Lectorii şi asistenţii universitari, fără titlu de doctor, rămân pe post până la sfârşitul acestui an universitar
0Lectorii şi asistenţii universitari, fără titlu de doctor, vor putea lucra cu un contract pe perioadă nedeterminată în universităţi până la 30 septembrie 2015, sfârşitul actualului an universitar, nu doar până la 9 februarie 2015 cum prevede legislaţia actuală, potrivit unei ordonanţe de urgenţă care a trecut luni de Guvern.
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a precizat că modificările vizează un număr mai mare de 1.000 de cadre didactice universitare şi au fost solicitate de către instituţiile de învăţământ superior, astfel încât să nu fie afectată desfăşurarea în bune condiţii a procesului de învăţământ pentru anul universitar 2014-2015, potrivit Mediafax.
Asistenţii şi lectorii universitari fără titlu de doctor au avut la dispoziţie patru ani, de la intrarea în vigoare a Legii Educaţiei în 2011, să obţină acest titlu. Prin prelungirea termenului până la finalul anului universitar în curs, cadrele didactice aflate în această situaţie îşi vor putea continua activitatea cu contract nedeterminat de muncă până la 30 septembrie anul viitor.
După această dată, vor putea preda în unversităţi doar cu un contract de colaborare pe durată determinată, în calitate de doctoranzi.
Guvernul a mai stabilit că, pentru asigurarea autonomiei universitare, sumele pe categorii de cheltuieli în cadrul bugetelor universităţilor să nu se mai fie alocate prin hotărâre de Guvern.
O altă modificare adusă Legii Educaţiei a fost ca taxa de abilitare pentru conducerea de doctorate să fie încasată de universităţi.
Guvernul a redus totodată numărul membrilor Consiliului General al Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS), de la 25 la 21 posturi, stabilind ca din acest consiliu să facă parte obligatoriu doi reprezentanţi ai studenţilor şi câte un reprezentant al sindicatelor, respectiv al patronatelor.
Cîmpeanu a mai precizat că a fost modificată şi Ordonanţa 75/2005 privind asigurarea calităţii în educaţie, fiind stabilit ca învăţmântul dual, ca formă de organizare a liceelor profesionale şi tehnice, să asigure pregătirea teoretică în unităţile de învăţământ în alternanţă cu pregătirea practică în cadrul unităţilor economice ale viitorilor angajatori.