România, în topul privitului la TV: câte ore pe zi petrec românii în faţa micilor ecrane
0Studiul Media Fact Book pentru anul 2014 arată că românii au petrecut în faţa televizoarelor în jur de 6,7 ore pe zi, rată în uşoară creştere faţă de 2013. În aceeaşi măsură, televiziunea a atras cea mai mare cotă de piaţă din publicitate.
Românii petrec 6,7 ore în faţa micilor ecrane
Televiziunea este principala distracţie a românilor. Astfel, românii de peste 18 ani au petrecut anul trecut, în medie, 6,7 ore în faţa televizoarelor, arată studiul Media Fact Book, realizat de agenţia Initiative, citat de paginademedia.ro. Media este într-o uşoară creştere faţă de anul 2013, atunci când românii petreceau în faţa micilor ecrane, în medie, 6,5 ore, specifică aceeaşi sursă citată.
Românii sunt depăşiţi în clasamentul orelor petrecut în faţa televizoarelor de către macedoneni care petrec 7,6 ore în faţa micilor ecrane, arată datele studiului Media Fact Book. O rată mare a privitului la TV o are şi Bosnia şi Herţegovina, care are o medie de 6,2 ore. Pe de altă parte, bulgarii se uită la TV, în medie, 3,9 ore în fiecare zi. Albania are cea mai mică medie a orelor pe zi petrecute în faţa televizoarelor, cu 2,1 ore.
Studiul Media Fact Book mai arată că în 2014 televiziunea a rămas canalul media preferat de reprezentanţii pieţei de marketing, chiar dacă au existat o serie de schimbări majore: schimbarea de management de la Central European Media Enterprises (CME) şi noua grilă de programe a Intact Group, care a importat o mare parte a emisiunilor şi vedetelor de la Pro TV.
FOTO paginademedia.ro
Televiziunea, cea mai mare cotă din piaţa de publicitate
Totodată, În 2014, piaţa de publicitate din România a cunoscut o uşoară evoluţie (+2% faţă de 2013), după mai mulţi ani de continuă scădere, şi este de aşteptat ca trendul crescător să se menţină şi în 2015.
Potrivit Media Fact Book, televiziunea continuă să aibă cea mai mare cotă din piaţa de publicitate şi a crescut în 2014 cu 3%, faţă de 2013, în timp ce outdoor-ul (OOH) a scăzut cu 2%, zona radio s-a menţinut la aproximativ acelaşi nivel ca în 2013, iar online-ul a crescut cu 10% faţă de anul precedent. În schimb, printul a scăzut anul trecut cu 10% faţă de 2013.
Anul trecut, TV-ul a atras 198 de milioane de euro, online-ul - 51 de milioane de euro, OOH-ul - 27 de milioane de euro, printul - 17 milioane de euro, iar radioul - 18 milioane de euro.
Potrivit estimărilor Media Fact Book, în 2015, TV-ul va continua să atragă cele mai mari investiţii în publicitate (205 milioane de euro), fiind urmat de online (56 de milioane de euro), OOH (27 de milioane de euro), în timp ce radioul va atrage 18 milioane de euro, iar printul va atrage 16 milioane de euro.
7,8 milioane de români utilizează Facebook
În ceea ce priveşte online-ul, studiul remarcă faptul că popularitatea reţelei de socializare Facebook a continuat să crească anul trecut, în România fiind înregistraţi peste 7,8 milioane de utilizatori ai acestei platforme. De asemenea, numărul de utilizatori ai YouTube România a crescut la peste 6,9 milioane, iar cei ai reţelei profesionale LinkedIn au crescut la 1,5 milioane în 2014, faţă de 1,25 milioane, în 2013.
Media Fact Book este o lucrare de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia de media Initiative, din anul 1997. Initiative este una dintre cele mai mari reţele de media independente din lume, asigurând servicii specializate de planificare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media.