UNICEF: Abandonul şcolar a scăzut, dar numărul de copii aflaţi în afara învăţământului a crescut cu 23% faţă de 2013, ajungând la 391.000

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Abandonul şcolar a scăzut, dar numărul de copii aflaţi în afara învăţământului a crescut cu 23% în ultimii trei ani
Abandonul şcolar a scăzut, dar numărul de copii aflaţi în afara învăţământului a crescut cu 23% în ultimii trei ani

Abandonul şcolar scade, dar cu toate acestea tot mai mulţi copii sunt în afara sistemului educaţional. Concret, numărul minorilor raportaţi în afara învăţământului în anul şcolar 2015-2016 este de 391.000, cu aproape 91.000 mai mulţi în comparaţie cu anul 2013-2014, potrivit datelor transmise de UNICEF România. Paradoxal, rata abandonului şcolar a înregistrat anul trecut o scădere de 0.6% anul trecut faţă de 2015.

„Copiii aflaţi în afara sistemului educaţional sunt de două categorii: fie au abandonat şcoala, fie nu ajung niciodată să fie înscrişi la şcoală. Asta ne arată că există o selecţie a copiilor care ajung să fie înscrişi în învăţământ“,  a explicat specialistul educaţional la UNICEF România, Luminiţa Costache.

Printre principalele cauze care determină abandonul şcolar sunt cele de factură socio-economică, mai explică cei de la Unicef. „Principalele provocări cu care un elev în risc major de abandon se confruntă sunt: venituri ale familiei la limita subzistenţei; nivelul redus de educaţie al părinţilor; lipsa condiţiilor minimale de studiu acasă, situaţia de şomaj a unuia sau a ambilor părinţi“.

Un alt factor important îl reprezintă şi rezultatele şcolare slabe. Faptul că un elev nu reuşeşte să atingă standardele impuse de şcoală nu este doar un rezultat al participării sale la şcoală, ci şi o cauză care poate descuraja pe mulţi elevi să renunţe la studii.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite