CNA a sancţionat Pro TV pentru conflictul avut cu Telekom: „Ce a făcut este definiţia şantajului“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pro TV
Pro TV

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a sancţionat Pro TV pentru modul în care a prezentat pe post o posibilă ieşire a canalelor din reţelele Telekom şi NextGen.

CNA a decis să sancţioneze cu somaţie publică postul Pro TV şi să sesizeze Consiliul Concurenţei pentru maniera în care postul a comunicat, în luna februarie a acestui an, o posibilă ieşire din reţelele Telekom şi NextGen, potrivit Paginademedia.ro.

Monica Gubernat, vicepreşedintele interimar al CNA, s-a autosesizat, fiind de părere că atitudinea Pro TV a fost „definiţia şantajului“ şi „un abuz de putere“.

De asemenea, Alexandru Kocsis a fost de părere că informarea Pro TV nu a avut ca scop informarea publicului, ci presiunea pusă pe cei doi parteneri. 

Pe de altă parte, Radu Herjeu a subliniat că nu vede nicio încălcare a legii audiovizualului, chiar dacă, personal, consideră că practica a fost una abuzivă.

Lucia Grigore, reprezentantul juridic al Telekom România Communications, a solicitat sancţionarea postului Pro TV de către CNA pentru „imaginea negativă“ creată prin afişarea anunţului în prime-time deşi se aflau încă sub contract.

Monitorizarea CNA a arătat că pe 23 februarie Pro TV a dat pe post, sub formă de crawl, de 44 de ori anunţul că ar putea ieşi de pe reţelele de cablu. A fost difuzată şi o ştire la principalul jurnal de la ora 19.00. Pe de altă parte, o monitorizare a Telekom şi prezentată membrilor CNA susţine că mesajul postat pe crawl a fost difuzat de 180 de ori.

Conflictul a apărut după ce Pro TV a afişat textul „Mesaj foarte important pentru abonaţii Telekom şi NextGen: Pro TV ar putea să nu mai fie disponibil în aceste reţele“ pe prima pagină a site-ului Ştirile Pro TV, distribuit masiv pe toate conturile de Facebook ale trustului, inclusiv de vedete, dar şi pe TV şi prin bannere afişate pe toate site-urile pe care Pro le deţine. 

La scurt timp, reprezentanţii Telekom s-au declarat surprinşi de gestul făcut de Pro TV, precizând că discuţiile şi negocierile cu grupul media sunt în derulare, precizând că Pro TV vizează o creştere semnificativă a preţului. Ulterior, Telekom, într-o scrisoare deschisă adresată Consiliului Naţional al Audiovizualului, telespectatorilor, Romanian Advertising Council şi International Advertising Association Romania, a condamnat gestul făcut de Pro TV, pe care l-au catalogat drept „o manevră incalificabilă de influenţare a negocierilor“ şi „un anunţ lipsit de etică“. 

La rândul lor, reprezentanţii Pro TV au neagat că anunţul ar fi fost „o surpriză“ şi au dat vina pe companiile de cablu pentru situaţia creată. În cele din urmă s-a ajuns la o înţelegere

TV



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite