„Primele casete cu datele personale şi notele obţinute la examen sunt completate de către secretariate, dar opţiunile sunt trecute de către elevi şi părinţi. Le recomand acestora să fie foarte atenţi atunci când completează opţiunile, deoarece codurile se scriu în căsuţe pe orizontală, nu pe verticală şi se poate greşi din neatenţie“, a explicat profesoara Ioana Nicolae, diriginte la o clasă de a VIII-a la Şcoala Gimnazială „Ion Heliade Rădulescu“ din Capitală.

De asemenea, profesoara le mai recomandă elevilor care au medii între 7 - 8 să bifeze cât mai multe opţiuni, fiindcă cei mai mulţi elevi care au terminat clasa a VIII-a şi au dat Evaluarea Naţională au medii de 7-8, iar bătaia pe locurile care se ocupă cu aceste medii este cea mai mare.

Mediile de intrare la liceu din anii anteriori, indicator pentru înscrierea din 2013

De altfel, şi Ministerul Educaţiei le recomandă elevilor, în Ghidul de admitere la liceu, să ţină cont de mediile de admitere din anii precedenţi pentru a-şi calcula şansele de intrare la fiecare dintre opţiunile exprimate.

Completarea unui numar mare de opţiuni pe fişa de admitere nu poate dăuna în nici un fel, oricum elevul intră la prima opţiune notată unde mai sunt locuri.

În schimb, un număr prea mic de opţiuni poate diminua serios şansele de a fi admis fiindcă există riscul de a nu avea o medie suficient de bună pentru nici una din opţiunile exprimate.

Mai este un lucru important de care ar trebui să ţină seama părinţii şi elevii: dacă analizează mediile de admitere de anul trecut şi numărul de clase de la licee, să fie atenţi la numărul de clase alocate anul acesta. Dacă este mai mic, atunci media de intrare va fi mai mare, deci elevul trebuie să aibă o medie peste ultima medie de intrare de anul trecut. În schimb, dacă sunt mai multe clase, atunci media de admitere va scădea şi şansele să intre sunt ceva mai mari. Totuşi, eu cred că media din acest an va creşte“, atrage atenţia Ioana Nicolae.

Ghid admitere liceu 2013

În ce condiţii se mai pot corecta greşelile de pe fişă

De asemenea, părinţii şi elevii trebuie să ţină seama că dacă greşesc un cod şi au depus fişa, iar datele au fost introduse în sistem, ei nu mai pot corecta nimic

Singurele greşeli corectate sunt ale programatorului care a introdus datele în sistem, însă greşelile făcute de părinţi nu se mai pot remedia, deci mare atenţie la completarea corectă a codurilor“, a spus profesoara Nicolae.

Pentru a evita neplăcerile cauzate de transcrierea greşită a datelor de pe fişă, procedura necesită tipărirea fişelor aşa cum au fost introduse ele în baza de date. Fişa astfel tiparită, numită “fişă martor”, se transmite la şcoala de provenienţă.

„În cele câteva zile rămase între introducerea fişei în computer şi data limită, diriginţii îi convoacă la şcoală pe toţi elevii însoţiţi de părinţi, care verifică opţiune cu opţiune corespondenţa fişei de martor cu fişa originală, semnând pentru conformitate. Neconcordanţele dintre fişa completată şi fişa martor trebuie semnalate imediat conducerii şcolii, care revine la centrul de colectare a datelor pentru a se face corecţia“, se arată în ghid.

Completarea fişelor pentru repartizarea computerizată are loc în perioada 5-9 iulie, verificarea a fişelor editate de calculator şi corectarea greşelilor are loc în perioada 6-10 iulie, iar afişarea rezultatelor va fi pe 17 iulie.

Algoritmul repartizării computerizate

Dupa aceea urmează repartizarea computerizată. Algoritmul de repartizare ordonează elevii descrescător după media de admitere, repartizându-i pe rând, începând de la elevul cu cea mai bună medie. Pentru fiecare elev, se caută prima opţiune de pe listă unde mai sunt locuri libere si este repartizat acolo.

Dacă se găseşte un elev la care opţiunile exprimate în fişă nu îi permit să intre la nici un liceu, pentru că locurile au fost deja ocupate de cei cu medie mai mare decât el, atunci elevul respectiv ramâne nerepartizat.