Ministrul Educaţiei: Formarea iniţială a profesorilor este precară. Cum vrea Dumitru să schimbe asta
0Ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, a declarat, miercuri, că pregătirea iniţială a profesorilor este precară. Totodată, acesta a subliniat necesitatea introducerii masteratului didactic sau a unui modul psihopedagogic desfăşurat pe o perioadă mai lungă.
Ministerul Educaţiei, Mircea Dumitru, a participat, miercuri, la prezentarea unui raport de audiere naţională pe tema tipului de formare iniţială care va creşte calitatea în sistemul de învăţământ, realizat de Federaţia „Coaliţia pentru Educaţie”.
În acest context, ministrul a recunoscut că modulul psihopedagogic nu este de ajuns pentru formarea profesorilor şi că este necesară o pregătire adecvată.
„E o discuţie de mai mulţi ani, avem nevoie de o clarificare din partea celor care se ocupă de formarea iniţială a profesorilor. Discuţia e axată pe următoarea întrebare: vom organiza formarea iniţială a profesorilor pe baza unui masterat, sau o structură de model psiho-pedagogică pe o perioadă mai lungă de timp? Ambele propuneri sunt bune, dar trebuie să vede care sunt concuziile raportului. Apoi o să fie o perioadă de tranziţie, până când se vor stabiliza chestiunile acestea şi sub o formulă juridică adecvată, o perioadă de tranziţie în care să poată fi acceptate aceste formule alternative", a spus Mircea Dumitru.
Raportul prezintă analiza opiniilor a peste 100 experţi, instituţii, organizaţii din România şi străinătate cu privire la îmbunătăţirea politicilor şi programelor de formare iniţială a profesorilor.