Dezbatere despre etica relaţiei profesor-elev, la Adevărul Live

Dezbatere despre etica relaţiei profesor-elev

Care este limita în relaţia profesor-elev, unde se opresc drepturile, atribuţiile, interesul profesorului şi unde încep abuzul, hărţuirea, coruptibilitatea. Despre asta, dar şi cât de necesar este un Cod de etică al profesorului vorbim astăzi, de la ora 15.00, cu inspectorul şcolar Ştefania Manea, din cadrul Inspectoratului Şcolar al municipiului Bucureşti, şi cu psihologul Mihai Copăceanu.

Ştiri pe aceeaşi temă

INTRĂ ÎN DISCUŢIE şi urmăreşte emisiunea în modulul Adevărul LIVE

Profesorii continuă să aibă relaţii sentimentale cu elevii sau să-i abuzeze, să-i bruscheze, să-i oblige să meargă la ei la meditaţii contra cost sau să primească cadouri pentru a da în schimb note mari. Codul de etică ar trasa o serie de standarde de conduită, valori şi principii care deşi se presupune că un cadru didactic ar trebui să le aibă deja atunci când intră în învăţământ, de multe ori aceştia dovedesc opusul.
 
În contrabalanţă, elevii au, începând de anul trecut, un Cod al lor, un Statut care prevede drepturi, dar şi aproximativ 30 de obligaţii şi interdicţii, printre care acelea de a nu avea comportamente jignitoare, de a nu distruge documentele şcolare, de a nu difuza materiale electorale sau de prozelitism religios, sau de a nu părăsi perimetrul unităţii de învăţământ în timpul programului şcolar.
 
Aproape săptămânal opinia publică este bombardată de ştiri în care profesori hărţuiesc elevi, îi agresează fizic sau emoţional, îi violează sau îi discriminează. Chiar luna trecută, România a fost scandalizată de un caz din Piatra Neamţ, unde un elev s-a sinucis din dragoste pentru profesoara de română.Tot luna trecută, Inspectoratul Şcolar al municipiului Bucureşti de această dată anunţa că a declanşat o anchetă de la Liceul „Marin Preda“ din Capitală unde un dascăl era acuzat că îşi ameninţă şi jigneşte constant elevii. 
citeste totul despre: