiilor. În timp ce China a înregistrat joi cel mai mic număr de noi cazuri de infectare, din ultima perioadă, Coreea de Sud se confruntă cu o creştere a cazurilor de coronavirus.

Epidemia de coronavirus se adaugă la o serie de provocări cu care se confruntă operatorii navali: supraîncărcarea, încetinirea economiei globale, scăderea industriei producătoare şi războiul comercial dintre Statele Unite şi China.

De asemenea, epidemia are potenţialul de a produce ravagii asupra comerţului global, având în vedere cât de importantă este China pentru economia globală şi lanţurile de aprovizionare.

„Coronavirusul are impact asupra tuturor segmentelor noastre de afaceri", a spus Skou. „Avem, de asemenea, mai multe terminale în China şi o activitate semnificativă de logistică şi depozitare. Nu sunt doar transporturie maritime afectate."

Maersk a spus că întârzierile în deschiderea şantierelor navale chineze au afectat programările la lucrările de reparaţie şi întreţinere a navelor sale.

Compania se aşteaptă ca exporturile din China să fie „destul de slabe” şi în martie, însă speră „la o revenire puternică în aprilie, mai şi iunie”, conform declaraţiilor lui Skou. Perspectiva companiei nu presupune focare majore în afara Chinei.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite