Toate autorităţile publice au obligaţia de a accepta documente semnate electronic. Compania care vine cu soluţia
0Marţi a intrat în vigoare Ordonanţa de urgenţă care prevede că actele emise în format electronic de către autorităţile şi instituţiile publice vor fi semnate cu semnătură electronică calificată. În acest context, o companie românească eliberează semnătură electronică cu certificat calificat pe baza identificării video.
Ordonanţa de urgenţă mai prevede că autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de a primi înscrisuri semnate cu semnătură electronică de către persoanele fizice sau juridice. Acestea au la dispoziţie 15 zile pentru emiterea actelor administrative necesare punerii în aplicare a ordonanţei.
Pentru a veni în sprijinul celor care au nevoie de semnătură electronică, compania românească Trans Sped eliberează semnătură electronică cu certificat calificat pe baza identificării video. Cei care solicită semnătură electronică nu trebuie să se deplaseze la sediul furnizorului sau să aducă personal documente şi copii ale actelor de identitate. Toată procedura pentru obţinerea semnăturii electronice se realizează exclusiv la distanţă, pe baza unei soluţii de identificare video certificate în conformitate cu Regulamentul european eIDAS (910/2014).
„Acest act normativ este un mare pas înainte spre digitalizarea administraţiei publice româneşti. Oamenii nu vor mai fi nevoiţi să meargă la un ghişeu sau altul pentru a depune documente. Vor putea face acest lucru online, cu ajutorul semnăturii electronice. Este nu doar mai comod şi mai simplu, dar este şi mai sigur în această perioadă de pandemie” a declarat Camelia Ivan, CEO Trans Sped, furnizor de semnătură electronică cu certificat calificat în cloud.
„Şi pentru contribuabili şi pentru instituţii va fi o curbă a învăţării accentuată, dar rezultatul merită toate eforturile. România va ieşi din evul mediu birocratic şi va ajunge să aibă o administraţie publică modernă” a arătat Camelia Ivan.
Trans Sped este prestator de servicii de încredere (Trust Service Provider) şi activează pe piaţa românească din 2004, oferind încă din 2008 semnătură electronică în cloud. Din 2019, Trans Sped a fost certificată, în conformitate cu Regulamentul european eIDAS, pentru identificarea video certificată.