Bac 2015. Model de subiect la proba orală de la Limba Română. Cum se rezolvă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bac 2015. La proba orală de la Română, elevii trag un bilet pe care au un text la prima vedere. Pe baza acestui text, ei au de rezolvat două subiecte.

Spre exemplu, în modelul publicat de Ministerul Educaţiei pe site-ul subiecte.edu.ro, au un text de Annie Bentoiu - "Timpul ce ni s-a dat. memorii 1944-1947". Elevul este rugat să citească cu voce tare textul, apoi, la primul subiect, trebuie să răspundă la trei întrebări, iar la al doilea subiect este rugat să-şi spună opinia vizavi de rolul evaluărilor şi examenelor îm formarea tinerilor.

BAC 2015. Model de subiect

Citeste textul cu voce tare.

Până una, alta, un singur ţel obligatoriu îmi stătea în faţă, bacalaureatul; l-am luat foarte în serios. Trebuie spus că cele cinci ore de curs, dimineaţa, erau ceasurile cele mai pline de miez ale zilei. N-am priceput niciodată cum un adolescent poate dispreţui ocazia unică oferită lui de a asculta confortabil prelegeri ţinute de specialişti despre atâtea
lucruri noi şi necunoscute. De la o oră la alta se schimba materia, iar excursurile erau aproape de fiecare dată pasionante. Şi aici e locul să spun câte ceva despre Şcoala Centrală – cea în care pătrunsesem cu opt ani în urmă şi care-mi modelase fiinţa ba cu voia, ba fără voia mea. Uneori, în vremea când eram internă, o socotisem o
insuportabilă carceră; alteori înţelegeam că e chintesenţa legăturii mele cu ţara, cu oamenii ei vii şi cu trecutul ei; acolo îmi era locul şi la asta nu mai era nimic de adăugat.

Acum simţeam apropiindu-se momentul despărţirii, un fel de tăiere a cordonului ombilical, totodată eliberarea şi aruncarea în necunoscut; bacalaureatul, mai mult decât un test, în ciuda probelor sale intelectuale de tot felul, mi se prezenta ca un rit de trecere, o solemnitate cu un caracter aproape magic. (Annie Bentoiu, Timpul ce ni s-a dat. Memorii. 1944-1947)

1. Formulează răspunsuri la întrebările de mai jos, referitoare la situaia de comunicare din textul citat:

a. Ce se poate deduce din text despre emiţătorul mesajului (atitudine, perspectivă, intenţii)?
b. Ce tip de text este acesta (argumentativ, descriptiv, epistolar, informativ, memorialistic, narativ etc.)? Motivează-i răspunsul.
c. Ce elemente importante de coninut (idei, argumente, fapte, opinii) identifici în textul dat?

2. Care este opinia ta despre rolul evaluărilor şi examenelor în formarea tinerilor? Susţine cu argumente opinia pe care o enunţi.

BAC 2015. Calendar sesiunea iunie-iulie 2015

8 - 10 iunie - Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română
10 - 12 iunie - Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă
15 - 19 iunie - Evaluarea competenţelor digitale în cadrul examenului de Bacalaureat 2015
22 - 26 iunie - Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională

Probele scrise:

29 iunie - Limba şi literatura română
30 iunie - Limba şi literatura maternă
1 iulie -  Proba obligatorie a profilului
3 iulie - Proba la alegere a profilului şi specializării

6 iulie -  Afişarea rezultatelor (până la ora 12:00)
6 iulie - Depunerea contestaţiilor (orele 12:00 - 16:00)
7 - 9 iulie - Rezolvarea contestaţiilor
10 iulie - Afişarea rezultatelor finale la examenul BAC 2015, sesiunea iunie-iulie.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite