INFOGRAFIE Primele efecte negative asupra economiilor europene din cauza crizei refugiaţilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reluarea controalelor la frontieră în mai multe ţări din Europa, din cauza crizei migranţilor, provoacă îngrijorări în rândul transportatorilor, care se aşteaptă la întârzieri şi creşterea costurilor, într-un context şi aşa tensionat, notează  AFP. Serbia a cerut Ungariei să redeschidă urgent traficul pe autostrada Belgrad-Budapesta, deoarece economia are de suferit din această cauză.

Director de operaţiuni la transportatorul german Allgeier Translog, ale cărui camioane traversează întreaga Europă, a declarat că înregistrează întârzieri la toate camioanele. şi că „situaţia este similară pentru toţi actorii din sector, înregistrându-se blocaje peste tot“.

Reintroducerea controalelor la frontiere a început în urmă cu o săptămână, prima fiind Germania, care a decis să impună controalele la frontiera cu Austria, pentru a canaliza mai bine fluxul de migranţi. Ulterior, Austria şi Slovacia au introdus şi ele controale la frontieră, iar Germania a extins controalele şi la graniţele sale cu Franţa şi Cehia. În consecinţă, începând de luni, au început să se formeze ambuteiaje semnificative în Germania şi Austria. 

„În condiţiile în care camioanele au întârzieri, nu sunt descărcate la timp şi sunt mai puţin disponibile să preia noi încărcături, riscăm să înregistrăm o penurie de capacităţi, iar aceasta va duce la creşterea preţurilor“, atrage atenţia Cora Bugenburg. 

Circulaţia în Europa dintr-o ţară în alta fără formalităţi este piatra de temelie a modelului economic al transportatorilor europeni. 

Dacă ar fi reintroduse controalele la toate frontierele spaţiului Schengen, societăţile olandeze de transport rutier ar înregistra venituri mai mici cu 600 de milioane de euro pe an, pe baza unei întârzieri medii de o oră la fiecare punct de trecere a frontierei, a explicat Renee Reijers, purtătorul de cuvânt al Federaţiei olandeze a Societăţilor de Transport şi Logistică (TLN). 

La nivel mai general,„reintroducerea controalelor la frontieră ar afecta poziţia concurenţială a Europei, având în vedere că în SUA şi China societăţile de transport pot parcurge distanţe lungi fără controale, deci fără pierderi de timp sau costuri suplimentare“, susţine TLN. 

În Uniunea Europeană, aproximativ trei sferturi din traficul de marfă se desfăşoară prin intermediul reţelei rutiere, transportul feroviar de marfă fiind mult în urmă.

Prim-ministrul sârb Aleksandar Vucic i-a transmis sâmbătă un mesaj premierului ungar Viktor Orban referitor la necesitatea de a redeschide urgent traficul pe autostrada Belgrad-Budapesta, deoarece economia Serbiei are de suferit din această cauză.

„Din această cauză am suferit o mare pagubă economică. Acestea sunt lucruri cărora nu le putem face faţă“, a declarat presei Vucic, care şi-a exprimat speranţa să nu fie închise şi drumurile din Croaţia, potrivit agenţiei Tanjug. 

Ungaria a închis principalele căi de acces de la frontieră din cauza afluxului de refugiaţi.   În legătură cu această situaţie, ministrul de externe de la Budapesta, Peter Szijjarto, a declarat sâmbătă, conform agenţiei MTI, că miniştrii de interne ungar şi sârb vor discuta duminică despre redeschiderea autostrăzii care face legătura între Ungaria şi Serbia.

image
Europa

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite