Voucherele de vacanţă n-au prea ajutat turismul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Valoarea sejururilor vândute pe vouchere de vacanţă este sub aşteptări, până la finalul lunii iulie fiind de numai 10,3 milioane de euro, susţine ANAT, precizând că voucherele au fost distribuite doar în sistemul privat. ANAT se aştepta ca şi cei 1,2 milioane de angajaţi din sistemul public să primească vouchere de vacanţă în acest an, ceea ce ar fi ridicat piaţa de la 10 milioane euro, la 380 de milioane de euro.

Valoarea sejururilor cumpărate cu vouchere de vacanţă a fost de numai 10,3 milioane de euro, până la finalul lunii iulie, acestea fiind acordate, în prezent, numai în sistemul privat, au informat reprezentanţii ANAT.

“Ne-am aşteptat ca şi angajaţii din sistemul public, 1,2 milioane de persoane, să primească vouchere de vacanţă în acest an şi piaţa să crească de la 10 milioane de euro, în 2016, la 380 de milioane de euro, după calculele noastre. Între timp, în cazul bugetarilor valoarea lor a fost stabilită la numai 1.450 de lei/persoană, iar rectificarea bugetară, în urma căreia şi instituţiile publice să poată acorda vouchere de vacanţă, s-a făcut la finalul verii”, a spus Adrian Voican, prim-vicepreşedinte ANAT.

Cu 20% mai multe sejururi în staţiunile balneare

Cererea pentru vacanţe în staţiuni balneare, în creştere de la un an la altul, a adus vânzări mai mari cu 20% în sezonul 2017, şi chiar peste, în zonele mai dezvoltate, fiind urmate de cele pentru staţiunile montane şi Delta Dunării, în timp ce pentru litoral s-au înregistrat vânzări sub aşteptări. 

„Investiţii realizate în structuri de cazare din zonele balneare, în centre de relaxare şi tratament au schimbat percepţia că zona balneo este destinată numai persoanelor cu diferite afecţiuni şi au inclus produsul în oferta mai multor agenţii de turism”, susţine ANAT.

Din datele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, familiile cu copii, care au preferat pentru vacanţa lor hoteluri cu aqua park, bazine termale, centre SPA, au fost principalii clienţi în acest an. Staţiunile cele mai cerute sunt Băile Felix, Băile Herculane, Sovata, Covasna, Vatra Dornei, Călimăneşti-Căciulata, Băile Olăneşti, la un sejur mediu de 7,5 nopţi.

Vacanţe mai puţine pe Litoral 

Vremea capricioasă, ofertele pentru destinaţii externe, vânzarea directă realizată de unii hotelieri de pe litoral, tarifele mai mari în medie cu 10% faţă de anul trecut au dus la scăderea numărului de turişti în staţiunile de pe litoral în sezonul 2017, vânzările înregistrate prin agenţiile de turism fiind, în general, la nivelul de anul trecut. Mamaia a fost, în continuare, în topul preferinţelor românilor, urmată de Eforie, Venus, Jupiter şi Neptun, alease în special de familiile cu copii. Sejurul mediu pe litoral a fost de 5,5 zile.

“Pe litoral a fost un sezon cu multe provocări, care a început fulminant, cu vânzări foarte mari pe pachetele de Înscrieri Timpurii, vânzări care s-au mai atenuat spre mijlocul verii, şi din cauza vremii, care a fost capricioasă, şi din cauza faptului că destinaţii externe precum Antalya au atras mai mulţi români anul acesta”, declară Adrian Voican, prim-vicepreşedinte ANAT.

Turismul aduce circa 2% din PIB

Rezultatele sezonului 2017 au fost analizate de agenţii membre ANAT şi de hotelieri din sudul şi nordul litoralului, dar şi din staţiuni balneare, în cadrul întâlnirilor anuale pentru găsirea unor modalităţi de creştere a vânzărilor, care au loc în luna septembrie.

ANAT este asociaţia patronală agenţiilor de turism din România, cărora le reprezintă interesele profesionale la nivel naţional, european şi internaţional. Asociaţia are ca membri activi 500 de agenţii de turism, cele mai importante din ţară, care cumulează peste 85% din vânzările pachetelor de turism şi călătorie, estimate la aproape un miliard de euro anual şi au împreună peste 4.600 de angajaţi. Industria turismului în România are peste 120.000 de angajaţi  şi contribuie la economia naţională cu aproape 2% din PIB.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite