Campanii de încurajare a tinerilor să iasă la vot la alegerile prezidenţiale 2014

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tinerii, una dintre categoriile care nu vor să voteze din neîncredere în clasa politică
Tinerii, una dintre categoriile care nu vor să voteze din neîncredere în clasa politică

„Nu votezi, nu contezi!” sau „Decide pentru TINEri!” sunt două dintre sloganurile lansate zilele acestea de reprezentanţi tinerilor, cu scopul de a-i motiva să iasă la vot la alegerile prezidenţiale din noiembrie 2014. Asta în condiţiile în care tinerii sunt printre marii absenţi la vot.

Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) a lansat luni campania "Nu votezi, Nu contezi!", prin care studenţii şi tinerii sunt chemaţi să îşi exprime părerea despre candidaţii la cea mai înaltă poziţia din stat. 

De asemenea, reprezentanţii ANOSR le-au trimis marţi o scrisoare celor 14 candidaţi la alegerile prezidenţiale în care le solicite să-şi spună opinia despre sistemul educaţional şi problemele cu care se confruntă tinerii, astfel încât să le dea tinerilor un motiv să se ducă la vot.

La mai puţin de 24 de ore de la lansarea campaniei de încurajare a votului, aproape 4.000 de studenţi şi tineri şi-au anunţat deja intenţia de a participa la vot pe un site de socializare folosit de campanie.

De ce nu votează tinerii

ANOSR atrage atenţia că, deşi România are peste 2,5 milioane de tineri cu vârste cuprinse între 18 şi 26 de ani, procentul de tineri care votează este unul extrem de mic, tinerii fiind principala categorie de vârstă care a absentat la vot în ultimii ani.

Argumentele principale pentru care tinerii nu merg la vot sunt în general asociate cu lipsa de încredere pe care aceştia o au faţă de clasa politică şi de faptul că cei care candidează nu le oferă soluţii la problemele lor.

“Toţi politicienii se plâng sau ne atrag atenţia în discursuri pompoase de faptul că studenţii şi tinerii nu se prezintă la vot şi nu îşi exprimă opinia despre viitorul României. Cu toate acestea, niciunul dintre candidaţii la prezidenţiale din acest an nu ne-au spus care este opinia lor despre educaţie şi problemele pe care le au tinerii la început de drum, în afara unor mesaje sterile, superficiale şi care nu abordează problemele de fond. (...) Nu vrem să fim o altă generaţie afundată în dezamăgiri faţă de lipsa de interes pentru cetăţeni a clasei politice, dar pentru asta avem nevoie de soluţii la problemele noastre şi vrem să vedem interes din partea candidaţilor pentru noi şi potenţialul pe care îl avem”, a declarat Cristi Popescu, preşedinte la ANOSR.

Deşi neprezentarea la vot a fost de multe ori folosită de tineri ca o formă de sancţiune a lipsei de viziune şi potenţial a clasei politice, efectele acestui fenomen s-au întors direct asupra lor, prin faptul că nevoile şi interesele lor nu au fost prioritizate de politicieni, interesaţi mai degrabă să mulţumească şi să obţină sprijin de la grupurile sociale care alcătuiesc electoratul cel mai prezent la vot şi care influenţează cel mai mult rezultatele finale ale alegerilor, mai arată ANOSR.

Rolul tinerilor în viaţa democratică

Şi Forumul Tinerilor din România a lansat de curând campania civică de informare, conştientizare şi stimulare prezenţei tinerilor la vot „Decide pentru TINEri !”, pentru a combate indiferenţa tinerilor.

„Participarea tinerilor la vot şi interesul lor pentru alegeri locale, naţionale sau europene sunt subiecte sensibile ce necesită o atenţie deosebită nu numai în România, ci în întreaga Europă. Credem că prin asumarea de către fiecare tânăr a unui rol activ în viaţa democratică, prin exprimarea opiniilor şi participarea la vot, putem stabili ca priorităţi „zero” pe agenda politică naţională educaţia şi tinerii”, este de părere Radu Petrariu, preşedintele Forumului Tinerilor din România.

Aceştia au trimis la rândul lor scrisori deschise tuturor candidaţilor pentru alegerile prezidenţiale, prin care le-au solicitat CV-ul, programul de candidatură, precum şi răspunsurile la o serie de întrebări.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite