Grupul Pearson a vândut prestigioasa publicaţie „Financial Times“ unei companii media japoneze: cât a costat tranzacţia

0
Publicat:
Ultima actualizare:
„Financial Times“ este unul dintre puţinele ziare care au avut succes chiar şi după ce a introdus abonamente pentru a putea accesa site-ul publicaţiei
„Financial Times“ este unul dintre puţinele ziare care au avut succes chiar şi după ce a introdus abonamente pentru a putea accesa site-ul publicaţiei

Grupul britanic Pearson a decis să vândă, pentru suma de 1,3 miliarde de dolari, publicaţia „Financial Times“ (FT) companiei media japoneze Nikkei, după ce a deţinut acest ziar prestigios timp de aproape 60 de ani, scrie Reuters.

Înţelegerea s-a încheiat după ce Nikkei a depăşit la licitaţie grupul editoria german Axel Springer, marcând astfel cea mai mare achizaţie a unei organizaţii mass-media japoneză, companie extrem de influentă în ţara de origine, însă foarte puţin cunoscută în afară, notează Reuters. 

„Sunt extrem de mândru că vom face echipă cu Financial Times, una dintre cele mai prestigioase ziare din lume. Împărtăşim aceleaşi valori jurnalistice“, a declarat Tsuneo Kita, preşedinte şi CEO al grupului Nikkei. 

Ziarul „Nikkei“, care are un tiraj de pestre trei milioane de exemplare doar în ediţia de dimineaţă, este cel mai citit în ceea ce priveşte ştirile financiare în Japonia, însă s-a luptat să iasă de pe piaţa de origine. 

Când vestea tranzacţiei a apărut, un jurnalist de la „Financial Times“ a publicat pe Twitter o imagine în care întreaga echipă din redacţie se uitau la televizor pentru a urmări evoluţia lucrurilor. Potrivit ziariştilor, editorul Lionel Barber i-a asigurat că afacerea nu este „un mariaj sinucigaş“, precizând că au avut loc discuţii intense. De asemenea, jurnaliştii au declarat pentru Reuters că au existat unele reţineri, deoarece nu ştiau nimic despre noul proprietar, însă au respirat uşuraţi că publicaţia nu a fost cumpărată de Bloomberg, un alt potenţial cumpărător, care ar fi însemnat reducerea locurilor de muncă.

Directorul general John Fallon le-a spus jurnaliştilor că este convins că, la fel ca Pearson, noul proprietar are un angajament faţă de „corectitudinea şi acurateţea articolelor, dar şi faţă de integritatea şi independenţa jurnalismului.“

Grupul Pearson, care a devenit liderul mondial în domeniul publicaţiilor educaţionale, consideră că a sosit momentul să îşi concentreze întreaga atenţie asupra strategiei sale educaţionale şi să nu mai vizeze sectorul mass-media, a dezvăluit pentru Reuters o sursă, care a preferat să îşi păstreze anonimatul.

„Financial Times“ şi-a dobândit autoritatea ca ziar global mai ales datorită loialităţii faţă de cititori şi s-a descurcat exemplar cu trecerea în online. A fost unul dintre primele ziare care a dobândit succes odată cu taxa pentru a accesa site-ul ziarului. 

Cu o vechime de 171 de ani, Pearson deţine şi un număr mare de acţiuni în grupul Penguin Random House. Vânzarea Financial Times, o publicaţie specializată în informaţii economice, a fost subiectul multor speculaţii, după ce grupul Pearson s-a orientat tot mai mult în ultima vreme spre furnizarea de servicii educaţionale în America de Nord şi pe pieţele emergente. Grupul britanic a spus, însă, de mai multe ori că îşi păstrează angajamentul faţă de ziarul „Financial Times“, având în vedere brandul puternic reprezentat de această publicaţie.

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite