SONDAJ Românii consideră ursul brun o valoare naţională şi un motiv de mândrie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ursul brun are în România cea mai mare răspândire din Europa, după Rusia
Ursul brun are în România cea mai mare răspândire din Europa, după Rusia

Ursul brun este considerat o valoare naţională şi un motiv de mândrie, 86% din români considerând că este important ca pădurile noastre să fie populate de această specie, arată un sondaj realizat de compania Exact Cercetare şi Consultanţă în perioada 20-23 septembrie.

La sondajul realizat la comanda Ursus au participat 495 persoane, cu vârsta cuprinsă între 18-50 ani, din mediul urban.

Potrivit rezultatelor sondajului, 82% din români sunt mândri că în ţara noastră trăiesc urşi bruni, specia având în România cea mai mare răspândire din Europa, după Rusia. De asemenea, 86% din români cred că este important ca pădurile noastre să fie populate de urşi bruni, prezenţa acestora fiind dovada unui mediu sănătos şi nealterat.

De asemenea, ursul brun are o imagine conturată puternic în ochii românilor, principalele atribute pe care ei le asociază cu regele pădurilor fiind: puterea,  imaginea de lider, curajul, identitatea românească, dar şi ideea de natură curată. 

Compania Ursus a demarat o campanie aniversară la 135 de ani de existenţă în cadrul căreia a creat o ediţie unică de doze dedicată ursului brun românesc, pe care românii le pot achiziţiona din magazinele din întreaga ţară. 

O alta iniţiativă a campaniei este demararea unui parteneriat de trei ani cu organizaţia WWF România, prin care URSUS îşi propune să crească nivelul de conştientizare în ceea ce priveşte importanţa ursului brun în România ca specie simbol. Astfel, începând cu acest an, URSUS susţine activităţile singurului Centru pentru Reabilitarea Urşilor Orfani din ţara noastră şi din Europa, ce va purta de aici înainte numele Centrul URSUS pentru Reabilitarea Urşilor Orfani. Centrul se află în Munţii Hăşmaş, departe de orice aşezare umană şi este singurul centru care oferă o şansă reală de supravieţuire puilor de urs orfani, folosind metode de reintroducere a acestora în mediul lor natural. Susţinerea mărcii contribuie la asigurarea resurselor ce ţin de buna funcţionare a centrului: refacerea ţarcurilor de pe traseul de reabilitare,  hrană pentru puii de urs şi dezvoltarea resurselor umane din cadrul centrului.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite