Un grup ceh intră puternic pe piaţa media europeană

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Czech Media Invest, cel mai important grup media din Cehia, intră puternic pe piaţa europeană. După achiziţionarea posturilor de radio din Cehia, Polonia, Slovacia şi România ale Lagardère, grupul ceh negociază acum cu aceeaşi companie preluarea produselor sale media din Franţa.

Czech Media Invest a cumpărat cu 73 de milioane de euro posturile de radio din Cehia, Polonia, Slovacia şi România ale Lagardère şi se pregăteşte să preia mai multe produse media din Franţa ale acestui grup.

Este vorba despre revista „Elle“ şi versiunile acesteia, inclusiv site-ul „Elle“ din Franţa, „Version Femina“, „Art&Décoration“, „Télé 7 Jours“ şi versiunile sale, „France Dimanche“, „Ici Paris“ şi „Public“, potrivit unui comunicat al Lagardère.

Activele din polul ştiri, inclusiv Le Journal du Dimanche, marca Elle şi licenţele internaţionale ale acesteia nu sunt vizate în cadrul acestei tranzacţii, precizează comunicatul.

De cealaltă parte, Czech Media Invest dă asigurări că achiziţia radiourilor este menită întăririi strategiei sale de dezvoltare în sector, „prin adăugarea unui nou tip de media bogat în mărci puternice în ţările vizate“.

Cele două grupuri media aşteaptă acordul autorităţilor în domeniu pentru ca vânzarea radiourilor să devină efectivă, notează Le Figaro.

Presa din Cehia, în mâinile câtorva oligarhi

Czech Media Invest este deţinută în proporţie de 50% de Daniel Kretinsky, a cărui companie energetică EPH a devenit un jucător major pe piaţa europeană în ultimii ani.

Proprietar al clubului de fotbal AC Sparta Praga, Kretinsky (42 de ani) este unul dintre puţinii oameni care deţin produse media în Cehia.

Potrivit Le Monde, piaţa media din Cehia este concentrată în mâinile câtorva oligarhi, care îşi folosesc produsele în lupta lor pentru influenţă.

Printre ei se numără premierul Andrej Babis, care deţine mai multe cotidiene - „Mlada fronta DNES“, „Lidové noviny“ şi „Metro“ -, un săptămânal, siteu-ri de Internet şi postul de radio „Impuls“. Un alt lider media este Zdenek Bakala, care deţine un cotidian economic, un săptămânal şi un portal de ştiri. Presa regională este dominată din 2015 de către Marek Dospiva, fondatorul companiei de investiţii Penta Investments. Jaromir Soukup deţine la rândul său un post de televiziune şi două săptămânale.

Cehia se află pe locul 23 în clasamentul privind Libertatea Presei în 2017 al asociaţiei Reporteri Fără Frontiere, dar riscă să alunece dramatic în acest top. Motivul este tocmai această concentrare a presei, în condiţiile în care acum zece ani mass-media din Cehia era deţinută în proporţie de 80% de investitori străini.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite